Als marketeer durf ik het soms bijna niet te zeggen: "Ik maak ook brochures en brieven". Het voelt als vloeken in de marketingkerk. Maar nu zeg ik het hardop: alle kritiek op dit met uitsterven bedreigde marketingcommunicatiekanaal is onterecht. De kracht...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 43 Twitter shares 43 43
Marketingfacts

Wat valt er precies onder online marketing en wat onder contentmarketing? We voelen het min of meer aan. Maar hoe zit het precies? Dit model geeft je het overzicht: waar online marketing eindigt en contentmarketing begint....

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 41 Twitter shares 41 41
Marketingfacts

“Ik vind het een wazige tekst”, “Het raakt me niet”, “Kan het wat levendiger?”. Herken je dit soort feedback? Waarschijnlijk wel. Maar je kunt er weinig mee. Wat wordt er precies bedoeld met “raakt me niet” of “levendiger”? Gelukkig is...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 35 Twitter shares 35 35
Frankwatching

Hoewel er wel een model is om een marketingcommunicatie-plan te maken, is er geen model dat de doelen en aandachtspunten rondom marketingcommunicatie op een rij zet. Daarom heb ik zelf een marketingcommunicatiemodel ontwikkeld. Met dit model ga ik inhoude...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 27 Twitter shares 27 27
Frankwatching

Het lijken twee simpele knoppen in de alom bekende huisstijl van Google: 'Andere opties' versus 'Ik ga akkoord'. Ogenschijnlijk gelijkwaardig laten ze een vrije keus aan jou als gebruiker. Maar helaas. Dat is niet zo. De knoppen van Google beïnvloeden je...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 22 Twitter shares 22 22
Marketingfacts

Wat is duidelijker qua voedingswaarde? (A) 11,8 gram suiker per 100 ml x 2, óf (B) 6 suikerklontjes? Makkelijk: de suikerklontjes. Suikerklontjes zijn concreet. Daarmee zijn ze geschikt voor het communiceren van positieve informatie. Precies omgekeerd we...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 19 Twitter shares 19 19
Frankwatching

Op 18 februari 2019 is de Payment Service Directive 2 (PSD2) ingegaan. Sinds die datum kun jij bedrijven machtigen om eenmalig of doorlopend jouw bankrekening in te mogen zien. Dat klinkt eng. Maar in de praktijk biedt dit vooral voordelen. Zelfs op...

Lees verder op DutchCowboys »

0 Facebook shares 0 18 Twitter shares 18 18
DutchCowboys

Het duurt nog heel even. Een paar jaar hooguit. Maar dan zullen we massaal onze bankrekening vrijgeven aan bedrijven die daarom vragen. Eerst aan de financieel adviseurs en hypotheekverstrekkers. Dan aan online vergelijkers. En uiteindelijk aan ieder bedr...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 15 Twitter shares 15 15
Frankwatching

Politiek en marketing zijn een gevoelige combinatie. Of beter gezegd: een verkeerde combinatie. Ik heb het zelf mogen ervaren in oktober 2010 toen Mark Rutte (VVD) een gedoogkabinet vormde met CDA en PVV. Ik schreef daar een artikel over. En dat had ik be...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

Het uiterlijk van Google Search gaat veranderen. Dat zegt Jamie Leach, Senior Interaction Designer bij Google Search. Een grote stap. Google Ads worden (weer) minder opvallend. Maar favicons krijgen juist een mooie nieuwe plek bij de organische resultaten...

Lees verder op Proven Context Blog »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Proven Context Blog
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/