In de jacht op de lezer of kijker kiezen veel media op social media voor de zogenaamde lekkere inhoud. Een catchy kop levert nu eenmaal clicks op. Niet doen, betoogt socialstrateeg Gonnie Spijkstra. “Ik zie social vooral als middel en niet als doel...

Lees verder op Marketingfacts »

173 Facebook shares 173 90 Twitter shares 90 828
Marketingfacts

De politie is in de kern een informatiefabriek. En waar die informatie vroeger handmatig werd verzameld, vastgelegd en geanalyseerd, gaat dat tegenwoordig meer en meer met behulp van computers. Big data, artificial intelligence en crowdsourcing zijn niet...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 30 Twitter shares 30 519
Marketingfacts

Steven van Wel is co-founder van Karma, de dienst die een mooi vormgegeven draagbaar kastje op de markt bracht waarmee je in Amerika eenvoudig online kon komen. Karma was aanvankelijk bedoeld voor de reismarkt. “En toen zijn we iets heel...

Lees verder op Marketingfacts »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 422
Marketingfacts

Veel bedrijven worstelen met verandering. Het zijn vaak maar een paar mensen in een bedrijf die de noodzaak zien. De rest houdt zich vast aan het feit dat het toch altijd goed is gegaan, dus waarom zou het anders moeten? Die noodzaak wordt soms opgedronge...

Lees verder op Marketingfacts »

46 Facebook shares 46 0 Twitter shares 0 309
Marketingfacts

Na schoenen, meubels en voedsel gaat nu ook de verkoop van bloemen online. De Nederlandse startup Bloomon biedt klanten een gestandaardiseerd abonnement aan waarbij je kunt kiezen uit drie maten en een frequentie. Wat je vervolgens thuis krijgt,...

Lees verder op Marketingfacts »

148 Facebook shares 148 0 Twitter shares 0 306
Marketingfacts

Tweeënhalf jaar geleden kon Ruben Timmerman, oprichter van Springest, nog trots melden dat Sanoma geld in zijn bedrijf had geïnvesteerd. Het nieuws nu: “We hebben Sanoma weer uitgekocht. We hebben het geld gebruikt om dingen te leren en...

Lees verder op Marketingfacts »

2 Facebook shares 2 18 Twitter shares 18 300
Marketingfacts

Voys is eenvoudig gezegd een telecombedrijf. “Wij zorgen ervoor dat ondernemingen kunnen bellen en gebeld kunnen worden. Eigenlijk de KPN, maar dan leuk”, aldus founder Mark Vletter. Het bedrijf heeft op dit moment een marktaandeel van...

Lees verder op Marketingfacts »

117 Facebook shares 117 0 Twitter shares 0 276
Marketingfacts

Muziekliefhebbers hebben Spotify. Mensen die van series en films houden hebben Netflix. Diensten waarop je je abonneert waarna het volledige aanbod onbeperkt beluisterd of bekeken kan worden. Gamers kunnen binnenkort terecht bij Utomik. “In feite h...

Lees verder op Marketingfacts »

147 Facebook shares 147 0 Twitter shares 0 258
Marketingfacts

Deniz Alkaç is een doorzetter. Hij is van school gegaan zonder diploma, omdat het zijn plannen “in de weg stond”. Hij heeft zichzelf opgewerkt tot contentmaker voor het web van grote merken als Tesla en Maybelline en is inmiddels...

Lees verder op Marketingfacts »

59 Facebook shares 59 0 Twitter shares 0 254
Marketingfacts

Hotels zijn door de jaren heen steeds afhankelijker geworden van derden. Grote boekingsites als Booking.com en Trivago laten in één handig overzicht zien welke hotels beschikbaar zijn tegen welke prijs. Hierdoor zijn reizigers veel minder tijd kwijt met...

Lees verder op Marketingfacts »

23 Facebook shares 23 0 Twitter shares 0 235
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/