De ontwikkeling van e-mailmarketing en marketing automation gaat snel, heel snel. En met zo veel tools en mogelijkheden is dit voor de gemiddelde marketeer niet te overzien. De afgelopen maanden ben ik met twee andere experts bezig geweest om dit&nbs...

Lees verder op Marketingfacts »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 354
Marketingfacts

E-mailmarketing is het beste kanaal om op dit moment in te investeren. Dat is een van de conclusies uit het Email Marketing Industry Census-onderzoek (n=1.100) van het Engelse Econsultancy, dat voor nu het 8e jaar werd uitgebracht. 68 proce...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 344
Marketingfacts

Het is een prachtige tijd om als bedrijf data-driven te zijn. Aan de voorwaarden kan worden voldaan: de marketingtechnologie is volwassen genoeg en er lijken meer data beschikbaar dan ooit. Dat betekent dat bedrijven de mogelijkheid hebben om data in...

Lees verder op Marketingfacts »

26 Facebook shares 26 0 Twitter shares 0 289
Marketingfacts

Een e-mail is allang geen statisch bericht meer. De kracht van e-mailmarketing zit juist in het aanbieden van inhoud op maat. Dit gebeurt natuurlijk in de vorm van segmentatie of personalisatie met klantgegevens, maar de mogelijkheden voor dynamische e-ma...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 224
Marketingfacts

Het op exact het juiste moment automatisch versturen van de juiste boodschap om van een prospect een klant te maken. Dat klinkt als een marketingutopie, maar is wel wat marketing automation mogelijk kan maken. Ontwikkelingen in marketingtechnologie hebben...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 210
Marketingfacts

Naar aanleiding van het boek E-mail marketing in 60 minuten sprak ik met Marijke van Veenen, marketeer bij La Place. Over haar eigen inspiratie, de nieuwe impuls die La Place geeft aan online en wat......

Lees verder op Frankwatching »

6 Facebook shares 6 83 Twitter shares 83 151
Frankwatching

Tijdens de @ward Night van de DDMA Email Summit worden jaarlijks de vakprijzen voor de beste e-mailcampagne en de e-mail m|v 2015 uitgereikt. De keynote werd gegeven door Maurits Kaptein, cum laude afgestudeerde psychologisch econoom en oprichter van Scie...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 139
Marketingfacts

De markt van de mobiele telefonie krimpt, terwijl het doel juist groei is. Hoe krijg je dat voor elkaar? Voor mijn boek E-mailmarketing in 60 minuten sprak ik met met Wouter Hosman van InBetween......

Lees verder op Frankwatching »

9 Facebook shares 9 83 Twitter shares 83 106
Frankwatching

Dela Quist mag je gerust een thought leader noemen op het gebied van e-mailmarketing. De CEO van marketingbureau Alchemy Worx heeft naar eigen zeggen al meer dan 20.000 uur over e-mail nagedacht, onder andere voor merken als Sony Playstation, Ge...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 56
Marketingfacts

Uit het rapport ‘E-mailmarketing in Travel’ blijkt dat de e-mailings in 'travel' minder verleiden, maar er wordt wél meer wordt verzonden. Pieter Stroop van DM Interface en ik deden een jaar lang onderzoek naar de e-mailmarketing b...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 47
Marketingfacts