Hoe spreek jij je doelgroep aan? Met een rationele en informatieve boodschap, of kies je voor een emotionele kreet die het juiste gevoel oproept? Ratio en emotie vormen twee afzonderlijke concepten binnen de marketingcommunicatie, de beiden bieden op hu...

Lees verder op Frankwatching »

336 Facebook shares 336 0 Twitter shares 0 1148
Frankwatching

Nieuwe merken staan net als huismerken voor een grote uitdaging in het supermarktschap: consumenten verleiden het bekende A-merk te laten liggen en in plaats daarvan een gokje te wagen met het alternatief. Onderzoekers Streicher en Estes voerden twee expe...

Lees verder op Marketingfacts »

22 Facebook shares 22 0 Twitter shares 0 227
Marketingfacts

Webwinkels maken talloze keuzes, bij het selecteren van hun assortiment, het presenteren daarvan en de communicatiestrategie. Hoe kun je, door in te spelen op de keuzestrategie van consumenten, zorgen dat bezoekers ook daadwerkelijk een bestelling plaatse...

Lees verder op Frankwatching »

53 Facebook shares 53 0 Twitter shares 0 180
Frankwatching

Advertenties en foto’s gaan veelal hand in hand, we komen ze zowel overal om ons heen als online tegen. Het zijn de creatieve jongens die zorgen voor een aansprekende grafische presentatie, benieuwd hoe een consumentenpsycholoog... The post De psycholog...

Lees verder op Marketingmed »

18 Facebook shares 18 1 Twitter shares 1 19
Marketingmed

Mannen nemen meer risico én hebben bovendien gemiddeld meer zelfvertrouwen. Dit blijkt uit onderzoek. Mannen lijken daarmee de ideale doelgroep om je nieuwe product bij te introduceren. Maar aan de andere kant weten we van vrouwen dat ze makkelijker vert...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

Consumenten hebben meer vertrouwen in marketingclaims op productverpakkingen dan in advertenties. De inhoudelijke claims op verpakkingen wekken onbewust en automatisch meer vertrouwen op. Fajardo en Townsend deden onderzoek naar de reden hierachter en ont...

Lees verder op Frankwatching »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 8
Frankwatching

De horeca is op de gezonde toer, het wordt steeds gemakkelijker om buiten de deur gezond te eten. Koninklijke Horeca Nederland stelt dat gasten steeds vaker zelf vragen om gezonde alternatieven. “[De gast] wil bewust en gezond genieten.” Volgens de be...

Lees verder op Frankwatching »

7 Facebook shares 7 0 Twitter shares 0 7
Frankwatching

Alweer een paar jaar geleden leken Starbucks-medewerkers orders van hogerhand te krijgen om onze namen expres verkeerd op de koffiebekers te schrijven. Het leidde tot veel aandacht in kranten en op sociale media. Het merk had waarschijnlijk niet kunnen v...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 1 Twitter shares 1 1
Frankwatching

Behavioral targeting is inmiddels een bekende marketingtechniek om het aanbod naar de doelgroep te personaliseren. Dit betekent dat ook consumenten zich beter bewust worden van het feit dat bedrijven hier gebruik van maken. Doet dat af aan de effectivitei...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 0
Frankwatching
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/