Peter Hinssen noemt zichzelf een ‘technologist naturally high on change’. Hij kan enorm gepassioneerd vertellen over technologie: over hoe digitaal het nieuwe normaal is geworden, hoe technologie onze wereld herschept. Maar met dezelfde passi...

Lees verder op Bloovi »

2674 Facebook shares 2674 56 Twitter shares 56 1174 LinkedIn shares 1174 7 GooglePlus shares 7 3911
Bloovi

Professor Jan Rotmans is hoogleraar en internationale autoriteit op het gebied van duurzaamheid en transitie. Bloovi-schrijver Mischa Verheijden zocht hem op aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Jan Rotmans is geen man van ingewikkelde theor...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 415 Twitter shares 415 3168 LinkedIn shares 3168 11 GooglePlus shares 11 3594
Bloovi

We weten wat we hebben, niet wat we krijgen. En toch zal onze samenleving, de economie en de machtsstructuren onherroepelijk op de schop gaan. Alles wordt anders. Dat anders is niet per se beter of mooier, maar het is wel beter toegerust voor de...

Lees verder op Bloovi »

1082 Facebook shares 1082 127 Twitter shares 127 811 LinkedIn shares 811 4 GooglePlus shares 4 2024
Bloovi

Hoe kan je als organisatie echt customer centric worden? Niet als een slogan, maar als strategie. En wat betekent dat dan voor je organisatiecultuur? Holacracy is een antwoord: een radicaal ander managementsysteem dat de manier verandert waarop e...

Lees verder op Bloovi »

445 Facebook shares 445 106 Twitter shares 106 716 LinkedIn shares 716 3 GooglePlus shares 3 1270
Bloovi

André Duval (1953) noemt zich nog altijd een reclamejongen. Samen met Guillaume Van der Stichelen sticht hij in 1996 het reclamebureau Duval Guillaume en samen schrijven ze reclamegeschiedenis. Zes jaar na de overname door Publicis volgt de exit...

Lees verder op Bloovi »

347 Facebook shares 347 0 Twitter shares 0 737 LinkedIn shares 737 9 GooglePlus shares 9 1093
Bloovi

De spelregels van onze maatschappij worden veel meer dan we beseffen, bepaald en begrensd door de mogelijkheden en vereisten van de beschikbare technologieën, stelt economiefilosoof Rogier De Langhe. In gesprek met Bloovi-schrijver Mischa Verhei...

Lees verder op Bloovi »

317 Facebook shares 317 0 Twitter shares 0 552 LinkedIn shares 552 5 GooglePlus shares 5 874
Bloovi

De Nederlandse filosoof Rutger Bregman is een pleitbezorger van het basisinkomen: een individuele, onvoorwaardelijke toelage voor iedereen. Volgens Davy Kestens kan het basisinkomen bedrijven verbeteren. Minister De Croo gelooft dan weer niet dat...

Lees verder op Bloovi »

634 Facebook shares 634 87 Twitter shares 87 77 LinkedIn shares 77 6 GooglePlus shares 6 804
Bloovi

De stortvloed aan ontslagen bij ING is pijnlijk voor Mixel Kiemen, onderzoeker aan het Global Brain Institute en co-founder van de start-up RBLS. Pijnlijk, omdat hij uit wetenschappelijk onderzoek rond digitale transformatie weet dat die ontslage...

Lees verder op Bloovi »

124 Facebook shares 124 40 Twitter shares 40 528 LinkedIn shares 528 5 GooglePlus shares 5 697
Bloovi

Omar Mohout is hét Belgische aanspreekpunt voor start-ups en growth hacking. In 2015 lanceerde hij de database die het Belgische startuplandschap in kaart brengt en waar hij jaren aan heeft gewerkt. Publiceerde vier boeken en startte in mei als...

Lees verder op Bloovi »

383 Facebook shares 383 0 Twitter shares 0 257 LinkedIn shares 257 9 GooglePlus shares 9 649
Bloovi

Neuromarketing: marketeers kruipen in het brein van klanten om hen optimaal te beïnvloeden. Wat is er écht van aan? Werkt het echt? :O We vroegen het aan een neurowetenschapper...  Marketeers vergissen zich vaak in loyaliteit: klanten zij...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 572 LinkedIn shares 572 3 GooglePlus shares 3 575
Bloovi