Met zo’n 25 gespecialiseerde communities in de achterban lezen en bediscussiëren we hier op het Ministerie van Marketing soms het meest exotische marketingnieuws en de achtergronden bij het nieuws of de opinies óver dat nieuws. Niet alles, wel veel. V...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 96
Marketingfacts

Al het goede komt in drieën. In een week waarin een lofzang op het verschil dat échte aandacht voor KLM maakt, met afstand ons bestgelezen artikel van de week blijkt, legt John Faase uit hoe het epische gevecht verloopt 'om in ons hoofd te komen'. Dat i...

Lees verder op Marketingfacts »

53 Facebook shares 53 16 Twitter shares 16 69
Marketingfacts

Net als in vorige jaren voerden wij vanuit NIMA, in samenwerking met Berenschot, Marketingtribune en Marketingfacts, het grote marketingonderzoek uit om de stand van de marketingstaat in beeld te brengen onder de naam Marketing 18. De belangrijkste c...

Lees verder op Marketingfacts »

6 Facebook shares 6 43 Twitter shares 43 49
Marketingfacts

Amerikaans onderzoek, uitgevoerd onder 329 senior marketeers in een heel brede range van B2C en B2B-bedrijven, wijst uit dat de vraag naar nieuw personeel verschuift. Digital marketeers blijven de ranglijst aanvoeren van meest gezochte en gewenste markete...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 34 Twitter shares 34 34
Marketingfacts

Een onderzoek uitvoeren onder Nederlandse marketeers is zo makkelijk nog niet. Kost geld, tijd, iemand moet het voortouw nemen en de populatie is best lastig in beweging te krijgen. Maar een onderzoekje, dat we met een nogal vrijblijvend mailtje uitstortt...

Lees verder op Marketingfacts »

18 Facebook shares 18 15 Twitter shares 15 33
Marketingfacts

In de discussie over Cambridge Analytica wordt ook volop gefulmineerd over ethische grenzen van het marketingvak. Nooit eerder stond het oude Facebook-motto "Move fast and break things" zó scherp tegenover dat van Google: "Don’t be evil". De waard...

Lees verder op Marketingfacts »

5 Facebook shares 5 27 Twitter shares 27 32
Marketingfacts

Creatieve bureaus die voor marketeers werken, zoals reclame-, online of redactiebureaus, hebben het lastig. Vooral de zogenoemde ‘full-service bureaus’ hebben de nodige concurrentie gekregen. En die concurrentie is ook serieus: 70 procent va...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 31 Twitter shares 31 31
Marketingfacts

In het Verenigd Koninkrijk gaat een campagne van start om jongeren te interesseren voor een loopbaan in marketing, gedragen door Centaur Media, opleiders Learn Et Al, Pearson College London en een stel prominenten bij marketingbedrijven. Niet de bureaus,...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 28 Twitter shares 28 28
Marketingfacts

De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo'n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 23 Twitter shares 23 27
Marketingfacts

Geen marketingmiddel is zo sterk als het heilige geloof van je eigen mensen in hun eigen organisatie en de producten en diensten die het voortbrengt. In die zin ben jij, met je eigen collega’s, het meest krachtige reclamemedium. De kunst is er een plan...

Lees verder op Marketingfacts »

2 Facebook shares 2 25 Twitter shares 25 27
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/