Veel online marketeers gebruiken Google Analytics (GA) om het verkeer van hun website te analyseren. Een van de functies hiervan is het verkrijgen van inzicht in de bezoekers die een bepaald doel behalen, zoals een aankoop of verzonden contactformulier. D...
Lees verder op Marketingfacts »

7

26
103 Do 16 maart 2017 - 14:02Kevin BrinkmanMarketingfactsWanneer we een nieuwe pagina aanmaken, willen we natuurlijk ook weten hoe hij presteert. Hiervoor kijken we naar verschillende metrics in Google Analytics. Voorbeelden hiervan zijn de bounce rate, time on page en uitstappercentage. Zijn deze metrics echte...
Lees verder op Emerce »

4

17
58 Vr 03 maart 2017 - 15:03Kevin BrinkmanEmerceWaarschijnlijk gebruik jij Google Analytics om te kijken hoe je website en individuele posts en pagina’s presteren. Standaard geeft Google Analytics al data over time on page, bounce rate en het aantal bezoekers. Je kunt echter nog meer gegevens verzame...
Lees verder op Frankwatching »

0

45
45 Vr 17 maart 2017 - 07:07Kevin BrinkmanFrankwatchingJe bezoekt een webshop. Het design is strak en modern, de producten bevallen je en de prijs is goed. Maar. Wat. Laadt. Hij. Traag. Toch maar even ergens anders kijken. Misschien bij een webshop waar je niet steeds 5 seconden moet wachten tot de pagina is...
Lees verder op Frankwatching »

0

23
23 Ma 16 september 2019 - 06:06Kevin BrinkmanFrankwatchingEerder heb ik een artikel geschreven over het meten van micro conversies via Google Tag Manager. Micro conversies zijn een goede aanvulling, maar uiteindelijk wil je ook de belangrijkste conversies goed meten, zoals verzonden contactformulieren....
The...
Lees verder op Marketingmed »

4

6
10 Do 04 mei 2017 - 12:12Kevin BrinkmanMarketingmedAls je AdWords gebruikt, wil je weten wat het oplevert. Dit doe je door conversies te meten. Maar als de waarde van een conversie varieert, wil je dit ook meten. Denk hierbij aan een transactie....
The post AdWords Conversies met variabele conversiewaarde...
Lees verder op Marketingmed »

3

6
9 Di 30 mei 2017 - 20:08Kevin BrinkmanMarketingmedOnline Marketing Blog Stramark.nl
...
Lees verder op Stramark »

7

0
7 Vr 01 april 2016 - 07:07Kevin BrinkmanStramarkWebshops willen dat bezoekers de producten kopen die aangeboden worden. Dit wordt gemeten via Google Analytics. Websites die diensten aanbieden meten vaak verzonden contactformulieren. En hoewel dit belangrijke doelen zijn om te meten, zijn er...
The post...
Lees verder op Marketingmed »

1

5
6 Di 11 april 2017 - 07:07Kevin BrinkmanMarketingmedOnline Marketing Blog Stramark.nl
Afgelopen vrijdag was het 1 april. Voor veel bedrijven het moment om een 1 april grap te maken. Ook in de online marketing wereld gebeurt dit veel. Vooral Google heeft ieder jaar veel 1 april grappen. Zo gingen ze dit jaa...
Lees verder op Stramark »

0

0
0 Wo 06 april 2016 - 12:12Kevin BrinkmanStramarkOnline Marketing Blog Stramark.nl
Panda, Penguin, Hummingbird, Pigeon. Voor online marketeers zijn dit bekende termen. Maar voor mensen buiten de SEO wereld klinken de updates van Google erg vreemd. Toch is zeker voor de mensen die gepassioneerd een websi...
Lees verder op Stramark »

0

0
0 Di 14 juli 2015 - 11:11Kevin BrinkmanStramark