In de jacht op de lezer of kijker kiezen veel media op social media voor de zogenaamde lekkere inhoud. Een catchy kop levert nu eenmaal clicks op. Niet doen, betoogt socialstrateeg Gonnie Spijkstra. “Ik zie social vooral als middel en niet als doel...

Lees verder op Marketingfacts »

173 Facebook shares 173 90 Twitter shares 90 828
Marketingfacts

De politie is in de kern een informatiefabriek. En waar die informatie vroeger handmatig werd verzameld, vastgelegd en geanalyseerd, gaat dat tegenwoordig meer en meer met behulp van computers. Big data, artificial intelligence en crowdsourcing zijn niet...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 30 Twitter shares 30 519
Marketingfacts

Steven van Wel is co-founder van Karma, de dienst die een mooi vormgegeven draagbaar kastje op de markt bracht waarmee je in Amerika eenvoudig online kon komen. Karma was aanvankelijk bedoeld voor de reismarkt. “En toen zijn we iets heel...

Lees verder op Marketingfacts »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 422
Marketingfacts

"Dit product is de bestseller van de week." Of: "van deze kamer zijn er nog slechts 2 beschikbaar". Iedereen die wel eens online koopt of boekt, herkent deze mededelingen. Het zijn berichten die het koopgedrag van klanten proberen te beïnvloeden. Het Ams...

Lees verder op Marketingfacts »

136 Facebook shares 136 26 Twitter shares 26 420
Marketingfacts

Martijn de Kuijper mag dan nog jong zijn, een groentje kun je hem niet noemen. Twee van de bedrijven waar hij van aan de wieg stond, Yunoo en Fosbury, wist hij te verkopen. Om nu met frisse energie een nieuwe start te maken met Revue. Sinds drie...

Lees verder op Marketingfacts »

35 Facebook shares 35 0 Twitter shares 0 419
Marketingfacts

Marianne Zwagerman houdt zich bezig met innovatie. Aanvankelijk alleen in de ook vaak door haar bekritiseerde mediawereld, maar tegenwoordig in steeds meer andere soorten bedrijven. “En dan is het leuk om te merken dat de mediawereld toch voorloopt. Ik...

Lees verder op Marketingfacts »

23 Facebook shares 23 0 Twitter shares 0 372
Marketingfacts

Datacentra zijn booming business. Het laatste kwartaal van 2015 liet de regio Amsterdam een groei zien van 13 procent. Van de totale investeringen in de stad namen datacentra zo’n 20 procent voor hun rekening. “Het is een enorme business. En niet alle...

Lees verder op Marketingfacts »

96 Facebook shares 96 0 Twitter shares 0 370
Marketingfacts

Hedendaags personeelsbeleid leunt nog altijd sterk op gevoel. Je kijkt goed naar wie er voor je werkt en hoe die mensen zich voelen en gedragen. Loopt het niet lekker, dan stuur je bij met een cursus, bijscholing of een andere functie in het bedrijf. Zo i...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 30 Twitter shares 30 317
Marketingfacts

Veel bedrijven worstelen met verandering. Het zijn vaak maar een paar mensen in een bedrijf die de noodzaak zien. De rest houdt zich vast aan het feit dat het toch altijd goed is gegaan, dus waarom zou het anders moeten? Die noodzaak wordt soms opgedronge...

Lees verder op Marketingfacts »

46 Facebook shares 46 0 Twitter shares 0 309
Marketingfacts

Na schoenen, meubels en voedsel gaat nu ook de verkoop van bloemen online. De Nederlandse startup Bloomon biedt klanten een gestandaardiseerd abonnement aan waarbij je kunt kiezen uit drie maten en een frequentie. Wat je vervolgens thuis krijgt,...

Lees verder op Marketingfacts »

148 Facebook shares 148 0 Twitter shares 0 306
Marketingfacts