Volgens André de Waal, associate professor high performance, en schrijver van het boek High Performance Organization, is ‘de klant is koning‘ de grootste leugen van het bedrijfsleven. Er zijn maar weinig bedrijven die dit kunnen waarmaken. Ma...

Lees verder op Frankwatching »

110 Facebook shares 110 0 Twitter shares 0 657
Frankwatching

In mijn vorige blog schreef ik het al: “‘de klant is koning’ is de grootste leugen van het bedrijfsleven”. Ook tijdens de MOA Summit over ‘consumer connections & centricity’ werd dit weer bevestigd. Maar liefst 80 procent v...

Lees verder op Frankwatching »

56 Facebook shares 56 0 Twitter shares 0 449
Frankwatching

We vragen consumenten het hemd van het lijf en we weten steeds meer. Door nieuwe technieken zijn we in staat gevoel, emotie en het onderbewuste te meten. Ipsos, nummer twee van meest innovatieve marktonderzoeksbureau’s ter wereld, gebruikt deze tools. W...

Lees verder op Frankwatching »

53 Facebook shares 53 0 Twitter shares 0 373
Frankwatching

Zijn er bedrijven met een excellente klantbenadering? Bij welke bedrijven staat de klant daadwerkelijk voorop? Wat zijn de succesfactoren van customer excellence en hoe kun je dit toepassen in je......

Lees verder op Frankwatching »

10 Facebook shares 10 114 Twitter shares 114 261
Frankwatching

“Duurzaamheid is één van de megatrends die de samenleving en het zakelijke landschap drastisch gaan veranderen de komende jaren (NRC Live).” De bedrijven en organisaties die duurzaamheid als kernactiviteit zien, zijn concurrerend voor de toekomst. D...

Lees verder op Frankwatching »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 201
Frankwatching

“Hoe verleid ik de klant tot kopen?” Deze vraag stond centraal in het seminar ‘de anatomie van verleiding’. Met neuromarketingmethoden kun je vaststellen wat de klant ervaart, zonder dat je actief vragen stelt. En dit is belangrijk...

Lees verder op Frankwatching »

29 Facebook shares 29 0 Twitter shares 0 177
Frankwatching

Technologie en innovaties, welke impact hebben die op de marktonderzoeksbranche? Innovaties veranderen het gedrag van consumenten en bedrijven sterk. Businessmodellen gaan op de schop. Wat doet de wereld van marktonderzoek? Ik bespreek drie van de trend...

Lees verder op Frankwatching »

36 Facebook shares 36 0 Twitter shares 0 175
Frankwatching

Bevlogen medewerkers binnen jouw bedrijf kunnen voor fans zorgen. Deze fans worden ook wel ‘fangelists’ genoemd. De Efteling, ING, Buurtzorg en Tesla delen hun geheimen over de kracht van medewerkers. Wat kun je van hen leren, zodat jouw orga...

Lees verder op Frankwatching »

155 Facebook shares 155 2 Twitter shares 2 157
Frankwatching

Een nieuwe Europese norm klinkt als wéér een nieuwe regel, maar zo is de nieuwe Service Excellence-norm niet bedoeld. Waar deze wel voor bedoeld is, werd duidelijk tijdens de inspiratiemiddag van N3WStrategy over de Net Promotor Score en customer- en s...

Lees verder op Frankwatching »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 108
Frankwatching

Hoe zorg jij ervoor dat je klanten raakt? Dat klanten meer gevoel bij je merk krijgen en medewerkers bevlogen worden? Goed leiderschap is een van de voorwaarden. In dit artikel 4 tips voor leiders om klanten te raken. “AI, robots, big data en de snelhei...

Lees verder op Frankwatching »

22 Facebook shares 22 47 Twitter shares 47 69
Frankwatching