Hoe spreek jij je doelgroep aan? Met een rationele en informatieve boodschap, of kies je voor een emotionele kreet die het juiste gevoel oproept? Ratio en emotie vormen twee afzonderlijke concepten binnen de marketingcommunicatie, de beiden bieden op hu...

Lees verder op Frankwatching »

336 Facebook shares 336 0 Twitter shares 0 1148
Frankwatching

Nieuwe merken staan net als huismerken voor een grote uitdaging in het supermarktschap: consumenten verleiden het bekende A-merk te laten liggen en in plaats daarvan een gokje te wagen met het alternatief. Onderzoekers Streicher en Estes voerden twee expe...

Lees verder op Marketingfacts »

22 Facebook shares 22 0 Twitter shares 0 227
Marketingfacts

Webwinkels maken talloze keuzes, bij het selecteren van hun assortiment, het presenteren daarvan en de communicatiestrategie. Hoe kun je, door in te spelen op de keuzestrategie van consumenten, zorgen dat bezoekers ook daadwerkelijk een bestelling plaatse...

Lees verder op Frankwatching »

53 Facebook shares 53 0 Twitter shares 0 180
Frankwatching

Advertenties en foto’s gaan veelal hand in hand, we komen ze zowel overal om ons heen als online tegen. Het zijn de creatieve jongens die zorgen voor een aansprekende grafische presentatie, benieuwd hoe een consumentenpsycholoog... The post De psycholog...

Lees verder op Marketingmed »

18 Facebook shares 18 1 Twitter shares 1 19
Marketingmed

Schrikken consumenten van het bedrag van een jaarabonnement? En verschilt dat per type klant? Nieuw wetenschappelijk onderzoek door experts in consumentengedrag zoekt uit wanneer en waarom een prijs per maand beter werkt dan die per jaar. En hoe zit dat a...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 13
Marketingfacts

Hoe goed consumenten zich gedragen hangt af van of ze zich het gedrag zullen herinneren. Of meer specifiek, of ze vooraf het idee hebben dat ze zich dat gedrag zullen herinneren. Uit nieuw onderzoek blijkt namelijk dat mensen meer geneigd zijn te doneren...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

Mannen nemen meer risico én hebben bovendien gemiddeld meer zelfvertrouwen. Dit blijkt uit onderzoek. Mannen lijken daarmee de ideale doelgroep om je nieuwe product bij te introduceren. Maar aan de andere kant weten we van vrouwen dat ze makkelijker vert...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

Er zit 50 cent of zelfs een stukje plastic in, maar de meeste mensen leveren hun winkelwagentje weer netjes in. Tenminste, als dat muntje erin zit natuurlijk. En dat was tijdens de lockdown(s) eventjes anders. Maar in juni besloten de supermarkten dat de...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 9 Twitter shares 9 9
Marketingfacts

Is het een goed idee om het als David op te nemen tegen de Goliath in jouw markt? Het blijkt in ieder geval belangrijk om rekening te houden met de Social Dominance Orientation van jouw doelgroep....

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 9 Twitter shares 9 9
Marketingfacts

Pakketje bestellen, pakketje ontvangen, pakketje uitpakken. So far, so good. Maar dan ontdek je dat het toch niet is wat je had verwacht. Of dat het niet werkt. Het pakketje moet terug. Geen probleem, gewoon weer even inpakk… Dat is nog lastiger dan je...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 7 Twitter shares 7 7
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/