Beacons leggen de locatie van personen vast in een openbare ruimte. Doordat je weet dat iemand op een bepaalde plaats is (geweest), kun je bestaande informatie over die persoon verrijken. Dit levert nieuwe kansen op voor de marketeer. Maar het brengt ook...
Lees verder op Emerce »

3

27
85 Do 16 februari 2017 - 12:12Matthias De BruyneEmerceVoorkomen is beter dan genezen, dat geldt ook voor datalekken. Uit de resultaten van de security check van het DDMA Privacy Waarborg blijkt dat de meeste winst op het gebied van gegevensbeveiliging te behalen is in de operationele processen van organisat...
Lees verder op Emerce »

1

16
84 Vr 03 maart 2017 - 12:12Matthias De BruyneEmerceVorige week lieten we zien dat Nederlandse bedrijven nog niet klaar zijn voor de GDPR (of AVG in het Nederlands), die op 25 mei 2018 ingaat. De voorbereiding op deze nieuwe wet is een complexe aangelegenheid en vraagt veel van organisaties. Als legal...
Lees verder op Marketingfacts »

0

47
47 Do 02 november 2017 - 10:10Matthias De BruyneMarketingfactsEen veelvoorkomende - en begrijpelijke - misvatting is dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, of GDPR in het Engels) alleen implicaties heeft voor bedrijven die zich op consumenten richten. Business-to-business-organisaties kunnen echter ne...
Lees verder op Marketingfacts »

0

46
46 Do 16 november 2017 - 07:07Matthias De BruyneMarketingfactsMet de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) krijgen consumenten meer controle over hun eigen data, zoals we in deel 3 van deze blogserie beschreven. Voor marketeers brengt dat een aantal nieuwe uitdagingen met...
Lees verder op Marketingfacts »

0

40
40 Do 30 november 2017 - 07:07Matthias De BruyneMarketingfactsNu 2018 begonnen is, komt de deadline echt dichtbij. Vanaf 25 mei moeten alle organisaties zich houden aan de nieuwe privacywetgeving: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG / GDPR). Deze wet vervangt de huidige Wet bescherming persoonsgegevens...
Lees verder op Marketingfacts »

0

38
38 Do 11 januari 2018 - 07:07Matthias De BruyneMarketingfactsDe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend onder de Engelse afkorting GDPR) treedt vanaf 25 mei 2018 in werking. De impact van deze Europese privacywet op het bedrijfsleven is al veel besproken, maar wat betekent dit nu precies voor...
Lees verder op Marketingfacts »

0

34
34 Do 26 oktober 2017 - 06:06Matthias De BruyneMarketingfactsVoor organisaties die persoonsgegevens inzetten voor hun marketingactiviteiten is consumentenvertrouwen belangrijker dan ooit. Een groot deel van de consumenten staat positief tegenover het gebruik van data, maar wil wel het gevoel hebben meer controle te...
Lees verder op Marketingfacts »

0

32
32 Do 09 november 2017 - 10:10Matthias De BruyneMarketingfactsVrijwel alle grote adverteerders werken samen met een scala aan dienstverleners: van Adwords-specialisten tot e-mailserviceproviders en van hostingbedrijven tot webshopsystemen. Deze dienstverleners handelen in opdracht van adverteerders en verwerken data...
Lees verder op Marketingfacts »

0

32
32 Do 23 november 2017 - 07:07Matthias De BruyneMarketingfactsVeel websites voldoen niet aan de cookiewetgeving. Maar die wet is op veel punten onduidelijk, en de veranderlijkheid van een website maakt het nog ingewikkelder. Wat zijn de meestgestelde vragen over cookies? En nog belangrijker: wat zijn de antwoorden?...
Lees verder op Frankwatching »

0

23
23 Vr 01 maart 2019 - 14:02Matthias De BruyneFrankwatching