De economie gaat uit van een rationeel denkende consument. Maar de laatste decennia hebben ons voldoende inzichten gegeven dat consumenten lang niet altijd rationeel handelen. Vanuit de psychologie is hier sinds de jaren 80 en 90 steeds meer bewijs voor g...

Lees verder op Frankwatching »

64 Facebook shares 64 34 Twitter shares 34 98
Frankwatching

Een aantal jaar geleden probeerde een professor aan een universiteit een klein experiment. Hij stuurde kerstkaarten naar wildvreemden. Hij verwachtte wel wat reacties, maar niet het overweldigende aantal kaarten dat terugkwam. Het overgrote deel van de me...

Lees verder op Frankwatching »

39 Facebook shares 39 45 Twitter shares 45 84
Frankwatching

De behoefte aan snel en direct contact neemt sterk toe onder online consumenten. Klantcontactkanalen als livechat stijgen hierdoor in populariteit. De laagdrempeligheid en snelheid van het kanaal zorgen ervoor dat bedrijven die het kanaal inzetten, meer k...

Lees verder op Frankwatching »

37 Facebook shares 37 43 Twitter shares 43 80
Frankwatching

Op het gebied van online adverteren was 2017 een unicum. Voor het eerst werd er wereldwijd meer gespendeerd aan online reclamecampagnes dan aan televisiereclame. Online is er 260 miljard euro uitgegeven. Dat is 41% van de markt. Er werd 220 miljard euro a...

Lees verder op Frankwatching »

21 Facebook shares 21 35 Twitter shares 35 56
Frankwatching

Mensen vergelijken continu alles en iedereen, ook wanneer het aankomt op het aanschaffen van producten en diensten. Ik leg je in dit artikel uit hoe de manier waarop je producten aanbiedt de mening van potentiële klanten beïnvloedt, en hoe je hierop kun...

Lees verder op Frankwatching »

7 Facebook shares 7 24 Twitter shares 24 31
Frankwatching

We kennen livechat als een contactmiddel voor consumenten om vragen te stellen tijdens het bezoeken van een website. Op het eerste gezicht is dit een manier voor bedrijven om bezoekers extra service te bieden, maar de mogelijkheden van chat reiken verder...

Lees verder op Frankwatching »

11 Facebook shares 11 18 Twitter shares 18 29
Frankwatching

Marketing is vooral je doelgroep en potentiële klanten kennen. Hoewel er steeds weer nieuwe manieren bij komen om dat online voor elkaar te krijgen (retargeting, cookies, enquêtes en e-mailmarketing) bestaan er een paar eeuwenoude bronnen die nog steeds...

Lees verder op Frankwatching »

8 Facebook shares 8 14 Twitter shares 14 22
Frankwatching