Moderne marketing gebeurt vooral online. Online is veel zichtbaar en zijn je concurrenten makkelijker in de gaten te houden dan offline. In real life moet je elkaar bijna letterlijk op de hielen zitten om bijvoorbeeld nieuwe klanten binnen te halen op een...

Lees verder op Heuvel Marketing »

1 Facebook shares 1 5 Twitter shares 5 145
Heuvel Marketing

Een tijdje geleden schreef ik een blog over veelgemaakte fouten bij Call-to-Actions. Hierin kwam naar voren dat kleine aanpassingen niet moeilijk hoeven te zijn en veel kunnen opleveren. Dit laatste is onlangs getest door de website Marketing Experiments....

Lees verder op Heuvel Marketing »

3 Facebook shares 3 4 Twitter shares 4 124
Heuvel Marketing

Een foto zegt meer dan duizend woorden wordt wel eens gezegd. Er zijn indrukwekkende voorbeelden waarvoor deze uitspraak gemaakt lijkt te zijn. In sommige situaties is inhoudelijke tekst echter belangrijker dan de bijbehorende foto. De afbeelding kan op d...

Lees verder op Heuvel Marketing »

2 Facebook shares 2 5 Twitter shares 5 50
Heuvel Marketing

Wil je beter gevonden worden op Google, maar heb je geen idee hoe je dat aanpakt? In dit artikel ga ik in op de tool SEOmonitor die de SEO van jouw bedrijf in goede banen kan leiden. Er komen steeds meer tools voor zoekmachine optimalisatie op de markt en...

Lees verder op Heuvel Marketing »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 48
Heuvel Marketing

Op 19 en 20 mei vond het marketingevenement The Inbounder plaats in Valencia. Mijn collega Inge en ik vielen er met onze neus in de spreekwoordelijke boter. We mochten steeds vooraan in de zaal plaatsnemen, kregen heerlijke hapjes voorgeschote...

Lees verder op Heuvel Marketing »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 43
Heuvel Marketing

Onlangs las ik het boek Inbound Marketing – get found using Google, Social Media and Blogs (Halligan & Shah, 2010). Het inspireerde me om te schrijven over Call-to-Actions, afgekort CTA’s. Een CTA is een knop of link op bijvoorbeeld een webpagina...

Lees verder op Heuvel Marketing »

2 Facebook shares 2 3 Twitter shares 3 38
Heuvel Marketing

Duplicate content of dubbele content is een term die steeds meer ondernemers bezighoudt. Dat merk ik aan de vragen die ik van onbekenden en bekenden over dit fenomeen krijg. Daarom – en omdat ik het een interessant onderwerp vind – wi...

Lees verder op Heuvel Marketing »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 37
Heuvel Marketing

Wie zelf zijn blogs schrijft, heeft het vast al eens meegemaakt: twijfel rondom de schrijfwijze van bepaalde (vaak van oorsprong Engelse) woorden. Is het dit blog of deze blog? De ebook of het ebook? De white paper of het white paper? En dan heb ik het...

Lees verder op Heuvel Marketing »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 36
Heuvel Marketing

Twee weken geleden bracht ik met mijn collega’s van Heuvel Marketing een bezoek aan HubSpot in Dublin. Daar is het Europese hoofdkantoor van het bedrijf gevestigd aan de zogenoemde ‘Silicon Docks’ – de wat kleinere, Ierse versie van Si...

Lees verder op Heuvel Marketing »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 33
Heuvel Marketing

Dat moderne marketing hoogwaardige leads kan genereren voor ondernemingen komt in veel van onze blogs naar voren. Ondernemers zetten hiervoor allerlei middelen in en voeren verschillende activiteiten uit. Denk aan paginaoptimalisatie, bloggen, landingspag...

Lees verder op Heuvel Marketing »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 31
Heuvel Marketing