Trekken raadselachtige outdoor-campagnes meer aandacht? Je zou denken van wel. Zo toonde BMW langs de snelweg een billboard met een versleten schoenzool. Levert deze open uiting meer aandacht op dan een gesloten campagne, met een meer standaard afbeelding...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 40 Twitter shares 40 40
Frankwatching

In de vluchtige omgeving van social media, met hapklare brokken informatie en de ‘fear of missing out’-cultuur, wordt het steeds belangrijker een boodschap in korte tijd te communiceren. Een video van dertig seconden maakt in deze omgeving weinig kans...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 38 Twitter shares 38 38
Marketingfacts

Via verschillende Twitter-advertenties brengt ABN AMRO haar vernieuwde app onder de aandacht. Maar welke advertentie trekt de meeste aandacht? Om hier antwoord op te geven, hebben we een eyetracking-test uitgevoerd. Kun jij raden welke uiting effectiever...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 32 Twitter shares 32 32
Frankwatching

Wint Jon Snow of de White Walker de strijd om aandacht? Nee, het is geen inhaker op het winterse weer. De Game of Thrones-fans weten al snel de link te leggen. Ik zag twee verschillende Facebook-advertenties langskomen voor het spel Game of Thrones: Conqu...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 29 Twitter shares 29 29
Frankwatching

Als iets wel de aandacht trekt, zijn het de ogen. In de reclame wordt er vaak gebruik van gemaakt, zoals bij de advertenties van Nespresso met George Clooney. Maar hoe staat het met zijn blik? Kan hij beter naar beneden (naar de boodschap van Nespresso) k...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 26 Twitter shares 26 26
Frankwatching

Dit jaar is het bekende smoothiemerk Innocent veel te zien geweest in de media. Twee smakelijke advertentie-uitingen sprongen er daarbij voor ons uit. Beide advertenties zijn deze zomer onder andere in de buitenomgeving te zien geweest, met verschillend...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 26 Twitter shares 26 26
Frankwatching

Jaguar brengt via verschillende LinkedIn-advertenties haar eerste compleet elektrische auto I-PACE onder de aandacht. Maar welke advertentie trekt de meeste aandacht? Om hier antwoord op te geven, hebben we een eyetracking-test uitgevoerd. Kun jij raden w...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 25 Twitter shares 25 25
Frankwatching

Adverteerders worden kritischer op de inzet van online advertising. Daarin wordt vaak gestuurd op viewability, de mogelijkheid voor mensen om een uiting te zien - de opportunity to see. De volgende stap is het verkrijgen van aandacht - de certainty to see...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 20 Twitter shares 20 20
Marketingfacts

Trekt een billboard met een versleten schoenzool meer aandacht dan een BMW? Vorig jaar vroeg ik de Frankwatching-lezers welke reclameuiting het beste de boodschap zou overbrengen. Het leverde maar liefst 153 reacties op. Uit ons onderzoek bleek dat de sch...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 19 Twitter shares 19 19
Frankwatching

T-Mobile bracht met twee verschillende Twitter-advertenties T-Mobile Thuis onder de aandacht. De één met een roze huis, de ander met een egale knalroze achtergrond. Welke advertentie trekt de meeste aandacht? Om hier antwoord op te geven, heb ik een eye...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 15 Twitter shares 15 15
Frankwatching
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/