De consument heeft andere behoeften gekregen. Bezit wordt steeds meer ondergeschikt  aan gebruik. Precies om die reden kun je tegenwoordig op bijna alles een abonnement nemen. Het gevolg is dat er voor marketeers een hoop verandert in de relatie met...

Lees verder op Marketingfacts »

56 Facebook shares 56 0 Twitter shares 0 535
Marketingfacts

Het is je vast niet ontgaan. Vorige week werd bekend dat er jarenlang, in het geheim, gewerkt is aan een nieuw concept om online boodschappen af te halen: Picnic. Dit heeft geleid tot discussie. Is er wel een markt om online boodschappen te doen? Hee...

Lees verder op Marketingfacts »

72 Facebook shares 72 0 Twitter shares 0 516
Marketingfacts

Het is niemand ontgaan: 2015 is dramatisch geëindigd voor de Nederlandse retail. V&D, Macintosh en DA zijn aangesloten in de lange rij van retailers die het hoofd niet boven water wisten te houden. Opiniemakers stellen zich de vraag hoe het kan...

Lees verder op Marketingfacts »

103 Facebook shares 103 0 Twitter shares 0 515
Marketingfacts

Campagnemanagement en marketing automation lijkt tegenwoordig vooral te draaien om tools en de concrete implementatie daarvan. Uit ervaring, na meer dan veertig implementaties van marketingsoftware en het versturen van meer dan 21.000.000 individueel ...

Lees verder op Marketingfacts »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 365
Marketingfacts

Een strategie is tegenwoordig niet meer in beton gegoten en een e-commercestrategie al helemaal niet. Het online landschap is fors veranderd ten opzichte van vijf of tien jaar geleden en als marketingmanager of e-commercemanager moet je daar rekening mee...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 0 Twitter shares 0 294
Marketingfacts

Iedere marketeer droomt van een stabiele stroom van inkomsten. Daarom is het niet verwonderlijk dat steeds meer producten en diensten als een abonnement worden aangeboden. Tel maar even mee, hoeveel abonnementen heb jij? Je telefoon? Je televisie? Je...

Lees verder op Marketingfacts »

26 Facebook shares 26 0 Twitter shares 0 267
Marketingfacts

Er zijn op dit moment twee grote krachten aan het werk in het marketingwerkveld. Allereerst richten steeds meer bedrijven zich op de verkoop van abonnementen in plaats van producten. Daarnaast ontstaan er nieuwe manieren klantdata met elkaar te combineren...

Lees verder op Emerce »

4 Facebook shares 4 0 Twitter shares 0 257
Emerce

Marketingcampagnes zijn achterhaald. Of zelfs dood. De laatste tijd wordt er veel geschreven over het eind van de campagnematige aanpak van marketeers. Is dat terecht? Het blijkt dat een campagnematige aanpak marketeers helpt om hun werk te structureren,...

Lees verder op Marketingfacts »

28 Facebook shares 28 0 Twitter shares 0 243
Marketingfacts

De afgelopen weken is er veel gezegd en geschreven over online boodschappen, mede door de introductie van de nieuwe online supermarkt Picnic. Albert Heijn reageert zoals het een retailer betaamd: met een prijzenoorlog. Gaat de Allerhandebox ervoor zorgen...

Lees verder op Marketingfacts »

20 Facebook shares 20 0 Twitter shares 0 212
Marketingfacts

Nu de vakanties over zijn begint iedereen aan de eindsprint, de laatste maanden van het jaar waarin de meeste omzet binnengehaald moet worden. Wij in ieder geval wel, ieder jaar zien we weer dat marketeers in de laatste drie maanden veel meer campagnes dr...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 29 Twitter shares 29 174
Marketingfacts