Online video wordt door marketeers steeds minder gezien als pushmedium. De komende jaren staan interactieve video, instructievideo’s en social video bovenaan het verlanglijstje van marketingprofessionals. Pre-rolls staan onderaan. Dat blijkt uit de derd...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 440
Marketingfacts

Alle goede bedoelingen ten spijt, is online video soms toch nog een beetje het ondergeschoven kindje binnen contentmarketing. Hoewel onderzoek keer op keer uitwijst dat video meer en meer in trek is bij consumenten, blijft het verleidelijk voor marketeers...

Lees verder op Frankwatching »

42 Facebook shares 42 0 Twitter shares 0 371
Frankwatching

Een 'viral', dat was in 2004 nog gewoon een epidemie. 'Streamen', dat deed een rivier, en 'embedden' was voorbehouden aan journalisten. Online video heeft laten zien hoe snel een relatief nieuw communicatiemiddel binnen een paar jaar mainstream kan worden...

Lees verder op Marketingfacts »

253 Facebook shares 253 0 Twitter shares 0 327
Marketingfacts

Dat er een grotere rol is weggelegd voor gepersonaliseerde video, daar zijn de meeste marketeers het wel over eens. Omdat dit een relatief nieuwe vorm van video is, leven er wel nog veel vragen: hoe richt je dit in, welke doelen kun je ermee realiseren ...

Lees verder op Frankwatching »

37 Facebook shares 37 0 Twitter shares 0 206
Frankwatching

‘Gepersonaliseerde video’. Het klinkt misschien als een contradictio in terminis. Voor veel marketeers is online video immers een massamedium, een middel om in één keer een grote doelgroep te bereiken. Denk aan het woord ‘viral’. Maar video kán...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 155
Marketingfacts

Net als vorig jaar hebben we de Online Video Monitor uitgevoerd, een onderzoek naar de mate én manier waarop marketeers online video inzetten binnen hun marketingactiviteiten. De opvallendste uitkomst is dat video (eindelijk) opschui...

Lees verder op Marketingfacts »

21 Facebook shares 21 0 Twitter shares 0 139
Marketingfacts

Waar je vroeger met een televisiecommercial op prime time makkelijk een belangrijk deel van je doelgroep kon bereiken, is dat tegenwoordig een stuk lastiger geworden. Maar het afnemende bereik van televisie is niet het enige relevante gevolg van het einde...

Lees verder op Marketingfacts »

21 Facebook shares 21 39 Twitter shares 39 138
Marketingfacts

Hoe beter je iemand kent, des te persoonlijker het mag worden. Dat geldt niet alleen voor privérelaties, maar ook voor marketing. Zo zijn consumenten met name te spreken over gepersonaliseerde video’s op het moment dat ze al klant zijn bij een bedrijf....

Lees verder op Marketingfacts »

20 Facebook shares 20 0 Twitter shares 0 135
Marketingfacts

Continu in plaats van eenmalig, liever een goed format dan alleen virals: dat is hoe marketeers anno 2018 in het kort over online video denken. De zesde editie van de Online Video Monitor (OVM) van Quadia Online Video en Marketingfacts laat zien dat de ba...

Lees verder op Marketingfacts »

27 Facebook shares 27 31 Twitter shares 31 58
Marketingfacts

Esmée, Max, Jan, Job en Anouk; allemaal speelden ze een hoofdrol in een online video die in ons collectieve geheugen is gegrift. De afgelopen tien jaar zijn er zo veel memorabele video's gemaakt in Nederland, dat het tijd is om de mooiste bij te sc...

Lees verder op Marketingfacts »

18 Facebook shares 18 0 Twitter shares 0 51
Marketingfacts