Tijd om verder in te gaan op de ‘kinderen’ van ‘Generation Z’. In mijn vorige artikel sprak ik over marketing voor babyboomers. Generatie Z kwam daar al ter sprake, maar toen heb ik ze vooral vergeleken met hun voorgangers en ill...

Lees verder op Frankwatching »

236 Facebook shares 236 73 Twitter shares 73 309
Frankwatching

De selfie generatie. Generation Y. Millennial Generation. Of gewoon Millennials: het toverwoord voor heel veel bedrijven om hun doelgroep in één woord te segmenteren. Of twee, als je ze liever Generation Y noemt. Maar het zijn gewoon twee verschillende...

Lees verder op Emerce »

13 Facebook shares 13 0 Twitter shares 0 175
Emerce

Sinds de uitvinding van de e-mailnieuwsbrief is de plank al talloze keren misgeslagen. Ook door gerenommeerde partijen welteverstaan, waardoor je denkt: really?! Van fouten kun je leren, en daarom in dit artikel: de do’s en don’ts bij het make...

Lees verder op Frankwatching »

56 Facebook shares 56 47 Twitter shares 47 103
Frankwatching

De beste marketing voelt helemaal niet als marketing. Hoe kan het toch dat veel bedrijven nog erg terughoudend zijn om hun boodschap met humor te brengen? In dit artikel deel ik voorbeelden van het gebruik van humor in content. Wanneer werkt het wel en w...

Lees verder op Frankwatching »

61 Facebook shares 61 42 Twitter shares 42 103
Frankwatching

Een paar jaar geleden is storytelling opgekomen als mot du jour in content marketing-land. Het vertellen van een authentiek verhaal leek het enige middel om nog oprecht en eerlijk over te komen als merk. Daarnaast werd het graag gebruikt om visie, missie...

Lees verder op Traffic Builders »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 95
Traffic Builders

Het creëren van persona’s was een tijd geleden al helemaal hip en happening en is eigenlijk niet meer weg te denken uit de marketing- en communicatiestrategie van bedrijven. Rewind een paar jaar: iedere rechtgeaarde content- en online marketeer móest...

Lees verder op Traffic Builders »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 83
Traffic Builders

Grote kans dat je als ondernemer of merk nog steeds zit te vissen in de millennial-vijver. Want was deze doelgroep niet het meest interessante wat de jaren ‘80 hebben voortgebracht, naast de uitvinding van de videoband, het muziekoeuvre van David Hassel...

Lees verder op Frankwatching »

48 Facebook shares 48 30 Twitter shares 30 78
Frankwatching

Mannen en vrouwen zijn heel verschillend van elkaar. We zijn nu eenmaal anders bedraad als het gaat om onze perspectieven, motieven, beweegredenen en acties. Dat heeft ook invloed op hoe mannen en vrouwen winkelen. En dus ook op hoe je als marketeer je d...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 52 Twitter shares 52 52
Frankwatching

Anno 2015 zijn we ons steeds meer bewust van de waarde van eten en wat we in ons lichaam stoppen: het is niet voor niets dat paleo, vegan, raw food en biologisch eten zich hebben ontwikkeld van hippe dieettrends naar ingeburgerde levenswijzen. Merken van...

Lees verder op Traffic Builders »

4 Facebook shares 4 0 Twitter shares 0 33
Traffic Builders

De dagen worden korter, het weer wordt nu echt herfstig en de pepernoten liggen al drie maanden in de winkel. De feestdagen komen langzaam in zicht! En daarmee sluipen de parfumreclames van grote modehuizen weer op onze tv. Stuk voor stuk prachtige minipr...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 31 Twitter shares 31 31
Frankwatching
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/