Als ondernemer kijk je vooruit, maar ook terug. Om te leren en te analyseren wat er is gebeurd en hier jouw strategie op aan te passen. Als ondernemers achteruit kijken, waarom doen experts dat dan eigenlijk bijna nooit? Ik ga de uitdaging aan en blik ter...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 32 Twitter shares 32 132
Marketingfacts

De regels aan je laars lappen en intussen keihard groeien, dat klinkt niet bepaald als een lang houdbare formule. En juist dat is wat Silicon Valley-lievelingen als Airbnb ook beginnen in te zien....

Lees verder op Marketingfacts »

7 Facebook shares 7 41 Twitter shares 41 121
Marketingfacts

Hoe belangrijk mag online reputatie zijn? Op internet maken steeds meer mensen gebruik van marktplaatsen waar zij met vreemden transacties aangaan. Zo kun je je huis verhuren via Airbnb, instappen bij een particuliere chauffeur via Uber of investeren...

Lees verder op Marketingfacts »

37 Facebook shares 37 0 Twitter shares 0 110
Marketingfacts

Vandaag kopte nrc.next op de pakkende voorpagina: "Deeleconomie = steeleconomie". In het stuk (betaalmuur; ook betaald leesbaar via Blendle) gaat schrijver en ex-nrc.next-columnist Arjen van Veelen in op de idealistische schijn die rondom de deelecon...

Lees verder op Marketingfacts »

50 Facebook shares 50 0 Twitter shares 0 66
Marketingfacts

Mijn auto verhuur ik via SnappCar, lifters neem ik mee via BlaBlaCar, mijn camerastatief leen ik uit via Peerby en een appartement in Kopenhagen huur ik via Airbnb. Ik leer nieuwe mensen kennen, heb via een paar apps toegang tot oneindig veel resources (a...

Lees verder op Marketingfacts »

20 Facebook shares 20 0 Twitter shares 0 59
Marketingfacts

Steeds meer slimme ondernemers maken slim gebruik van nieuwe technologie en kunnen daardoor spectaculair groeien. Voorbeelden zijn AirbBnb, Uber, Kickstarter en Marktplaats. Deze organisaties zijn in staat een groeicurve te laten zien die exponentieel is,...

Lees verder op Marketingfacts »

20 Facebook shares 20 0 Twitter shares 0 58
Marketingfacts

Google, Facebook, Uber en Airbnb: vier bedrijven die in korte tijd dé dominante speler in hun segment zijn geworden. Uber groeide bijvoorbeeld in zeven jaar tijd uit tot het grootste logistieke bedrijf ter wereld. Platform-expert Martij...

Lees verder op Sprout »

29 Facebook shares 29 25 Twitter shares 25 54
Sprout

In de tsunami aan discussies die opspelen rondom vakantieverhuur-website Airbnb was daar op 21 september ineens een opmerkelijk bericht. In een brief aan de Amerikaanse beurswaakhond SEC deelde medeoprichter Brian Chesky zijn visie dat 'twenty-first centu...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 17 Twitter shares 17 27
Marketingfacts

Wat ging er mis bij Uber? In een gastbijdrage trekken Hans van der Loo en Martijn Arets de belangrijkste lessen op het gebied van falend leiderschap, een giftige bedrijfscultuur en zelfreinigend vermogen....

Lees verder op Sprout »

8 Facebook shares 8 13 Twitter shares 13 21
Sprout

Na de deeleconomie zit de kluseconomie, de ‘Airbnb voor arbeid’ met platformen als Deliveroo, Helpling en Uber, in de lift. In de Verenigde Staten loopt de groei van de kluseconomie (gig economy), met klusjes als taxiritjes, fietskoeriers, online vert...

Lees verder op Marketingfacts »

2 Facebook shares 2 14 Twitter shares 14 16
Marketingfacts