Het brein van pubers is een brein dat zichzelf opnieuw uitvindt. Wat in de hersenen niet gebruikt wordt, stoot het puberbrein rigoureus af. En dat terwijl wat wel gebruikt wordt, juist veel efficiënter gemaakt wordt. Deze verbouwing van het brein gaat ge...

Lees verder op Frankwatching »

415 Facebook shares 415 65 Twitter shares 65 480
Frankwatching

Veel van de reacties op mijn recente artikel over jongeren op sociale media lieten tegelijk interesse, ongemak en herkenning zien, hoewel er ook individuen waren die zich niet goed konden vinden in het artikel. Een aantal malen werd de vraag gesteld hoe j...

Lees verder op Frankwatching »

311 Facebook shares 311 7 Twitter shares 7 318
Frankwatching

Het is niet best gesteld met de communicatievaardigheden van onze politieke lijsttrekkers ten opzichte van jongeren. Daar waar jongeren oprechte complimenten en belangstelling van wijze volwassenen nodig hebben, die meester zijn in zachte vaardigheden, be...

Lees verder op Frankwatching »

170 Facebook shares 170 66 Twitter shares 66 236
Frankwatching

Jongeren lijken verslaafd aan hun smartphone. In plaats van met elkaar te praten en elkaar aan te kijken, lijken jongeren liever online te zijn. Maar betekent dit dat jongeren in de nabije toekomst het contact met de werkelijkheid helemaal kwijtraken en a...

Lees verder op Frankwatching »

97 Facebook shares 97 56 Twitter shares 56 153
Frankwatching

Over de vraag hoe een doelgroep het meest efficiënt wordt beïnvloed, bestaan er momenteel binnen marketing in grote lijnen twee grote stromingen, zo bleek uit het Europese project Pecos4SMEs. De eerste stroming stelt dat het verzamelen en interpreteren...

Lees verder op Frankwatching »

61 Facebook shares 61 50 Twitter shares 50 111
Frankwatching

Hoe benader je een onbekende doelgroep? Met deze vraag worstelden programmamakers van de omroep Human. De makers wilden zich gaan richten op een doelgroep die tot dan toe genegeerd was, omdat deze  te vloeibaar en ongrijpbaar zou zijn volgens de omroepen...

Lees verder op Frankwatching »

44 Facebook shares 44 54 Twitter shares 54 98
Frankwatching

Column – Volgens The Guardian is blockchain hét buzzword van 2018. Maar dat het ook een hoop bedreigingen en praktische problemen met zich meebrengt, wordt in mijn optiek vaak vergeten. Sterker nog: als je het mij vraagt is blockchain waarschijnl...

Lees verder op Frankwatching »

39 Facebook shares 39 42 Twitter shares 42 81
Frankwatching

Robots worden omgeven met een zweem van mysterie. In films staan robots te popelen om de macht van ons mensen over te nemen. Economen waarschuwen ervoor dat veel van ons onze baan gaan verliezen aan robots. Ondernemers uit de tech-industrie, zoals Elon Mu...

Lees verder op Frankwatching »

29 Facebook shares 29 38 Twitter shares 38 67
Frankwatching

Jongerenmarketing in Nederland is in verwarring. Jongerenmarketing heeft een andere afslag genomen dan jongeren zelf. Dat is te zien op vier gebieden, die ik hieronder uitleg. Om deze verwarring te begrijpen, is het goed om te weten hoe jongerenmarketin...

Lees verder op Frankwatching »

56 Facebook shares 56 0 Twitter shares 0 56
Frankwatching

Vanaf het moment dat millennials in de jaren tweeduizend hun intrede deden op de arbeidsmarkt, maakte het grote publiek kennis met een generatie die radicaal anders leek te zijn dan de voorgaande generaties. Inmiddels verschijnt een nieuwe generatie na de...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 51 Twitter shares 51 51
Frankwatching