In de 15 jaar dat het Nederlandse bedrijf Tell Sell actief was heeft het de wereld iets prachtigs gegeven: nieuwe producten, die op een geheel revolutionaire wijze gepresenteerd en verkocht werden. Misschien herken je hun producten nog wel: de Snuggie, de...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 33 Twitter shares 33 155
Marketingfacts

We zijn irrationeel. Dan Ariely, Behavioral Economics professor aan de Duke University, noemt ons zelfs ‘predictably irrational’. Hij verwijst in zijn gelijknamige boek naar diverse onderzoeken die laten zien dat het gros van onze keuzes be...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 0 Twitter shares 0 129
Marketingfacts

Het personaliseren van informatie is een onderwerp dat steeds vaker (kritisch) in het nieuws is, maar tegelijkertijd ook steeds vaker en subtieler toegepast wordt. Fenomenen als de filterbubbel en nepnieuws worden hierbij vaak genoemd...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 22 Twitter shares 22 123
Marketingfacts

Kennis van de consument wordt steeds belangrijker om je te kunnen onderscheiden van je concurrentie. ‘Customer-centric’ denken is daarbij essentieel. Neuromarketing doet dat op haar manier ook. Kennis over de psychologie van de consument staat centraa...

Lees verder op Frankwatching »

66 Facebook shares 66 0 Twitter shares 0 66
Frankwatching

2017 Was het jaar van het woord 'personalisatie'. Op alle congressen stonden mensen die de kracht van personalisatie predikten en de wereld nam het over: de ene na de andere personalisatie tool schiet uit de grond. Er zijn prachtverhalen over 30 procent v...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 28 Twitter shares 28 37
Marketingfacts

We zien het maar al te vaak: er is goed onderzoek gedaan naar de pijnpunten bij de klant en dat levert duidelijke hypotheses voor een nieuwe feature of een aanpassing in je communicatie. Na een aantal weken blijkt echter dat de uitkomst van je experiment...

Lees verder op Marketingfacts »

13 Facebook shares 13 18 Twitter shares 18 31
Marketingfacts

Data gedreven werken is een hot topic. Het is de cultuur van vrijwel ieder succesvol bedrijf om zoveel mogelijk te experimenteren en de onafhankelijke data uit te laten wijzen wat werkt en wat niet. Waarom? Omdat we weten dat onderbuikgevoel minder succes...

Lees verder op Marketingfacts »

5 Facebook shares 5 21 Twitter shares 21 26
Marketingfacts

Eén tot vijf regels code, dat is volgens Optimizely de gemiddelde lengte van een experiment dat wordt opgezet door haar klanten. Dit betekent dat er voornamelijk kleine veranderingen getest worden. Wat veel mensen alleen niet weten, is dat de gemiddelde...

Lees verder op Marketingfacts »

2 Facebook shares 2 17 Twitter shares 17 19
Marketingfacts

Werk jij agile of scrum? Grote kans dat je 'ja' antwoordt. De laatste jaren zijn veel bedrijven overgestapt op de soepele productielijnen die deze methodologieën beloven. Maar er zijn ook tegengeluiden: wanneer iets op de backlog staat is het plots...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 15 Twitter shares 15 19
Marketingfacts

Het blokkeren van online advertenties is als een Prisoners Dilemma: als jij als enige op deze wereld online advertenties blokkeert, dan hoef jij niet gestoord of afgeleid te worden door de talloze advertenties op het... The post Online advertenties: Zo ve...

Lees verder op Marketingmed »

0 Facebook shares 0 1 Twitter shares 1 1
Marketingmed