In de jacht op de lezer of kijker kiezen veel media op social media voor de zogenaamde lekkere inhoud. Een catchy kop levert nu eenmaal clicks op. Niet doen, betoogt socialstrateeg Gonnie Spijkstra. “Ik zie social vooral als middel en niet als doel...
Lees verder op Marketingfacts »

173

90
828 Ma 20 februari 2017 - 10:10Leonieke DaalderMarketingfactsDe politie is in de kern een informatiefabriek. En waar die informatie vroeger handmatig werd verzameld, vastgelegd en geanalyseerd, gaat dat tegenwoordig meer en meer met behulp van computers. Big data, artificial intelligence en crowdsourcing zijn niet...
Lees verder op Marketingfacts »

4

30
519 Di 11 april 2017 - 11:11Leonieke DaalderMarketingfactsSteven van Wel is co-founder van Karma, de dienst die een mooi vormgegeven draagbaar kastje op de markt bracht waarmee je in Amerika eenvoudig online kon komen. Karma was aanvankelijk bedoeld voor de reismarkt. “En toen zijn we iets heel...
Lees verder op Marketingfacts »

15

0
422 Ma 26 september 2016 - 08:08Leonieke DaalderMarketingfactsVeel bedrijven worstelen met verandering. Het zijn vaak maar een paar mensen in een bedrijf die de noodzaak zien. De rest houdt zich vast aan het feit dat het toch altijd goed is gegaan, dus waarom zou het anders moeten? Die noodzaak wordt soms opgedronge...
Lees verder op Marketingfacts »

46

0
309 Ma 18 juli 2016 - 09:09Leonieke DaalderMarketingfactsNa schoenen, meubels en voedsel gaat nu ook de verkoop van bloemen online. De Nederlandse startup Bloomon biedt klanten een gestandaardiseerd abonnement aan waarbij je kunt kiezen uit drie maten en een frequentie. Wat je vervolgens thuis krijgt,...
Lees verder op Marketingfacts »

148

0
306 Ma 18 april 2016 - 08:08Leonieke DaalderMarketingfactsTweeënhalf jaar geleden kon Ruben Timmerman, oprichter van Springest, nog trots melden dat Sanoma geld in zijn bedrijf had geïnvesteerd. Het nieuws nu: “We hebben Sanoma weer uitgekocht. We hebben het geld gebruikt om dingen te leren en...
Lees verder op Marketingfacts »

2

18
300 Di 27 december 2016 - 13:01Leonieke DaalderMarketingfactsVoys is eenvoudig gezegd een telecombedrijf. “Wij zorgen ervoor dat ondernemingen kunnen bellen en gebeld kunnen worden. Eigenlijk de KPN, maar dan leuk”, aldus founder Mark Vletter. Het bedrijf heeft op dit moment een marktaandeel van...
Lees verder op Marketingfacts »

117

0
276 Ma 29 februari 2016 - 10:10Leonieke DaalderMarketingfactsMuziekliefhebbers hebben Spotify. Mensen die van series en films houden hebben Netflix. Diensten waarop je je abonneert waarna het volledige aanbod onbeperkt beluisterd of bekeken kan worden. Gamers kunnen binnenkort terecht bij Utomik. “In feite h...
Lees verder op Marketingfacts »

147

0
258 Ma 15 februari 2016 - 09:09Leonieke DaalderMarketingfactsDeniz Alkaç is een doorzetter. Hij is van school gegaan zonder diploma, omdat het zijn plannen “in de weg stond”. Hij heeft zichzelf opgewerkt tot contentmaker voor het web van grote merken als Tesla en Maybelline en is inmiddels...
Lees verder op Marketingfacts »

59

0
254 Ma 21 december 2015 - 10:10Leonieke DaalderMarketingfactsHotels zijn door de jaren heen steeds afhankelijker geworden van derden. Grote boekingsites als Booking.com en Trivago laten in één handig overzicht zien welke hotels beschikbaar zijn tegen welke prijs. Hierdoor zijn reizigers veel minder tijd kwijt met...
Lees verder op Marketingfacts »

23

0
235 Ma 05 september 2016 - 08:08Leonieke DaalderMarketingfacts