“De gedachte achter de bank is: je moet schaalbaar zijn vanuit de techniek, niet vanuit de mensen.” Knab is de afgelopen jaren enorm gegroeid en haalde in juni zijn honderdduizendste klant binnen. Het geheim? Structuur en richting, maar zonder je...

Lees verder op Marketingfacts »

115 Facebook shares 115 1 Twitter shares 1 882 LinkedIn shares 882 6 GooglePlus shares 6 1004
Marketingfacts

“Als eindverantwoordelijke voor marketing die ook bij Heineken en SOS Kinderdorpen heeft gewerkt, merk ik dat we bij Tony’s echt een eigen stijl van marketing bedrijven. Een van onze principes is bijvoorbeeld dat we niet voor reclame betalen.” In aa...

Lees verder op Marketingfacts »

142 Facebook shares 142 32 Twitter shares 32 460 LinkedIn shares 460 7 GooglePlus shares 7 641
Marketingfacts

“Alles wat we bij ING doen heeft relevantie voor het dagelijks leven van klanten: of je nu een reis boekt, je lunch betaalt, stopt met werken of gaat samenwonen. In alle doelen en dromen die mensen hebben, spelen geldzaken een rol. Met contentmarketing...

Lees verder op Marketingfacts »

82 Facebook shares 82 68 Twitter shares 68 401 LinkedIn shares 401 5 GooglePlus shares 5 556
Marketingfacts

Twee jaar lang werkten meer dan 600 retailexperts aan het thema “Hoe shopt de consument in 2020?” Dit resulteerde onder andere in het boek ShoppingTomorrow. Inmiddels is het bijna 2020. Waarom blijven retailers nog langer excuses verzinnen om niet te...

Lees verder op Marketingfacts »

22 Facebook shares 22 0 Twitter shares 0 335 LinkedIn shares 335 4 GooglePlus shares 4 361
Marketingfacts

“Het ontwikkelen van de klantrelatie vindt bij ons niet zozeer plaats tijdens het aankoopmoment, maar met name tijdens de service experience erna.” Maxine Moor, vp marketing customer services bij Philips Healthcare, is verantwoordelijk...

Lees verder op Marketingfacts »

22 Facebook shares 22 33 Twitter shares 33 283 LinkedIn shares 283 2 GooglePlus shares 2 340
Marketingfacts

Niemand wil meer tien minuten op een taxi wachten, nu we weten dat er een via Uber binnen twee minuten voor onze neus staat. Dat is het ‘Uber effect’ op onze maatschappij. Uber creëert een nieuw vewachtingspatroon. Iets wat David Mattin, global...

Lees verder op Marketingfacts »

33 Facebook shares 33 0 Twitter shares 0 245 LinkedIn shares 245 1 GooglePlus shares 1 279
Marketingfacts

Zes jaar geleden waren het Martin de Munnik en Walter Limpens die in Nederland voor het eerst neurowetenschappelijke inzichten uit een fMRI scanner toepasten op commercieel gebied. Het vakgebied neuromarketing werd een hype. De vraag van marketeers naar i...

Lees verder op Marketingfacts »

61 Facebook shares 61 0 Twitter shares 0 217 LinkedIn shares 217 1 GooglePlus shares 1 279
Marketingfacts

“Als je een gemiddelde als uitgangspunt neemt, krijg je ook een gemiddeld resultaat.” Dit gegeven vormt volgens Mischa Luyf, commercieel directeur bij ThiemeMeulenhoff, een belangrijke reden waarom het huidige onderwijsmodel niet meer zo goed in de ma...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 239 LinkedIn shares 239 0 GooglePlus shares 0 249
Marketingfacts

“Het is al lang niet meer zo dat je ‘treinmensen’ of ‘automensen’ hebt. Mensen combineren de auto en het openbaar vervoer op allerlei manieren. Daarom richten we ons vanuit NS steeds meer op de reis van deur tot deur”, aldus Rutger Hamelynck,...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 0 Twitter shares 0 213 LinkedIn shares 213 3 GooglePlus shares 3 220
Marketingfacts

“Een jaar of twee geleden waren we ons nog niet zo bewust van de goudmijn aan data die wij bezitten.” Janine Bos, directeur marketing en communicatie bij Randstad Groep Nederland, maakt met haar afdeling marketing intelligence grote slagen om slimmer...

Lees verder op Marketingfacts »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 179 LinkedIn shares 179 6 GooglePlus shares 6 187
Marketingfacts