Als kat met de negen marketinglevens, waarvan drie vrij nadrukkelijk in de vaktitels, loop je na een paar jaar toch een soort beroepsziekte op en lees je misschien niet álles wat er over marketing wordt geschreven, maar wel veel. Nou wordt hier op het Mi...

Lees verder op Marketingfacts »

43 Facebook shares 43 0 Twitter shares 0 185
Marketingfacts

Op 1 december 2016 wordt vanwege het 50-jarig bestaan van NIMA in Bunnik een tijdcapsule begraven met bespiegelingen op de toekomst van het marketingvak en de -functie. Mijn bijdrage, gericht aan de marketeer van de toekomst, gaat mee ‘aan boo...

Lees verder op Marketingfacts »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 99
Marketingfacts

Met zo’n 25 gespecialiseerde communities in de achterban lezen en bediscussiëren we hier op het Ministerie van Marketing soms het meest exotische marketingnieuws en de achtergronden bij het nieuws of de opinies óver dat nieuws. Niet alles, wel veel. V...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 96
Marketingfacts

Al het goede komt in drieën. In een week waarin een lofzang op het verschil dat échte aandacht voor KLM maakt, met afstand ons bestgelezen artikel van de week blijkt, legt John Faase uit hoe het epische gevecht verloopt 'om in ons hoofd te komen'. Dat i...

Lees verder op Marketingfacts »

55 Facebook shares 55 16 Twitter shares 16 71
Marketingfacts

Vorige week zaten we met de nog best verse M!-redactie aan de colaatjes en thee op een Amsterdams terras. Heisessie in de stad. Brainen over 'things to do some day'. En je kent het: van punten die eigenlijk per direct zouden moeten worden aangepast, waaid...

Lees verder op Marketingfacts »

38 Facebook shares 38 28 Twitter shares 28 66
Marketingfacts

Creatieve bureaus die voor marketeers werken, zoals reclame-, online of redactiebureaus, hebben het lastig. Vooral de zogenoemde ‘full-service bureaus’ hebben de nodige concurrentie gekregen. En die concurrentie is ook serieus: 70 procent va...

Lees verder op Marketingfacts »

29 Facebook shares 29 31 Twitter shares 31 60
Marketingfacts

Net als in vorige jaren voerden wij vanuit NIMA, in samenwerking met Berenschot, Marketingtribune en Marketingfacts, het grote marketingonderzoek uit om de stand van de marketingstaat in beeld te brengen onder de naam Marketing 18. De belangrijkste c...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 43 Twitter shares 43 59
Marketingfacts

In het Verenigd Koninkrijk gaat een campagne van start om jongeren te interesseren voor een loopbaan in marketing, gedragen door Centaur Media, opleiders Learn Et Al, Pearson College London en een stel prominenten bij marketingbedrijven. Niet de bureaus,...

Lees verder op Marketingfacts »

30 Facebook shares 30 28 Twitter shares 28 58
Marketingfacts

Eeuwen oud en modern tegelijk: storytelling is een marketingcommunicatie-fenomeen met een bijzondere geschiedenis. Na begin deze eeuw een wat gereserveerde ontvangst door het vak – "Verhalen vertellen kunnen we allemaal wel!" – is het heel hard gegaan...

Lees verder op Marketingfacts »

30 Facebook shares 30 27 Twitter shares 27 57
Marketingfacts

In de discussie over Cambridge Analytica wordt ook volop gefulmineerd over ethische grenzen van het marketingvak. Nooit eerder stond het oude Facebook-motto "Move fast and break things" zó scherp tegenover dat van Google: "Don’t be evil". De waard...

Lees verder op Marketingfacts »

29 Facebook shares 29 27 Twitter shares 27 56
Marketingfacts