“Je moet teksten schrijven op B1-niveau. Anders begrijpen laaggeletterden je tekst niet.” Het is een richtlijn die ik als contentmaker en tekstschrijver steeds vaker meekrijg. Ik vraag me af: waaraan moet een B1-tekst precies voldoen? En welke kritiek...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 25 Twitter shares 25 25
Frankwatching

Als contentmaker ben ik gek op tekst en taal. Maar dat geldt niet voor iedereen. Veel Nederlanders lezen juist steeds slechter.* Bovendien lezen mensen online teksten anders dan tekst op papier. Wat zijn de belangrijkste verschillen? En welke tips kun je...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 13
Frankwatching

Bij sommige merken zit duurzaamheid in het DNA. Deze betekenisvolle organisaties zetten wij in de spotlight. Hoe vertalen zij hun maatschappelijke missie naar aansprekende content? En welke uitdagingen brengt dat met zich mee? In deze aflevering van de se...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

Bij sommige merken zit duurzaamheid in het DNA. Wat drijft deze betekenisvolle bedrijven? Hoe vertalen zij hun purpose naar marketingactiviteiten? En met wat voor content en communicatie brengen ze hun missie naar buiten? In deze eerste afleveri...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 9 Twitter shares 9 9
Marketingfacts

Hoe vertalen betekenisvolle bedrijven hun maatschappelijke missie naar aansprekende content? En welke communicatie-uitdagingen komen zij onderweg tegen? Daarover gaat de serie ‘Betekenisvolle Business’. In deze aflevering: Julia Thate van advies- en i...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 8 Twitter shares 8 8
Marketingfacts

“Door de nauwe samenwerking van de specialisten uit de vier vakgebieden worden knelpunten snel inzichtelijk gemaakt en kansen voor samenwerking aangedragen.” Oef, wanneer haakte jij af? Helaas staat het internet vol met abstracte, onpersoonlij...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 0
Frankwatching

Hoe vertalen organisaties hun maatschappelijke missie naar aansprekende content? Daarover gaat de serie ‘Betekenisvolle Business’. In deze aflevering: Cynthia van Wachem en Marieke Harmsen van Stichting IZZ, die gezond werken in de zorgsector stimulee...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 0
Marketingfacts

Begrijpelijk schrijven is méér dan het noteren van eenvoudige woorden en korte zinnen. Minstens zo belangrijk is dat je structuur in je teksten aanbrengt. Maar hoe doe je dat? In dit artikel deel ik 9 tips. Misschien is de informatie voor jou niet helem...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 0
Frankwatching

Van grappige inhakers van HEMA tot schattige dierenfilmpjes van Burgers’ Zoo. Sommige content op social media gaat als bijna vanzelf door het dak. Maar wat als je een complexe of inhoudelijke boodschap wil overbrengen? Hoe zorg je er dan voor dat je...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 0
Frankwatching
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/