Met zo’n 25 gespecialiseerde communities in de achterban lezen en bediscussiëren we hier op het Ministerie van Marketing soms het meest exotische marketingnieuws en de achtergronden bij het nieuws of de opinies óver dat nieuws. Niet alles, wel veel. V...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 96
Marketingfacts

Net als in vorige jaren voerden wij vanuit NIMA, in samenwerking met Berenschot, Marketingtribune en Marketingfacts, het grote marketingonderzoek uit om de stand van de marketingstaat in beeld te brengen onder de naam Marketing 18. De belangrijkste c...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 43 Twitter shares 43 43
Marketingfacts

Amerikaans onderzoek, uitgevoerd onder 329 senior marketeers in een heel brede range van B2C en B2B-bedrijven, wijst uit dat de vraag naar nieuw personeel verschuift. Digital marketeers blijven de ranglijst aanvoeren van meest gezochte en gewenste markete...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 34 Twitter shares 34 34
Marketingfacts

Creatieve bureaus die voor marketeers werken, zoals reclame-, online of redactiebureaus, hebben het lastig. Vooral de zogenoemde ‘full-service bureaus’ hebben de nodige concurrentie gekregen. En die concurrentie is ook serieus: 70 procent va...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 31 Twitter shares 31 31
Marketingfacts

In het Verenigd Koninkrijk gaat een campagne van start om jongeren te interesseren voor een loopbaan in marketing, gedragen door Centaur Media, opleiders Learn Et Al, Pearson College London en een stel prominenten bij marketingbedrijven. Niet de bureaus,...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 28 Twitter shares 28 28
Marketingfacts

In de discussie over Cambridge Analytica wordt ook volop gefulmineerd over ethische grenzen van het marketingvak. Nooit eerder stond het oude Facebook-motto "Move fast and break things" zó scherp tegenover dat van Google: "Don’t be evil". De waard...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 27 Twitter shares 27 27
Marketingfacts

Eeuwen oud en modern tegelijk: storytelling is een marketingcommunicatie-fenomeen met een bijzondere geschiedenis. Na begin deze eeuw een wat gereserveerde ontvangst door het vak – "Verhalen vertellen kunnen we allemaal wel!" – is het heel hard gegaan...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 27 Twitter shares 27 27
Marketingfacts

Geen marketingmiddel is zo sterk als het heilige geloof van je eigen mensen in hun eigen organisatie en de producten en diensten die het voortbrengt. In die zin ben jij, met je eigen collega’s, het meest krachtige reclamemedium. De kunst is er een plan...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 25 Twitter shares 25 25
Marketingfacts

Uitvoerig onderzoek onder bijna zevenhonderd Europese Chiefs in Marketing wijst uit dat vooral Duitse CMO’s tobben over multidiciplinaire teams. Nederlandse marketingbazen blijven Big Data (27%), contentmarketing (32%) en marketing-automa...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 23 Twitter shares 23 23
Marketingfacts

Willem-Albert Bol (Persgroep Nederland) denkt niet dat John de Mol veel potten zal breken met zijn recente aankoop ANP – het grootste Nederlandse persbureau dat hij eind maart verwierf. Althans, niet als opstap naar weer een nieuw gratis nieuwsplat...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 22 Twitter shares 22 22
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/