Vorige week lanceerde Apple verbeterde versies van de ontwikkelgereedschappen voor het gezondheidsplatform dat het bouwde bovenop het iOS-platform. Daarmee wil Apple het voor consumenten en medische specialisten makkelijker maken om toepassingen...

Lees verder op Marketingfacts »

25 Facebook shares 25 0 Twitter shares 0 331 LinkedIn shares 331 4 GooglePlus shares 4 360
Marketingfacts

Vorig weekend vond in Groningen een grote nationale hackaton plaats rond de blockchain. Groepjes studenten en programmeurs bedachten nieuwe toepassingen voor de blockchaintechnologie ‘voor een betere samenleving’, uitgedaagd door gemeenten en bedrijve...

Lees verder op Marketingfacts »

47 Facebook shares 47 159 Twitter shares 159 135 LinkedIn shares 135 4 GooglePlus shares 4 345
Marketingfacts

Uit een reconstructie van de ontwikkeling van online kiosk Blendle blijkt dat het aantal betalende Nederlandse gebruikers van de online kiosk de laatste maanden amper is gegroeid of zelfs mogelijk licht is teruggelopen. Alle hoop is dus gevestigd op nieuw...

Lees verder op Marketingfacts »

11 Facebook shares 11 57 Twitter shares 57 192 LinkedIn shares 192 2 GooglePlus shares 2 262
Marketingfacts

Platformen zijn de toekomst van de retail, daar zijn steeds meer retailers en goeroe’s van overtuigd. Bol.com is zo’n bedrijf dat wil uitgroeien tot een handelsplatform. Drie vragen of dat wel een verstandige strategie is....

Lees verder op Marketingfacts »

28 Facebook shares 28 0 Twitter shares 0 213 LinkedIn shares 213 5 GooglePlus shares 5 246
Marketingfacts

Door plug & play te worden, kan de retail zich beter vernieuwen en zichzelf opnieuw uitvinden. Dat zou ook de aantrekkelijkheid van binnensteden kunnen vergroten....

Lees verder op Marketingfacts »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 204 LinkedIn shares 204 2 GooglePlus shares 2 221
Marketingfacts

Vorige week maakte NRC Handelsblad bekend dat het vanaf 1 april 2017 niet langer meedoet aan online kiosk Blendle, tot groot verdriet van Blendle. NRC geeft drie redenen om eruit te stappen. Zijn ze terecht in het licht van de ontwikkelinge...

Lees verder op Marketingfacts »

6 Facebook shares 6 46 Twitter shares 46 167 LinkedIn shares 167 2 GooglePlus shares 2 221
Marketingfacts

Een paar maanden geleden was het volop in het nieuws: voedingsmiddelenbedrijf Heinz deed een overnamebod op Unilever en een Amerikaanse verffabrikant wilde AkzoNobel overnemen. Het doel van deze (niet gerealiseerde) overnames: nog groter wo...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 45 Twitter shares 45 144 LinkedIn shares 144 5 GooglePlus shares 5 208
Marketingfacts

De financiële wereld is flink aan het  veranderen door digitalisering. De opkomst van de circulaire economie en de deeleconomie zorgen voor een versnelde verschuiving van bezit naar toegang en van producten naar dienstverlening. Tegelijkertijd creë...

Lees verder op Marketingfacts »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 186 LinkedIn shares 186 4 GooglePlus shares 4 201
Marketingfacts

De samenleving heeft platformen nodig die meer bijdragen aan versterking van de lokale economie en samenleving. De laatste uitzending van Zondag met Lubach bracht de schaduwkanten van de deeleconomie onder de aandacht. De deeleconomie heeft duid...

Lees verder op Marketingfacts »

20 Facebook shares 20 54 Twitter shares 54 124 LinkedIn shares 124 3 GooglePlus shares 3 201
Marketingfacts

Crowdfunding is bezig aan een snelle opmars. In 2014 werd alleen in Nederland op deze manier al zo’n 37 miljoen euro aan financiering verstrekt, een verdubbeling ten opzichte van 2013. Toch is dit slechts fractie van de totale hoeveelheid geld die in de...

Lees verder op Marketingfacts »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 168 LinkedIn shares 168 4 GooglePlus shares 4 187
Marketingfacts