Veel marketeers maken een fout: ze denken dat consumenten rationele wezens zijn. Daarom staan productteksten vol met kille producteigenschappen die consumenten kunnen vergelijken met andere producten die hij of zij overweegt. Maar zo gaat het keuzeproces...

Lees verder op Frankwatching »

209 Facebook shares 209 0 Twitter shares 0 864
Frankwatching

114. Dat is het aantal artikelen op Frankwatching over storytelling. Het 115e artikel wordt compleet anders. Ik ga namelijk geen tips of succesverhalen delen. Ik neem jullie mee op een......

Lees verder op Frankwatching »

73 Facebook shares 73 220 Twitter shares 220 370
Frankwatching

Vanaf vandaag moeten webshops aan nieuwe wetgeving voldoen. Vooral één van de regels stuit op boe-geroep en angst voor een lagere verkoop. En terecht. Je zou de volgende tekst op je bestelbutton moeten zetten: ‘Bestellen met betaalplicht’. Een ware...

Lees verder op Frankwatching »

74 Facebook shares 74 0 Twitter shares 0 306
Frankwatching

Door de jaren heb ik veel landingspagina’s geanalyseerd op conversiekillers en conversiekansen. Zowel van grote bedrijven, branchetoppers in Nederland, als van talrijke MKB’ers. Je zou verwachten dat marktleiders betere websites hebben dan de MKB’er...

Lees verder op KGOM »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 152
KGOM

Waarom wordt het ene product een groot succes terwijl een ander compleet flopt? En hoe zorg je ervoor dat een product zó succesvol wordt dat het deel gaat uitmaken van onze dagelijkse routine, zoals Twitter en Facebook? Aan succesvolle producten en diens...

Lees verder op Frankwatching »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 139
Frankwatching

Loop niet langer nieuwsbriefabonnees mis, gebruik net als ik ‘loss aversion’ om websitebezoekers te motiveren om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief. In 5 maand tijd behaalde ik ruim 4 keer......

Lees verder op Frankwatching »

62 Facebook shares 62 0 Twitter shares 0 136
Frankwatching

Ons onbewuste brein oordeelt knetterhard over webteksten. Hierbij wordt niet alleen naar de inhoud gekeken, maar er spelen ook andere factoren mee waarvan je geen idee hebt. Dit artikel geeft je meer inzicht in de beoordelingscriteria die ons onbewuste br...

Lees verder op Marketingfacts »

44 Facebook shares 44 0 Twitter shares 0 128
Marketingfacts

Zijn we baas in eigen brein? Het eerlijke antwoord is ‘nee’, omdat keuzes die we maken worden beïnvloed zonder dat we het zelf door hebben. Het ‘ankereffect’ is een krachtige onbewuste denkfout van onze hersenen. Wil jij weten hoe dit je keuzepro...

Lees verder op Frankwatching »

56 Facebook shares 56 0 Twitter shares 0 108
Frankwatching

Ik kreeg gisteren een supergeheime sneak preview van professor Cialdini over zijn allernieuwste werk. Deze grootmeester in beïnvloeden deelde met een select gezelschap de inhoud van zijn nieuwe, nog......

Lees verder op Frankwatching »

24 Facebook shares 24 0 Twitter shares 0 105
Frankwatching

Grote bedrijven houden zich al een tijdje bezig met het personaliseren van websites. Op basis van eerdere bezoeken en klikgedrag wordt bepaald welke versie van een webtekst, afbeelding of actie een bezoeker te zien krijgt. De techniek op dit gebied wordt...

Lees verder op Marketingfacts »

21 Facebook shares 21 0 Twitter shares 0 101
Marketingfacts