Beacons leggen de locatie van personen vast in een openbare ruimte. Doordat je weet dat iemand op een bepaalde plaats is (geweest), kun je bestaande informatie over die persoon verrijken. Dit levert nieuwe kansen op voor de marketeer. Maar het brengt ook...

Lees verder op Emerce »

3 Facebook shares 3 27 Twitter shares 27 85
Emerce

Voorkomen is beter dan genezen, dat geldt ook voor datalekken. Uit de resultaten van de security check van het DDMA Privacy Waarborg blijkt dat de meeste winst op het gebied van gegevensbeveiliging te behalen is in de operationele processen van organisat...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 16 Twitter shares 16 84
Emerce

Nu 2018 begonnen is, komt de deadline echt dichtbij. Vanaf 25 mei moeten alle organisaties zich houden aan de nieuwe privacywetgeving: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG / GDPR). Deze wet vervangt de huidige Wet bescherming persoonsgegevens...

Lees verder op Marketingfacts »

38 Facebook shares 38 38 Twitter shares 38 76
Marketingfacts

Vorige week lieten we zien dat Nederlandse bedrijven nog niet klaar zijn voor de GDPR (of AVG in het Nederlands), die op 25 mei 2018 ingaat. De voorbereiding op deze nieuwe wet is een complexe aangelegenheid en vraagt veel van organisaties. Als legal...

Lees verder op Marketingfacts »

25 Facebook shares 25 47 Twitter shares 47 72
Marketingfacts

Een veelvoorkomende - en begrijpelijke - misvatting is dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, of GDPR in het Engels) alleen implicaties heeft voor bedrijven die zich op consumenten richten. Business-to-business-organisaties kunnen echter ne...

Lees verder op Marketingfacts »

17 Facebook shares 17 46 Twitter shares 46 63
Marketingfacts

Vrijwel alle grote adverteerders werken samen met een scala aan dienstverleners: van Adwords-specialisten tot e-mailserviceproviders en van hostingbedrijven tot webshopsystemen. Deze dienstverleners handelen in opdracht van adverteerders en verwerken data...

Lees verder op Marketingfacts »

22 Facebook shares 22 32 Twitter shares 32 54
Marketingfacts

Voor organisaties die persoonsgegevens inzetten voor hun marketingactiviteiten is consumentenvertrouwen belangrijker dan ooit. Een groot deel van de consumenten staat positief tegenover het gebruik van data, maar wil wel het gevoel hebben meer controle te...

Lees verder op Marketingfacts »

19 Facebook shares 19 32 Twitter shares 32 51
Marketingfacts

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend onder de Engelse afkorting GDPR) treedt vanaf 25 mei 2018 in werking. De impact van deze Europese privacywet op het bedrijfsleven is al veel besproken, maar wat betekent dit nu precies voor...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 34 Twitter shares 34 46
Marketingfacts

Met de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) krijgen consumenten meer controle over hun eigen data, zoals we in deel 3 van deze blogserie beschreven. Voor marketeers brengt dat een aantal nieuwe uitdagingen met...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 40 Twitter shares 40 40
Marketingfacts

De Meldplicht Datalekken is in Nederland sinds 1 januari 2016 van kracht. En dat blijft ook zo na 25 mei 2018. Het enige verschil is dat onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) elk datalek binnen een organisaties moet worden gedocu...

Lees verder op Marketingfacts »

15 Facebook shares 15 20 Twitter shares 20 35
Marketingfacts