In de 15 jaar dat het Nederlandse bedrijf Tell Sell actief was heeft het de wereld iets prachtigs gegeven: nieuwe producten, die op een geheel revolutionaire wijze gepresenteerd en verkocht werden. Misschien herken je hun producten nog wel: de Snuggie, de...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 33 Twitter shares 33 155
Marketingfacts

We zijn irrationeel. Dan Ariely, Behavioral Economics professor aan de Duke University, noemt ons zelfs ‘predictably irrational’. Hij verwijst in zijn gelijknamige boek naar diverse onderzoeken die laten zien dat het gros van onze keuzes be...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 0 Twitter shares 0 129
Marketingfacts

Het personaliseren van informatie is een onderwerp dat steeds vaker (kritisch) in het nieuws is, maar tegelijkertijd ook steeds vaker en subtieler toegepast wordt. Fenomenen als de filterbubbel en nepnieuws worden hierbij vaak genoemd...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 22 Twitter shares 22 123
Marketingfacts

2017 Was het jaar van het woord 'personalisatie'. Op alle congressen stonden mensen die de kracht van personalisatie predikten en de wereld nam het over: de ene na de andere personalisatie tool schiet uit de grond. Er zijn prachtverhalen over 30 procent v...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 28 Twitter shares 28 28
Marketingfacts

Data gedreven werken is een hot topic. Het is de cultuur van vrijwel ieder succesvol bedrijf om zoveel mogelijk te experimenteren en de onafhankelijke data uit te laten wijzen wat werkt en wat niet. Waarom? Omdat we weten dat onderbuikgevoel minder succes...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 21 Twitter shares 21 21
Marketingfacts

Klantreismodellen zeggen eigenlijk niets. Welke kanalen je wanneer zou moeten inzetten wel. In dit artikel krijg je toegang tot een spreadsheet waarin je stap voor stap te zien krijgt welke marketingkanalen jij zou moeten inzetten, wat dat je gaat kosten...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 20 Twitter shares 20 20
Frankwatching

We zien het maar al te vaak: er is goed onderzoek gedaan naar de pijnpunten bij de klant en dat levert duidelijke hypotheses voor een nieuwe feature of een aanpassing in je communicatie. Na een aantal weken blijkt echter dat de uitkomst van je experiment...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 18 Twitter shares 18 18
Marketingfacts

Eén tot vijf regels code, dat is volgens Optimizely de gemiddelde lengte van een experiment dat wordt opgezet door haar klanten. Dit betekent dat er voornamelijk kleine veranderingen getest worden. Wat veel mensen alleen niet weten, is dat de gemiddelde...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 17 Twitter shares 17 17
Marketingfacts

Werk jij agile of scrum? Grote kans dat je 'ja' antwoordt. De laatste jaren zijn veel bedrijven overgestapt op de soepele productielijnen die deze methodologieën beloven. Maar er zijn ook tegengeluiden: wanneer iets op de backlog staat is het plots...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 15 Twitter shares 15 15
Marketingfacts

Een gegeven paard niet in de bek kijken. De uitdrukking kennen we allemaal:  als je iets gratis krijgt, moet je niet klagen over de kwaliteit. Sociale platformen werken precies volgens dit principe: een gratis service aanbieden om vervolgens op een ander...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 12 Twitter shares 12 12
Frankwatching
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/