Marketeers zijn zich inmiddels bewust van de enorme veranderingen in hun vak, maar hoe zit dat eigenlijk met verkopers? Dit is dan wel een marketingplatform, maar voor smarketing, de integratie van sales en marketing, moeten we veel dichter tegen sales aa...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 471
Marketingfacts

Het is 1984. Boven in een kamertje speelt een vijfjarig meisje. Ze heeft hoogrode koontjes en vrolijke springstaartjes. Op alles dat ze tegenkomt, is ze ijverig prijskaartjes aan het plakken. Durf je stilletjes om het hoekje te kijken, dan laat ze je pas...

Lees verder op Marketingfacts »

33 Facebook shares 33 0 Twitter shares 0 449
Marketingfacts

“Ja Marlene, jij hebt het altijd maar over vernieuwing in marketing. Maar dat is niet eenvoudig hoor, om dat door te voeren.” Ik snap die opmerking. Het lijkt een hoogdrempelig, never ending proces. Op het moment dat je denkt dat je het redelijk...

Lees verder op Marketingfacts »

33 Facebook shares 33 0 Twitter shares 0 425
Marketingfacts

Wij marketeers hebben in de afgelopen jaren een beroerde reputatie opgebouwd rondom ons vakgebied. Wie vertrouwt reclame eigenlijk nog? Wie wil er nog lastig gevallen worden tijdens het eten? Zelfs de grootste leek neemt een wantrouwend houding aan, als h...

Lees verder op Marketingfacts »

56 Facebook shares 56 0 Twitter shares 0 278
Marketingfacts

Ik lees steeds vaker commentaar op de populaire Golden Circle van Simon Sinek. Ik vermoed dat dit - vaak oppervlakkige - commentaar grotendeels gebaseerd is op dat ene populaire filmpje. Maar, als je het in de praktijk onderzoekt, merk je al snel dat de g...

Lees verder op Marketingfacts »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 260
Marketingfacts

Misschien besef je het nog niet helemaal, maar jouw merk is minder en minder jouw ‘eigendom’. Het is al lang niet meer een beheersbaar stapeltje van je logo, advertentie, corporate identiteit en marketingactiviteiten. Het gaat steeds meer over de set...

Lees verder op Marketingfacts »

18 Facebook shares 18 0 Twitter shares 0 186
Marketingfacts

Huh, dat meen je toch niet echt? Wel dus. Waarom? Oude salestechnieken boeten razendsnel in als het gaat om effectiviteit en rendement. Dat komt omdat we als klanten ons zoekgedrag aangepast hebben aan de technieken van vandaag. En de verkoopaanpak van we...

Lees verder op BouwKennisBlog »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 172
BouwKennisBlog

“Zonder verbinding stort de boel in elkaar”. Die oneliner schotelde Maxime Verhagen me voor toen ik hem interviewde over ‘verbinden in de bouw’, tijdens het Duurzame Bouwvrouw Award 2015 nominatie event van Dubotechniek Bedrijven in Zaltbommel. Ve...

Lees verder op BouwKennisBlog »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 116
BouwKennisBlog

Hans, de enthousiaste en competitieve salestijger, grijpt vol goede moed de telefoon om die grote vis nu eindelijk eens binnen te gaan halen. Eén voor één gaat hij al zijn prospects op zijn zorgvuldig samengestelde lijst af. Pff, dat was een werk, die...

Lees verder op BouwKennisBlog »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 98
BouwKennisBlog

De meeste lezers op dit platform weten dat marketing volop in verandering is. We zijn als marketeers vol in de nieuwe mogelijkheden gedoken, sommigen van ons radicaal, anderen hebben het eerst eens een tijdje aangezien. Tools, trends, hypes, soms duizelt...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 0 Twitter shares 0 87
Marketingfacts