De kerstcommercial, ooit het exclusieve domein van het Britse warenhuis John Lewis, is een internationaal fenomeen geworden. Over de hele wereld worden ze gemaakt: van één tot soms wel drie minuten infotainment. Een lach of een traan die ook nog ee...

Lees verder op Marketingfacts »

186 Facebook shares 186 32 Twitter shares 32 218
Marketingfacts

"Sarah Jessica Parker kostte Blokker veel klanten," kopt de Telegraaf, opgetekend uit de mond van de CEO. Nou hoef je geen gedragswetenschapper te zijn of de gewraakte commercial met MRI-scanning op zijn effect te testen, om te begrijpen dat deze hel...

Lees verder op Marketingfacts »

109 Facebook shares 109 20 Twitter shares 20 129
Marketingfacts

Dat muziek een direct effect heeft op onze gemoedstoestand, is een open deur zo groot als die van het Concertgebouw. Er is al veel gezegd en geschreven over de werking van muziek, ook in reclame. Er is bovendien veel onderzoek gedaan naar de werking van m...

Lees verder op Marketingfacts »

59 Facebook shares 59 18 Twitter shares 18 77
Marketingfacts

Stop met het segmenteren op zinloze generatiekenmerken. We worden allemaal gedreven door fear, greed en herd, diepliggende onderbewuste emoties die we zelf nooit kunnen benoemen. Hierop inzetten werkt beter: zo segmenteer je op iemands gedragsin...

Lees verder op Marketingfacts »

38 Facebook shares 38 15 Twitter shares 15 53
Marketingfacts

Commerciële creativiteit was ooit het exclusieve domein van de reclamemakers. Een vak apart. Daar werd je mee geboren. Dat kon verder niemand. Geen accountmensen en al helemaal geen klant. Dus toen ik twee jaar geleden verkondigde dat het niet lang meer...

Lees verder op Marketingfacts »

15 Facebook shares 15 14 Twitter shares 14 29
Marketingfacts