Professor Jan Rotmans is hoogleraar en internationale autoriteit op het gebied van duurzaamheid en transitie. Bloovi-schrijver Mischa Verheijden zocht hem op aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Jan Rotmans is geen man van ingewikkelde theor...

Lees verder op Bloovi »

11591 Facebook shares 11591 410 Twitter shares 410 3075 LinkedIn shares 3075 11 GooglePlus shares 11 15087
Bloovi

Peter Hinssen noemt zichzelf een ‘technologist naturally high on change’. Hij kan enorm gepassioneerd vertellen over technologie: over hoe digitaal het nieuwe normaal is geworden, hoe technologie onze wereld herschept. Maar met dezelfde passi...

Lees verder op Bloovi »

2536 Facebook shares 2536 56 Twitter shares 56 1173 LinkedIn shares 1173 7 GooglePlus shares 7 3772
Bloovi

We weten wat we hebben, niet wat we krijgen. En toch zal onze samenleving, de economie en de machtsstructuren onherroepelijk op de schop gaan. Alles wordt anders. Dat anders is niet per se beter of mooier, maar het is wel beter toegerust voor de...

Lees verder op Bloovi »

1064 Facebook shares 1064 112 Twitter shares 112 787 LinkedIn shares 787 4 GooglePlus shares 4 1967
Bloovi

Hoe kan je als organisatie echt customer centric worden? Niet als een slogan, maar als strategie. En wat betekent dat dan voor je organisatiecultuur? Holacracy is een antwoord: een radicaal ander managementsysteem dat de manier verandert waarop e...

Lees verder op Bloovi »

444 Facebook shares 444 105 Twitter shares 105 708 LinkedIn shares 708 3 GooglePlus shares 3 1260
Bloovi

André Duval (1953) noemt zich nog altijd een reclamejongen. Samen met Guillaume Van der Stichelen sticht hij in 1996 het reclamebureau Duval Guillaume en samen schrijven ze reclamegeschiedenis. Zes jaar na de overname door Publicis volgt de exit...

Lees verder op Bloovi »

347 Facebook shares 347 0 Twitter shares 0 737 LinkedIn shares 737 9 GooglePlus shares 9 1093
Bloovi

De spelregels van onze maatschappij worden veel meer dan we beseffen, bepaald en begrensd door de mogelijkheden en vereisten van de beschikbare technologieën, stelt economiefilosoof Rogier De Langhe. In gesprek met Bloovi-schrijver Mischa Verhei...

Lees verder op Bloovi »

317 Facebook shares 317 0 Twitter shares 0 552 LinkedIn shares 552 5 GooglePlus shares 5 874
Bloovi

De stortvloed aan ontslagen bij ING is pijnlijk voor Mixel Kiemen, onderzoeker aan het Global Brain Institute en co-founder van de start-up RBLS. Pijnlijk, omdat hij uit wetenschappelijk onderzoek rond digitale transformatie weet dat die ontslage...

Lees verder op Bloovi »

124 Facebook shares 124 39 Twitter shares 39 522 LinkedIn shares 522 2 GooglePlus shares 2 687
Bloovi

Neuromarketing: marketeers kruipen in het brein van klanten om hen optimaal te beïnvloeden. Wat is er écht van aan? Werkt het echt? :O We vroegen het aan een neurowetenschapper...  Marketeers vergissen zich vaak in loyaliteit: klanten zij...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 572 LinkedIn shares 572 3 GooglePlus shares 3 575
Bloovi

Rik Vera is CEO van nexxworks, waarbinnen hij als Extreme Customer Centricity Evangelist samen met Peter Hinssen en Steven Van Belleghem bedrijven helpt de vloeibaarheid en radicale innovatie herwinnen, die ze met het groeien verloren. Hij ontvan...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 558 LinkedIn shares 558 3 GooglePlus shares 3 561
Bloovi

Telenet directeur klantenrelatie Benedikte Paulissen stuurde Bloovi-redacteur een drie e-mails met de vraag om via een enquête zijn mening te geven om hem zo ‘het beste van Telenet te bieden’. Waarom dat voor Mischa niet geloofwaardig voelt,...

Lees verder op Bloovi »

26 Facebook shares 26 0 Twitter shares 0 470 LinkedIn shares 470 5 GooglePlus shares 5 501
Bloovi