Traffic vanaf dark social groeit, dat vraagt om strategie
Meetbaarheid. Dat is een van de belangrijkste pilaren onder een (digitale) marketingstrategie. We meten, testen en ‘hacken’ onszelf naar een succesvolle campagne. Toch hebben we een enorme blinde vlek: dark social. Dit type verkeer wordt in de komende…
Nieuw platform Keen van Google: grijp jij de first mover-kansen?
Google heeft voor de zomervakantie stilletjes een content discovery service aangekondigd met de naam Keen. Het platform is nu nog klein, maar heeft de potentie om uit te groeien tot een nieuwe bron van verwijzingsverkeer. Alle reden dus om in de nieuwe ap…
Fear of missing out als krachtig wapen in B2B
Zeker in zwaar gespecialiseerde B2B-branches wordt online marketing nog steeds beschouwd als te vluchtig en te algemeen om daadwerkelijk een bijdrage te leveren aan leadgeneratie. Dan maar weer wanhopig zwoegen op het volgende gortdroge whitepaper? Natuur…
Effectiever intern communiceren? Zet medewerkermarketing in
HR-afdelingen moeten in de komende jaren marketingtechnieken inzetten om personeel te boeien en daardoor te behouden. Op die manier veranderen ze hun communicatie van zendergedreven naar communiceren vanuit de behoefte van de werknemer. Medewerkermarketin…
Consument laat likes links liggen [nieuw onderzoek]
Likes en reviews. Ze zijn van groot belang voor ons keuzeproces. Allerlei onderzoek* laat zien dat de consumenten online reviews meeneemt in de keuze voor een dienst. Maar doordat iedereen likes inzet, zien ze door de bomen het bos niet meer. Ga je eten b…