Gezond verstand en logisch denken: veel meer heb je meestal niet nodig om een basale voorspelling te doen over de nabije toekomst. Koppel je aan die logische gedachtegang een dosis gevoel en intuïtie, dan kun je je blik nog wat verder voorbij de horizon...

Lees verder op Marketingfacts »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 176
Marketingfacts

Volgens onderzoeksinstituut Gartner zijn eind dit jaar ongeveer 6,4 miljard dingen online met elkaar verbonden en loopt dat met een jaar of drie op tot 20,8 miljard. De thermostaat, auto’s, wasmachines, lampen en zelfs planten (Botanicall...

Lees verder op Marketingfacts »

19 Facebook shares 19 30 Twitter shares 30 133
Marketingfacts

Het is geen nieuws: het oude economische systeem heeft haar houdbaarheidsdatum bereikt. Het lineaire model waarin winstmaximalisatie centraal staat en grondstoffen worden omgezet in producten die aan het eind van hun levensduur nutteloos overblijven...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 109
Marketingfacts

De slimme energiemeter, de robotstofzuiger, gentechnologie, elektrische auto’s: technologie is op allerlei manieren aanwezig in ons leven. In werk en privé zijn steeds meer handelingen gebaseerd op (computer)technologie en dat wordt in de toekomst alle...

Lees verder op Marketingfacts »

20 Facebook shares 20 33 Twitter shares 33 109
Marketingfacts

Juist wanneer je denkt dat je een goede positie in de markt hebt, slaat het noodlot toe. Voor wie beeld maakt, is technologie vaak de dader. Fotografen, modellen en acteurs worden vervangen door programmeurs van een virtuele realiteit. Lees meer ov...

Lees verder op Marketingfacts »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 43
Marketingfacts

Stapje voor stapje gaan we richting een techno-systeem, een economisch systeem dat volledig gedigitaliseerd is en gerund wordt door technologie. De digitalisering van de wereld om ons heen heeft - nu en in de toekomst - onvermijdelijk implicaties voo...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 20 Twitter shares 20 24
Marketingfacts

Het was Lisa Gansky, oprichter van Ofoto (onderdeel van KODAK, met op het hoogtepunt 65 mln gebruikers), die de toon zette tijdens het seminar van Share NL. Via een Google Hangout heeft zij met ons van gedachten gewisseld en antwoord gegeven op vragen. Me...

Lees verder op Marketingfacts »

5 Facebook shares 5 0 Twitter shares 0 21
Marketingfacts

Tijdens Whisper Fashion, begin 2009, ontmoetten Joline Jolink en ik elkaar voor het eerst. Een conferentie over social media voor de mode-industrie, waarvan ik mede-organisator was. Joline werd gevraagd, toen al, om over haar gebruik van social media te v...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 17
Marketingfacts