Hoe zorg je ervoor dat niet alleen de afdeling marketing of communicatie aan de weg timmert met social media, maar dat je hele bedrijf voor de explosiefactor zorgt? Met de explosiefactor bedoel ik de virale olievlek waarmee medewerkers hun eigen netwerk k...

Lees verder op Frankwatching »

174 Facebook shares 174 0 Twitter shares 0 988
Frankwatching

De Apple stores staan bekend om hun customer experience. Schitterend en ruim opgezet, waar winkelen een belevenis is. Of je nu met of zonder product naar buiten loopt, je voelt je blij en goed geholpen. Hoe mooi zou het zijn om deze ervaring ook online t...

Lees verder op Frankwatching »

118 Facebook shares 118 0 Twitter shares 0 629
Frankwatching

Gemeenten zijn altijd een gewild doelwit om lekker over te zeuren via de sociale media. Ze kunnen het nooit goed doen, lijkt het wel. Maar hoe kunnen ze het dan wél goed aanpakken? En wat kunnen ze leren van gemeenten zoals ‘s-Hertogenbosch, digita...

Lees verder op Frankwatching »

106 Facebook shares 106 0 Twitter shares 0 366
Frankwatching

Steeds meer bedrijven volgen een contentstrategie om hun merk vleugels te geven. Deze content wordt verspreid via artikelen op de eigen site, externe media en uiteraard via de social kanalen. Het inzetten van ‘employee advocacy’ is een relatie...

Lees verder op Frankwatching »

241 Facebook shares 241 122 Twitter shares 122 363
Frankwatching

Veel organisaties roepen dat de klant voorop staat. Als interimmer kom ik echter maar weinig organisaties tegen die de klant daadwerkelijk omarmen. Een tijdje geleden maakte ik kennis met Customerzz: via evenementen komt een organisatie letterlijk in con...

Lees verder op Frankwatching »

49 Facebook shares 49 0 Twitter shares 0 338
Frankwatching

Toen ik hoorde dat er een boek over social media in de zorg uitkwam, was ik gelijk nieuwsgierig. De zorg staat tenslotte niet direct bekend om zijn vooruitstrevendheid in online marketing en communicatie. Social Media in de zorg staat nog in de kinderscho...

Lees verder op Frankwatching »

65 Facebook shares 65 0 Twitter shares 0 330
Frankwatching

In mijn vorige artikel over employee advocacy, ‘Maak van je medewerkers ambassadeurs in je contentstrategie’, lag met name de focus op de werknemer. Wat heeft een medewerker eraan om content van zijn bedrijf te verspreiden via social media? Te denken...

Lees verder op Frankwatching »

46 Facebook shares 46 48 Twitter shares 48 94
Frankwatching

In mijn rol als online interimmer bij VODW hou ik social campagnes en vernieuwende online concepten goed in de gaten. Onlangs kreeg ik weer zo’n vernieuwende campagne onder ogen van de Rabobank Utrecht: Casa Nova. Het blijkt een hit onder de lokale stud...

Lees verder op Frankwatching »

20 Facebook shares 20 0 Twitter shares 0 75
Frankwatching

In het snel veranderende journalistieke landschap worstelen journalisten (en media in het algemeen) met hun rol. Opkomende technologieën waaronder VR, AI of slimme algoritmes hebben een enorme impact op de berichtgeving. Niet alleen versnellen ze de info...

Lees verder op Frankwatching »

25 Facebook shares 25 38 Twitter shares 38 63
Frankwatching

Zou je met de inzet van blockchain fake nieuws te lijf kunnen gaan? Dit vroegen we ons een jaar geleden op Frankwatching af. We dachten aan een systeem waarmee we betrouwbare artikelen van een keurmerk kunnen voorzien. En waarin iedere bewerking en aanpas...

Lees verder op Frankwatching »

29 Facebook shares 29 31 Twitter shares 31 60
Frankwatching