Het mag duidelijk zijn: de inzet van video binnen marketing wint met de dag aan populariteit. Met name in B2C is video inmiddels een onmisbaar onderdeel van de marketingmix en B2C-marketeers trekken alles uit de kast om hun doelgroep te prikkelen met pakk...

Lees verder op Marketingfacts »

88 Facebook shares 88 0 Twitter shares 0 573
Marketingfacts

Ik hoor je denken: alweer een blog over buyer persona’s? Inderdaad, de afgelopen jaren is al veel gezegd en geschreven over buyer persona’s. En toch starten nog steeds veel B2B-organisaties, klein én groot, met contentmarketing zonder hun doelgr...

Lees verder op Marketingfacts »

25 Facebook shares 25 0 Twitter shares 0 472
Marketingfacts

Het realiseren van een goede klantbeleving lijkt belangrijker dan ooit tevoren. Maar waarom zijn er dan zo weinig organisaties, zowel in b2b als b2c, die de klant écht centraal zetten? Hoe zorg je ervoor dat silo’s in de organisatie worden doorbroken,...

Lees verder op Marketingfacts »

32 Facebook shares 32 1 Twitter shares 1 469
Marketingfacts

“Outbound is out, inbound is in” en “outbound marketing is verleden tijd”, zomaar een greep uit de vele uitspraken die de afgelopen jaren over outbound marketing zijn gedaan. Waar outbound marketing tien jaar geleden nog dé manier was om klanten...

Lees verder op Marketingfacts »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 421
Marketingfacts

We beseffen steeds meer dat contentmarketing de manier is om jezelf als thought leader te profileren, leads te generen én te nurturen en uiteindelijk meer betalende klanten te winnen. Jammer genoeg is er echter bij veel organisaties die met contentmarket...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 382
Marketingfacts

Marketing automation behoorde in 2015 tot de meest populaire ‘uitprobeersels’ binnen b2b-marketing. Gezien de veelbelovende statistieken en verhalen die ons om de oren vliegen, is dat niet verwonderlijk. Toch blijkt dat 44 procent van de marketeers di...

Lees verder op Marketingfacts »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 381
Marketingfacts

Volgens onderzoek van Forrester Research eisen CEO’s in 2015 een gedetailleerd ROI-rapport dat laat zien hoe marketing bijdraagt aan omzetgeneratie of andere doelen van de business. De meest toepasselijke manier hiervoor is het invoeren van een marketin...

Lees verder op Frankwatching »

20 Facebook shares 20 0 Twitter shares 0 303
Frankwatching

Steeds meer organisaties zetten webcare-teams in om de klagende online consument te helpen en zo de (online) reputatie van het merk te beschermen. Vooral via Twitter heeft deze negatieve......

Lees verder op Frankwatching »

57 Facebook shares 57 182 Twitter shares 182 300
Frankwatching

De woorden ‘inspirerend’, ‘B2B’ en ‘campagnes’ lijken geen woorden die hand in hand gaan. B2B-bedrijven vinden het over het algemeen lastig om creatieve marketingcampagnes te ontwikkelen. Bij veel B2B-bedrijven zijn de producten en diensten ni...

Lees verder op Frankwatching »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 271
Frankwatching

Tijdens het NIMA seminar ‘Van leadgeneratie naar leadinspiratie’ op donderdag 26 maart sprak Truus Koppelaar - directeur marketing en communicatie bij AFAS Software - over de manier waarop zij contentmarketing inzetten. Een praktisch verhaal waarin ze...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 176
Marketingfacts