Als marketeer durf ik het soms bijna niet te zeggen: "Ik maak ook brochures en brieven". Het voelt als vloeken in de marketingkerk. Maar nu zeg ik het hardop: alle kritiek op dit met uitsterven bedreigde marketingcommunicatiekanaal is onterecht. De kracht...

Lees verder op Marketingfacts »

79 Facebook shares 79 43 Twitter shares 43 122
Marketingfacts

Hoewel er wel een model is om een marketingcommunicatie-plan te maken, is er geen model dat de doelen en aandachtspunten rondom marketingcommunicatie op een rij zet. Daarom heb ik zelf een marketingcommunicatiemodel ontwikkeld. Met dit model ga ik inhoude...

Lees verder op Frankwatching »

37 Facebook shares 37 27 Twitter shares 27 64
Frankwatching

“Ik vind het een wazige tekst”, “Het raakt me niet”, “Kan het wat levendiger?”. Herken je dit soort feedback? Waarschijnlijk wel. Maar je kunt er weinig mee. Wat wordt er precies bedoeld met “raakt me niet” of “levendiger”? Gelukkig is...

Lees verder op Frankwatching »

17 Facebook shares 17 35 Twitter shares 35 52
Frankwatching

Het lijken twee simpele knoppen in de alom bekende huisstijl van Google: 'Andere opties' versus 'Ik ga akkoord'. Ogenschijnlijk gelijkwaardig laten ze een vrije keus aan jou als gebruiker. Maar helaas. Dat is niet zo. De knoppen van Google beïnvloeden je...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 22 Twitter shares 22 34
Marketingfacts

Het duurt nog heel even. Een paar jaar hooguit. Maar dan zullen we massaal onze bankrekening vrijgeven aan bedrijven die daarom vragen. Eerst aan de financieel adviseurs en hypotheekverstrekkers. Dan aan online vergelijkers. En uiteindelijk aan ieder bedr...

Lees verder op Frankwatching »

1 Facebook shares 1 15 Twitter shares 15 16
Frankwatching