De lijstjes, webinars en blogs waarin we terugblikken op 2015 en vooruitblikken, bevestigen wat we eigenlijk al wisten: 2016 wordt het jaar van data! Met name de data-driventechnologieën en -toepassingen zijn booming! Dit was het afgelopen jaar de voorna...

Lees verder op Frankwatching »

50 Facebook shares 50 0 Twitter shares 0 422
Frankwatching

Hoe kun je door middel van dynamische content en predictive marketing zo relevant mogelijk zijn voor je klant? En ook niet onbelangrijk, waar moet je rekening mee houden en wat komt erbij kijken? Met behulp van een praktijkvoorbeeld leg ik uit hoe je dit...

Lees verder op Frankwatching »

58 Facebook shares 58 0 Twitter shares 0 366
Frankwatching

Data en marketing worden tegenwoordig in één adem genoemd. Als er iets op dit moment een buzzword is en op sommige vlakken tot de verbeelding spreekt, is het data en vooral: data-driven. Maar wat zijn de ervaringen in de praktijk met data-driven market...

Lees verder op Frankwatching »

67 Facebook shares 67 0 Twitter shares 0 346
Frankwatching

Complexe digitale processen kunnen vaak lang en stroperig zijn. Het duurt vaak lang om bijvoorbeeld klantprocessen of interne zaken af te handelen. Door die werkwijze worden er kansen gemist, ontstaan er wrijvingen en is er nauwelijks ruimte tot creativit...

Lees verder op Frankwatching »

40 Facebook shares 40 0 Twitter shares 0 217
Frankwatching

Big data in de reisbranche. De mogelijkheden lijken eindeloos en toch is nog lang niet iedere reisorganisatie toe aan de transformatie of wordt er nog veel te weinig mee gedaan. Daar komt verandering in onder druk van de grote online reisagenten. Hoe kan...

Lees verder op Emerce »

33 Facebook shares 33 23 Twitter shares 23 56
Emerce

Dat data booming business is, hoef ik inmiddels niet meer te vertellen. De meeste bedrijven zijn al wel met data-driven marketing bezig of hebben zich er op zijn minst al in verdiept. Het vertalen van de marketingbehoefte naar IT, of juist andersom, is ni...

Lees verder op Frankwatching »

55 Facebook shares 55 0 Twitter shares 0 55
Frankwatching

Inmiddels zijn er tienduizenden chatbots te vinden. In veel markten is de techniek al omarmd, en niet zonder reden. Chatbots bieden 24/7 klantenservice en antwoorden supersnel op vragen. Met name Millennials, van nature zeer ongeduldig als het om brand en...

Lees verder op Emerce »

30 Facebook shares 30 14 Twitter shares 14 44
Emerce

Machine learning is de fase van mooie ideeën voorbij. Dit jaar hebben we het over toegepaste technieken, met soms overweldigende, baanbrekende oplossingen. Hoe ver is machine learning? De computer weet inmiddels al wel wie de Oscars winnen....

Lees verder op Emerce »

19 Facebook shares 19 15 Twitter shares 15 34
Emerce

Natuurlijk zijn er in de markt van recruitment voorlopers, maar het is nog altijd wachten op de die ene club die digital recruitment naar de next level tilt. Welke trends spelen er wel rondom de war on talent? Over data, psychographic targeting en gami...

Lees verder op Emerce »

9 Facebook shares 9 11 Twitter shares 11 20
Emerce

Smart Recruitment gaat over de trend “data gedreven en relevant”. Maar wat betekent dat? En wat is de invloed van data op de candidate journey? ...

Lees verder op Emerce »

3 Facebook shares 3 6 Twitter shares 6 9
Emerce