Ik heb het al vaker gelezen: ‘E-mail heeft zijn beste tijd wel gehad.’ of ‘E-mail is history’. En er zijn momenten dat je zou willen dat het waar was. Als je bijvoorbeeld een hele dag e-mailend hebt doorgebracht om er aan het eind...

Lees verder op Frankwatching »

41 Facebook shares 41 0 Twitter shares 0 298
Frankwatching

Je herinnert je waarschijnlijk nog wel het rapport van Microsoft waarin stond dat de gemiddelde aandachtsspanne van mensen gezakt is naar net over de acht seconden, terwijl dat in het jaar 2000 nog twaalf seconden was. Of misschien ook niet. Hoe dan ook,...

Lees verder op Frankwatching »

61 Facebook shares 61 70 Twitter shares 70 131
Frankwatching

Je leest het overal, onder andere in dit rapport van Microsoft: de gemiddelde aandachtsspanne van mensen is de voorbije jaren spectaculair afgenomen, van ongeveer twaalf seconden in in het jaar 2000 naar zowat acht seconden vandaag. Nog minder da...

Lees verder op Bloovi »

26 Facebook shares 26 26 Twitter shares 26 89
Bloovi

Als er één sector is waarin de technologie in absurd hoog tempo de koers heeft bepaald, is het wel retail. De manier van verkopen, kopen, betalen, beleven, marketing: álles heeft een verandering ondergaan. Het retaillandschap is allang niet meer te ver...

Lees verder op Frankwatching »

39 Facebook shares 39 49 Twitter shares 49 88
Frankwatching

De grens tussen online en offline wordt steeds dunner als het op retail-ervaringen aankomt. Kijk bijvoorbeeld naar Amazon: vorig jaar lanceerde deze online retailer zijn eerste ‘bakstenen’ winkel in Seattle, en er lopen geruchten dat ze een A...

Lees verder op Bloovi »

17 Facebook shares 17 18 Twitter shares 18 66
Bloovi

Kunstmatige intelligentie is allang verweven met ons dagelijks leven. Zo maken steeds meer klantenservices gebruik van chatbots en kunnen bedrijven als Netflix, Amazon en Spotify je geweldige aanbevelingen doen via hun digitale assistenten. Het is dan ook...

Lees verder op Frankwatching »

20 Facebook shares 20 44 Twitter shares 44 64
Frankwatching

Met de kerstperiode achter de rug hebben we enkele trends alweer bevestigd gezien. Ten eerste: het percentage cadeaus dat online werd besteld en thuis werd geleverd, is opnieuw fors toegenomen. Ten tweede: het percentage van deze online bestellin...

Lees verder op Bloovi »

4 Facebook shares 4 9 Twitter shares 9 47
Bloovi

Uit een onderzoek dat Frankwatching vorig jaar publiceerde, blijkt dat er in december 2015 wereldwijd al 3,26 miljard (!) internetgebruikers waren. De alsmaar groeiende populatie internetgebruikers zorgt voor een exponentiële groei van (bruikbare) data....

Lees verder op Frankwatching »

5 Facebook shares 5 41 Twitter shares 41 46
Frankwatching

We hebben er allemaal in ons leven wel een paar ontvangen. Sommigen zelfs dozen vol: cadeaus waar je niet op zat te wachten. Op eerste kerstdag is het altijd spannend of het cadeautje dat jij de Kerstman hebt laten geven in de smaak valt. Ja, toch? En als...

Lees verder op Frankwatching »

11 Facebook shares 11 15 Twitter shares 15 26
Frankwatching

De meeste organisaties hebben het intussen al begrepen: als marketing en sales beter samenwerken, krijgen ze een beter zicht op welke accounts het waardevolst zijn, en kunnen ze hun inspanningen beter hierop afstemmen. Account-based marketing heet...

Lees verder op Bloovi »

2 Facebook shares 2 9 Twitter shares 9 24
Bloovi