De huidige generatie jongeren vertoont opvallend gedrag in de klas. Ze kunnen zich slechts kort op iets focussen en abstract denken is een uitdaging. Verder overheersen extreme meningen van leerlingen tijdens discussies in de klas, die emotioneel worden v...

Lees verder op Frankwatching »

3266 Facebook shares 3266 0 Twitter shares 0 4581
Frankwatching

Veel jongeren blijken twee dogma’s te koesteren: het eerste dogma is dat jongeren geen rollen spelen – zij zijn zichzelf. Het tweede dogma is dat jongeren niet leren – zij doen ervaring op. Deze dogma’s zijn het meest zichtbaar onder jongeren...

Lees verder op Frankwatching »

182 Facebook shares 182 0 Twitter shares 0 597
Frankwatching

Enige maanden geleden beschreef ik op Frankwatching een aantal eerste uitkomsten van Europese projecten als Dynamic Identity en IDentifEYE: dat veel jongeren zeggen geen rollen te spelen en dat veel jongeren stress ondervinden bij het communiceren o...

Lees verder op Frankwatching »

79 Facebook shares 79 0 Twitter shares 0 374
Frankwatching

Voor veel jongeren is het niet de digitale wereld, maar de fysieke werkelijkheid die barrieres opwerpt in de communicatie. Sterker nog, zij verkiezen online communicatie boven fysiek contact. De snelheid en directheid waarmee ze horen te reageren in real...

Lees verder op Frankwatching »

284 Facebook shares 284 0 Twitter shares 0 357
Frankwatching

Stel: je mailt een lijst met NAW-gegevens van klanten aan de verkeerde collega. Of je verliest een USB-stick met daarop alle mailadressen van de leden van jouw club. Of je laat een tas met een medisch dossier van een patiënt in een restaurant slingeren....

Lees verder op Frankwatching »

31 Facebook shares 31 0 Twitter shares 0 342
Frankwatching

Commentaren en discussies online zijn zelden het toonbeeld van beschaving. Trollen en beledigingen lijken eerder de norm. Zeker als het gaat om zogeheten ‘moeilijke’ onderwerpen – onderwerpen die emotioneel en moreel beladen zijn -, waar...

Lees verder op Frankwatching »

53 Facebook shares 53 0 Twitter shares 0 168
Frankwatching

Voor marketeers en communicatieprofessionals, maar ook voor iedereen die werkzaam is in het onderwijs, is het cruciaal om te weten wat van belang is om mensen te begrijpen. Moet je luisteren naar wat mensen over zichzelf vertellen? Of moet je kijken naar...

Lees verder op Frankwatching »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 156
Frankwatching

Het is een vraag waarmee ik al langer mee worstel: hoe reageer je op online racisme? En dan doel ik niet op trollen die racisme als instrument gebruiken om te zieken. Trollen hebben een eigen logica en zijn vaak onbenaderbaar. Ik bedoel mensen die dire...

Lees verder op Frankwatching »

36 Facebook shares 36 0 Twitter shares 0 127
Frankwatching

Social media vormen een goed klantenserviceplatform in de cloud. Op de korte termijn zorgen zij niet voor een grote of waardevolle conversie – zij zijn eerder geschikt om naamsbekendheid op de lange termijn op te bouwen. Social media marketing is he...

Lees verder op Frankwatching »

37 Facebook shares 37 0 Twitter shares 0 116
Frankwatching

Ben je winkelier en wil je een webshop beginnen? E-commerce is booming in Europa. Sinds het begin van de economische crisis in 2008 is de omvang van de e-commercesector verdrievoudigd. Zoals beloofd in eerdere artikelen krijg je als lezer van Frankwatchi...

Lees verder op Frankwatching »

36 Facebook shares 36 0 Twitter shares 0 92
Frankwatching