2016 is voor search advertising een veelbewogen jaar geweest. Zo hebben we de introductie van de extended text ads gehad, de (her)introductie van tabletbiedingen en is de volgende stap genomen in mobile advertising. Daarnaast durven we steeds vaker conver...

Lees verder op Marketingfacts »

28 Facebook shares 28 62 Twitter shares 62 311
Marketingfacts

AdWordsscripts kunnen het werk van een onlinemarketeer wel een stuk makkelijker maken. In dit blog komen vier AdWords scripts naar voren welke het monitoren en verbeteren van je AdWordsaccount zullen vergemakkelijken....

Lees verder op Emerce »

7 Facebook shares 7 0 Twitter shares 0 55
Emerce

De GDPR heeft gevolgen voor alle digitalmarketing-kanalen, ook SEA. In dit artikel informeer ik SEA-specialisten over hoe ze in een bepaalde situatie rekening moeten houden GDPR. Ik zoom verder in op de gevolgen voor Google AdWords en Bing Ads. Je krijgt...

Lees verder op Frankwatching »

31 Facebook shares 31 24 Twitter shares 24 55
Frankwatching

Een van de trends binnen search advertising is de personalisatie van search ads. De laatste tijd biedt Google steeds meer mogelijkheden hiertoe. Om hoge relevantie te bereiken schenken we doorgaans veel aandacht aan het personaliseren van uitingen. Denk b...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 12 Twitter shares 12 45
Emerce

Binnen Google search komt er steeds meer ruimte voor Google Shopping advertenties. Het aantal vertoningen en klikken op dit type advertentie is aan het stijgen en daarnaast is het voor veel retailers het grootste conversiekanaal in het search netwerk. Het...

Lees verder op Traffic Builders »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 29
Traffic Builders

Consumenten maken steeds vaker gebruik van verschillende apparaten voor het uitvoeren van zoekopdrachten en het doen van aankopen via internet. Dit is tegenwoordig namelijk veel makkelijker. Er zijn veel meer mobiele apparaten en het mobiele internet word...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 24
Emerce

De één is ‘s werelds grootste zoekmachine en de ander is ‘s werelds grootste webwinkel. In eerste instantie denk je misschien dat deze twee internetgiganten geen concurrenten van elkaar zijn. Maar zoom je in, dan ontdek je behoorlijk wat overlap in...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 22 Twitter shares 22 22
Frankwatching

Halverwege 2016 werd door Google groot nieuws gepubliceerd met betrekking tot de lancering van een nieuwe Google AdWords Alpha interface. In dit nieuwsbericht lieten ze doorschemeren dat de nieuwe interface eind 2017 beschikbaar zal worden voor adverteerd...

Lees verder op Traffic Builders »

5 Facebook shares 5 8 Twitter shares 8 13
Traffic Builders

2016 is voor search advertising een veelbewogen jaar geweest. Zo hebben we de introductie van de Extended Text Ads gehad, de (her)introductie van tablet biedingen en de volgende stap genomen in mobile advertising. Daarnaast durven we steeds vaker conversi...

Lees verder op Traffic Builders »

5 Facebook shares 5 5 Twitter shares 5 10
Traffic Builders

In voorgaande blogs hebben we het al gehad over de impact van GDPR op Digital Marketing in zijn algemeenheid, Digital Analytics & Content Marketing. Echter heeft GDPR gevolgen voor alle digital marketing kanalen, zo ook SEA. Het doel van dit blog is n...

Lees verder op Traffic Builders »

4 Facebook shares 4 5 Twitter shares 5 9
Traffic Builders