De deeleconomie, alternatieve valuta, disruptieve businessmodellen, duurzaam ondernemerschap, de netwerksamenleving, waardebepaling achteraf, co-creatie, crowd-funding: het zijn allemaal ontwikkelingen in de manier waarop we onze samenleving organiseren e...

Lees verder op Marketingfacts »

20 Facebook shares 20 0 Twitter shares 0 507
Marketingfacts

Dat data een goudmijn zijn, is zo langzamerhand een cliché. Maar het inzicht in wat je er vooral wel en niet mee moet doen, is vaak nog ongedolven. Op Digital Marketing Live 2016 kwam ik erachter dat het heel gemakkelijk is om het goud onder je neus vand...

Lees verder op Marketingfacts »

19 Facebook shares 19 0 Twitter shares 0 163
Marketingfacts

Sentimentanalyse van online monitoringstools zoals Coosto en Obi4wan staat nog in de kinderschoenen. Hoe komt dat en waarom is dat zonde? In 2 delen onderzoek ik de mogelijkheden van sentimentanalyse, de kansen die er liggen voor marketing automation en d...

Lees verder op Emerce »

83 Facebook shares 83 0 Twitter shares 0 160
Emerce

Met big data en marketing automation lijkt eindelijk tegemoet gekomen te worden aan de belofte ‘de juiste boodschap bij de juiste persoon op de juiste plaats’. Ondanks dat wordt er nog steeds gespamd, bespioneerd en lastiggevallen. In twee delen onder...

Lees verder op Frankwatching »

61 Facebook shares 61 61 Twitter shares 61 122
Frankwatching

Laatst las ik ergens iets over een eeuwige student die zo lang over zijn scriptie deed, dat zijn begeleider hem na vijf jaar moest mededelen dat de wetenschap inmiddels had bewezen dat zijn scriptie-onderwerp aantoonbaar niet bestond. In de woorden van de...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 110
Marketingfacts

Whitepapers, blogs, Slideshares, keynotes of filmpjes over sociale media? Die zijn er genoeg. Boeken over sociale media? Nog amper. De boeken díe verschijnen gaan naar alle waarschijnlijkheid toon zetten en smaak maken. Ook (of zelfs) op scholen is zo la...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 0 Twitter shares 0 109
Marketingfacts

“Ik heb een lief bedrag over voor een tool die mij betrouwbare sentimentdata kan verschaffen. Maar stop een query in 15 monitoringtools en je krijgt 15 verschillende uitkomsten. Onbetrouwbaar, en dus waardeloos!” Aan het woord een klant, grote speler...

Lees verder op Emerce »

46 Facebook shares 46 0 Twitter shares 0 105
Emerce

Mindsharing! Dat klinkt nieuw. Dat klinkt fris. Dat klinkt innovatief. Dat klinkt alsof de wereld het nodig heeft. Vreugde alom, toen Marketingfacts mij dit boek liet reviewen. Te gek! Nou nee. Ik moet jullie teleurstellen. Lees meer over: Uitgelezen: ‘...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 98
Marketingfacts

Met big data en marketing automation lijkt eindelijk tegemoet gekomen te worden aan de belofte ‘de juiste boodschap bij de juiste persoon op de juiste plaats’. Ondanks dat wordt er nog steeds gespamd, bespioneerd en lastiggevallen. In twee delen onder...

Lees verder op Frankwatching »

44 Facebook shares 44 48 Twitter shares 48 92
Frankwatching

Descartes sloeg de plank flink mis met zijn ‘Ik denk, dus ik ben’. Anno 2017 wordt vrijwel al onze besluitvorming nog steeds door ons onbewuste verricht en daar komt geen seconde bewust denken aan te pas. Vraag jij je af hoe het kan dat jouw zakelijk...

Lees verder op Frankwatching »

11 Facebook shares 11 58 Twitter shares 58 69
Frankwatching