Column – En toen was er opeens dat bericht dat de Brabantse schoenmaker Van Bommel rechtstreeks aan de eindklant, de schoenendrager dus, schoenen gaat verkopen. Op 15 januari 2016 zal een eigen webwinkel het internetlicht zien. Jij en ik kunnen in d...

Lees verder op Frankwatching »

108 Facebook shares 108 0 Twitter shares 0 925 LinkedIn shares 925 8 GooglePlus shares 8 1041
Frankwatching

Column – Laten we het over één ding eens zijn: het ‘centraal stellen van de klant’ is langzaam maar zeker dikke cliché-poep. Allereerst moet je al die bedrijven wantrouwen die zeggen dat ze dit hoog in het vaandel hebben staan. Omdat...

Lees verder op Frankwatching »

184 Facebook shares 184 4 Twitter shares 4 839 LinkedIn shares 839 5 GooglePlus shares 5 1032
Frankwatching

Column – Ze blijven komen, de beledigingen. Hoed je voor de organisaties die zeggen dat ze de klant centraal stellen, dat zijn de gevaarlijksten. Want de bedrijven die het echt doen, praten er niet over. Deze maand kregen we er weer een, een voorbee...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 784 LinkedIn shares 784 2 GooglePlus shares 2 786
Frankwatching

Column – En dan vraag ik me nu af of V&D een Chief Digital Officer, een CDO, in het bestuur had. Het is niet meer te vinden, op de huidige site kunnen alleen nog maar schuldeisers terecht. Digital bij Unilever, ABN AMRO en ACHMEA Unilever heeft...

Lees verder op Frankwatching »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 734 LinkedIn shares 734 6 GooglePlus shares 6 757
Frankwatching

Column – Vraag me niet waarom, maar ik moest denken aan kanaries en kolenmijnen. Vroeger namen mijnwerkers kanaries mee naar hun onderaardse gangen. Een kooi met een kanarie erin werd aan het plafond van de schacht opgehangen. Omdat het giftige en b...

Lees verder op Frankwatching »

42 Facebook shares 42 0 Twitter shares 0 603 LinkedIn shares 603 11 GooglePlus shares 11 656
Frankwatching

Column – Het was een diner van vijf gezworenen die met elkaar gemeen hebben dat ze een sleutelrol spelen in de verandering van de organisatie waar ze bij werken. Het was in de Goudfazant, in Amsterdam, want aan de omgeving mag het niet liggen. En he...

Lees verder op Frankwatching »

37 Facebook shares 37 0 Twitter shares 0 516 LinkedIn shares 516 6 GooglePlus shares 6 559
Frankwatching

Column – Wat de overeenkomst is tussen Wie is de mol en de ramp met de MH17 heb ik me eigenlijk nooit afgevraagd. Totdat het antwoord zich aandiende, de afgelopen twee weken. Wie is de mol Op de weblog van Buzzcapture verscheen eind vorig jaar een...

Lees verder op Frankwatching »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 524 LinkedIn shares 524 6 GooglePlus shares 6 546
Frankwatching

Column – Disintermediatie. Dat was het begrip in de begintijd van Het Grote Netwerk. Te pas en vooral ook te onpas werd het gebruikt door de e-vangelisten van de nieuwe wereld. De tussenhandel, the middleman, de intermediair: ze zouden allemaal mas...

Lees verder op Frankwatching »

13 Facebook shares 13 0 Twitter shares 0 435 LinkedIn shares 435 5 GooglePlus shares 5 453
Frankwatching

Column – Het zou me niets verbazen als Edith Schippers hier straks ook nog een complot achter ziet. Het Grote Complot van de Winkelstraat. Als je dan toch een beetje de weg kwijt bent, zie je overal complotten in, tenslotte. Ik zou een onderzoek ins...

Lees verder op Frankwatching »

24 Facebook shares 24 0 Twitter shares 0 415 LinkedIn shares 415 3 GooglePlus shares 3 442
Frankwatching

Column – Er waren eens radiomeubels. Bekende spelers in de markt van radiomeubels waren Philips, Grundig, Panasonic, SchaubLorenz. Een radiomeubel is een grote houten kast, meestal op pootjes, waarin een radio, een versterker, een platenspeler ̵...

Lees verder op Frankwatching »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 426 LinkedIn shares 426 3 GooglePlus shares 3 439
Frankwatching