Ook in de B2B-markt worden social media steeds meer onderdeel van de marketingstrategie. Maar hoe gebruiken B2B-bedrijven social media? Welke bedrijven springen eruit en welke laten nog kansen liggen? En welk B2B-bedrijf heeft de beste online reputatie? I...

Lees verder op Marketingfacts »

106 Facebook shares 106 29 Twitter shares 29 135
Marketingfacts

Social media maken voor iedereen zichtbaar hoe er over een bedrijf wordt gesproken. Dat kan grote impact hebben op de reputatie. Een klacht kan uitgroeien tot een crisis, een crisis kan leiden tot een slechte reputatie en een slechte reputatie kost een b...

Lees verder op Frankwatching »

34 Facebook shares 34 73 Twitter shares 73 107
Frankwatching

De eerste weken van 2018 kenden voor organisaties op reputatiegebied alweer uitdagingen genoeg. Een greep uit alle ophef: Thierry Baudet had een twitterruzie met meteoroloog Gerrit Hiemstra, Camiel Eurlings is uit het IOC gestapt en rapper Boef zorgde voo...

Lees verder op Frankwatching »

68 Facebook shares 68 32 Twitter shares 32 100
Frankwatching

Het is 8:11 uur. Ik zit in de trein richting Eindhoven en zoals het een echte forens betaamt, scroll ik al gapend door mijn Facebook-tijdlijn. Aan content in ieder geval geen gebrek: de ene na de andere update vliegt voorbij. Filmpjes, gifjes, memes. Lich...

Lees verder op Frankwatching »

39 Facebook shares 39 43 Twitter shares 43 82
Frankwatching

Eén op de vijf Nederlanders vindt dat elke zorginstelling aanwezig moet zijn op social media. Dat blijkt uit onderzoek van LVB Networks, uitgevoerd door Multiscope. Ruim duizend ondervraagden geven aan vooral behoefte te hebben aan tips, ervaringen en in...

Lees verder op Marketingfacts »

34 Facebook shares 34 34 Twitter shares 34 68
Marketingfacts

Social media monitoring draait om het in kaart brengen van de berichtgeving rondom je organisatie. Op zich fijn, een beetje feeling krijgen bij zo’n begrip. Maar dán? Wat ga je doen als je die berichtgeving eenmaal in kaart hebt gebracht? De manier waa...

Lees verder op Frankwatching »

15 Facebook shares 15 51 Twitter shares 51 66
Frankwatching

In een eerder artikel schreef ik al over de belangrijkste verandering in de B2B-markt en de veranderende 'buyer journey'. Een onderzoek over B2B-leadgeneratie toont aan dat er nog een hoop te winnen valt. Maar liefst 65 procent van de salesmanagers e...

Lees verder op Marketingfacts »

28 Facebook shares 28 31 Twitter shares 31 59
Marketingfacts

Klanten in de B2B-markt zijn – anders dan een paar jaar geleden – tegenwoordig al voor het grootste deel door het salesproces heen als ze een bedrijf eenmaal benaderen. Die verandering in de ‘buyer journey’ is een belangrijke ontwikkeling in de B2...

Lees verder op Marketingfacts »

23 Facebook shares 23 34 Twitter shares 34 57
Marketingfacts

"Leads krijgen door je persoonlijke LinkedIn-profiel? Dat gebeurt niet." Het is een veelgehoorde uitspraak en tevens één van de grootste misvattingen over het zakelijke social media-platform. LinkedIn is zoveel meer dan alleen een online cv. Dat zien we...

Lees verder op Marketingfacts »

26 Facebook shares 26 24 Twitter shares 24 50
Marketingfacts

Content. We worden ermee overspoeld. Hoe houden we dat allemaal bij? Niet. Dat geldt ook voor de doelgroep waar jij content voor creëert: ze houden het niet meer bij. Het wordt daarom steeds moeilijker om hun aandacht te vangen, én vast te houden: er is...

Lees verder op Frankwatching »

16 Facebook shares 16 32 Twitter shares 32 48
Frankwatching