“Ik vind het een wazige tekst”, “Het raakt me niet”, “Kan het wat levendiger?”. Herken je dit soort feedback? Waarschijnlijk wel. Maar je kunt er weinig mee. Wat wordt er precies bedoeld met “raakt me niet” of “levendiger”? Gelukkig is...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 35 Twitter shares 35 35
Frankwatching

Hoewel er wel een model is om een marketingcommunicatie-plan te maken, is er geen model dat de doelen en aandachtspunten rondom marketingcommunicatie op een rij zet. Daarom heb ik zelf een marketingcommunicatiemodel ontwikkeld. Met dit model ga ik inhoude...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 27 Twitter shares 27 27
Frankwatching

Een artikel over slechts twee woorden. Twee betuttelende woorden. Woorden die de arts-assistente gebruikte toen ze mij instructies gaf. ‘Mag’ in combinatie met ‘U’. Woorden die in de zorg en andere sectoren, waar statusverschil een rol speelt, ver...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 22 Twitter shares 22 22
Frankwatching

Het lijken twee simpele knoppen in de alom bekende huisstijl van Google: 'Andere opties' versus 'Ik ga akkoord'. Ogenschijnlijk gelijkwaardig laten ze een vrije keus aan jou als gebruiker. Maar helaas. Dat is niet zo. De knoppen van Google beïnvloeden je...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 22 Twitter shares 22 22
Marketingfacts

15 september. Prinsjesdag. De koning licht via de Troonrede de plannen van de regering voor het komende jaar toe. Dat doet hij natuurlijk in taal die iedereen snapt. Toch? Nee, helaas. Veel passages uit de Troonrede zijn onnavolgbaar. Test het zelf maar:...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 20 Twitter shares 20 20
Frankwatching

Ik weet het niet meer. In de ene reclame is 'gewoon' prima. Bij 'Gewoon goede verzekeringen' van Klaverblad bijvoorbeeld. In de andere commercial is 'anders' juist maatstaf: 'Ikea, elke dag anders'. Of 'Think different' van Apple. Ik v...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 19 Twitter shares 19 19
Marketingfacts

Op 18 februari 2019 is de Payment Service Directive 2 (PSD2) ingegaan. Sinds die datum kun jij bedrijven machtigen om eenmalig of doorlopend jouw bankrekening in te mogen zien. Dat klinkt eng. Maar in de praktijk biedt dit vooral voordelen. Zelfs op...

Lees verder op DutchCowboys »

0 Facebook shares 0 18 Twitter shares 18 18
DutchCowboys

In dit artikel deel ik de ultieme tip om jouw ijzersterke content te verprutsen. En 6 tips om dit te voorkomen. Tips die ik zelf ook toe had moeten passen. 10 januari 2020. Mijn schrijfopdracht is afgerond. Klaar! Eén ding is wat vreemd: na het toesturen...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 16 Twitter shares 16 16
Frankwatching

Vandaag debatteert de Tweede Kamer over de wijziging van de Mediawet 2008. Kamerlid Harry van der Molen (CDA) doet hierbij een voorstel om kindermarketing te beperken en jonge kinderen te beschermen tegen marketingacties. De belangrijkste reden: kinderen...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 16 Twitter shares 16 16
Marketingfacts

Het is december. En dat betekent dat de media weer vol staan met lijstjes en voorspellingen voor het aankomende jaar. Lezers smullen ervan. Maar veel van die voorspellingen komen helemaal niet uit. Gelukkig checkt bijna niemand achteraf of jouw voorspelli...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 13
Frankwatching
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/