4 tips om je lokale vindbaarheid te verbeteren met SEO & SEA
Vanuit je rol als consument ken je het wel: je hebt iets of iemand in de buurt nodig. Voor vermaak, omdat je een specialist nodig hebt of omdat je ergens heen wil. Je gaat naar Google en zoekt naar een aannemer, ongediertebestrijder of bowlingbaan in de b…
Google Search Console: inzicht in jouw website [functies & tips]
Of je nu een ondernemer, online marketeer of webbouwer bent: Google Search Console is uitermate zinvol als jij actief bezig bent met zoveel mogelijk resultaat te halen uit je website. In de praktijk merk ik dat veel stakeholders van een website niet of na…
4 veelbelovende Google Ads-bèta’s
De Google Ads-omgeving is continu in ontwikkeling. Als Google Ads Agency heb je het voordeel dat je toegang krijgt tot de nieuwste bèta functionaliteiten in Google Ads. Google lanceert bèta’s om te testen of deze gebruikt worden en of deze de prestati…
Be prepared! Dit moet je weten over de Google Page Experience-update
De missie van Google is om elke ervaring zo relevant en doeltreffend mogelijk te maken. Relevantie wordt steeds belangrijker. De zoekresultatenpagina van Google heeft niet voor niets zoveel transformaties meegemaakt. Wat je nu ziet, is al heel veel inform…
Google heeft weer een Core-update uitgerold: dit moet je weten
Google voert structureel updates door aan de zoekmachine. Wellicht heb je er iets van meegekregen, misschien ook niet. In mei is er weer een brede Google Core-update uitgevoerd. Tijd dus om jouw rankings en SEO traffic te analyseren. In dit artikel neem i…
Google MUM-update: contextuele search neemt een sprong
Google is bezig met een nieuwe update: Google MUM. Met deze update gaat Google antwoorden geven op vervolgvragen die je mogelijk hebt over je zoekopdracht. Hiermee presenteert Google nog meer diepgang op zoekresultaatpagina’s over jouw zoekonderwerp. Hi…
Stuur in Google Ads niet op offerte-aanvragen maar op omzet [3 stappen]
Veel bedrijven hebben Google Ads-campagnes draaien om offerte-aanvragen te realiseren. Zonder aanvragen geen offertes en zonder offertes geen nieuwe opdrachten. Dit heeft een nadeel. Is een offerte-aanvraag de juiste KPI om advertentiebudget op te sturen?…
Google Quick Searchbox gespot in je analytics? Maak kennis met Google Discover
Zie je ook wel eens in je Google Analytics-rapportages de bron Google Quick Searchbox voorbijkomen? Grote kans dat jij je afvraagt wat dat is. In dit artikel maak je kennis met Google Discover. Wat is Google Discover? Google Discover, voorheen Google Feed…
De toekomst van SEO-teksten schrijven: vlotte AI of de ambachtelijke pen?
Artificial intelligence wordt voor steeds meer toepassingen ingezet. Chatbots, assistenten zoals Siri en aanbevelingsprogramma’s zijn enkele voorbeelden. Ook voor het schrijven van content komen er meer AI-oplossingen op de markt. En dat heeft gevolgen…
Zo ga je aan de slag met account based marketing [4 tips]
Als je druk bezig bent met het vergaren van leads, ben je altijd op zoek naar de heilige graal. Het liefst trekken we zo snel mogelijk een blik met goedgekwalificeerde leads open. Zeker als je daarop afgerekend wordt, is dit een mindset die waarschijnlij…