De deeleconomie, alternatieve valuta, disruptieve businessmodellen, duurzaam ondernemerschap, de netwerksamenleving, waardebepaling achteraf, co-creatie, crowd-funding: het zijn allemaal ontwikkelingen in de manier waarop we onze samenleving organiseren e...
Lees verder op Marketingfacts »

20

0
507 Ma 18 mei 2015 - 07:07Manoah KlaasseMarketingfactsDat data een goudmijn zijn, is zo langzamerhand een cliché. Maar het inzicht in wat je er vooral wel en niet mee moet doen, is vaak nog ongedolven. Op Digital Marketing Live 2016 kwam ik erachter dat het heel gemakkelijk is om het goud onder je neus vand...
Lees verder op Marketingfacts »

19

0
163 Wo 08 juni 2016 - 08:08Manoah KlaasseMarketingfactsSentimentanalyse van online monitoringstools zoals Coosto en Obi4wan staat nog in de kinderschoenen. Hoe komt dat en waarom is dat zonde? In 2 delen onderzoek ik de mogelijkheden van sentimentanalyse, de kansen die er liggen voor marketing automation en d...
Lees verder op Emerce »

83

0
160 Di 26 april 2016 - 11:11Manoah KlaasseEmerceMet big data en marketing automation lijkt eindelijk tegemoet gekomen te worden aan de belofte ‘de juiste boodschap bij de juiste persoon op de juiste plaats’. Ondanks dat wordt er nog steeds gespamd, bespioneerd en lastiggevallen. In twee delen onder...
Lees verder op Frankwatching »

61

61
122 Ma 06 februari 2017 - 10:10Manoah KlaasseFrankwatchingLaatst las ik ergens iets over een eeuwige student die zo lang over zijn scriptie deed, dat zijn begeleider hem na vijf jaar moest mededelen dat de wetenschap inmiddels had bewezen dat zijn scriptie-onderwerp aantoonbaar niet bestond. In de woorden van de...
Lees verder op Marketingfacts »

0

0
110 Vr 18 december 2015 - 12:12Manoah KlaasseMarketingfactsWhitepapers, blogs, Slideshares, keynotes of filmpjes over sociale media? Die zijn er genoeg. Boeken over sociale media? Nog amper. De boeken díe verschijnen gaan naar alle waarschijnlijkheid toon zetten en smaak maken. Ook (of zelfs) op scholen is zo la...
Lees verder op Marketingfacts »

4

0
109 Di 16 februari 2016 - 09:09Manoah KlaasseMarketingfacts“Ik heb een lief bedrag over voor een tool die mij betrouwbare sentimentdata kan verschaffen. Maar stop een query in 15 monitoringtools en je krijgt 15 verschillende uitkomsten. Onbetrouwbaar, en dus waardeloos!” Aan het woord een klant, grote speler...
Lees verder op Emerce »

46

0
105 Vr 27 mei 2016 - 14:02Manoah KlaasseEmerceMindsharing! Dat klinkt nieuw. Dat klinkt fris. Dat klinkt innovatief. Dat klinkt alsof de wereld het nodig heeft. Vreugde alom, toen Marketingfacts mij dit boek liet reviewen. Te gek! Nou nee. Ik moet jullie teleurstellen. Lees meer over: Uitgelezen: ‘...
Lees verder op Marketingfacts »

12

0
98 Di 11 augustus 2015 - 13:01Manoah KlaasseMarketingfactsMet big data en marketing automation lijkt eindelijk tegemoet gekomen te worden aan de belofte ‘de juiste boodschap bij de juiste persoon op de juiste plaats’. Ondanks dat wordt er nog steeds gespamd, bespioneerd en lastiggevallen. In twee delen onder...
Lees verder op Frankwatching »

44

48
92 Do 26 januari 2017 - 07:07Manoah KlaasseFrankwatchingDescartes sloeg de plank flink mis met zijn ‘Ik denk, dus ik ben’. Anno 2017 wordt vrijwel al onze besluitvorming nog steeds door ons onbewuste verricht en daar komt geen seconde bewust denken aan te pas. Vraag jij je af hoe het kan dat jouw zakelijk...
Lees verder op Frankwatching »

11

58
69 Di 27 juni 2017 - 06:06Manoah KlaasseFrankwatching