De ware liefde vinden is tegenwoordig steeds makkelijker. Denk alleen maar aan de vele liefdesshows, -apps, of andere platformen waar de consument op zoek kan gaan naar de ware liefde. In een wereld waar je slechts een swipe verwijderd bent van de ideale...

Lees verder op Frankwatching »

53 Facebook shares 53 44 Twitter shares 44 97
Frankwatching

In de digitale economie van nu is je klantenservice een kernonderdeel van de customer experience. Maar brengt je dit ‘up to speed’ voor het komende decennium? In dit artikel bespreek ik 10 elementen om het niveau van je customer service omhoog te hale...

Lees verder op Frankwatching »

29 Facebook shares 29 62 Twitter shares 62 91
Frankwatching

In de ongebreidelde datahonger vergeten we gemakkelijk dat we als bedrijf ons richten op mensen. Daarom moeten niet data, maar emoties centraal staan in de klantbeleving. Onlangs deed SAP Hybris uitvoerig onderzoek (pdf) naar de klantbeleving van consumen...

Lees verder op Frankwatching »

31 Facebook shares 31 54 Twitter shares 54 85
Frankwatching

Medewerkers hebben in potentie een enorme positieve invloed op de customer experience en de merkbeleving. Maar dan moeten ze wel als enthousiaste ‘brand ambassador’ naar buiten treden. Hoe zorg je daarvoor? Door ontwikkelingen als chatbots, self-servi...

Lees verder op Frankwatching »

39 Facebook shares 39 42 Twitter shares 42 81
Frankwatching

“Nieuwe jas”, zeg je ietwat gehaast tegen de winkelrobot. Die merkt dat jij geen zin hebt in een praatje en weet dat je op donderdagavonden weinig tijd hebt. De robot laat je dus meteen kiezen uit drie stijlvolle jassen, uiteraard in de goede maat. Ee...

Lees verder op Frankwatching »

23 Facebook shares 23 55 Twitter shares 55 78
Frankwatching

Millennials zijn opgegroeid in een wereld waarin virtueel en echt in elkaar overvloeien. Maar ook waar ‘fake news’ de overhand dreigt te krijgen op social media. Millennials hunkeren niet voor niets naar authenticiteit, maar ook naar beleving en een i...

Lees verder op Frankwatching »

32 Facebook shares 32 45 Twitter shares 45 77
Frankwatching

De afgelopen tien jaar is de manier waarop we shoppen en interacteren volledig op de schop gegaan. Toch staat de hele revolutie nog maar in de kinderschoenen. Hoe ziet de klantbeleving er over nog eens een goede tien jaar uit? Technologie heeft enorme ver...

Lees verder op Frankwatching »

36 Facebook shares 36 38 Twitter shares 38 74
Frankwatching

In een tijdperk waarin de ene na de andere winkelketen omvalt, is meer dan ooit het belang van een optimale customer experience duidelijk. Moderne technologie biedt inmiddels veel mogelijkheden voor een rijke ervaring en bovendien gaan de technologische o...

Lees verder op Frankwatching »

60 Facebook shares 60 2 Twitter shares 2 62
Frankwatching

Queen zong het al eens: ‘I want it all, and I want it now’. Deze zin lijkt met de dag relevanter te worden voor marketeers bij het opstellen van een klantprofiel. De connected customer beweegt over meerdere kanalen bepaalt zelf wanneer en waar hij con...

Lees verder op Frankwatching »

19 Facebook shares 19 40 Twitter shares 40 59
Frankwatching

De klantervaring kan een bedrijf maken of breken. Het is dus zaak dat je de customer experience naar het hoogst mogelijke niveau tilt. Maar hoe weet je waar je staat? En welke strategie hanteer je om uiteindelijk een moderne klantervaring te kunnen bieden...

Lees verder op Frankwatching »

46 Facebook shares 46 1 Twitter shares 1 47
Frankwatching