Met sfeervol spektakel, een uitverkocht huis, een breed lachende Matthijs van Nieuwkerk en een zo mogelijk nog blijere topkok Robert Kranenborg werd vorige week donderdag het ‘pop-up’ restaurant van ‘De Wereld Draait Door’ geopend. Amper t...

Lees verder op Frankwatching »

143 Facebook shares 143 0 Twitter shares 0 1089 LinkedIn shares 1089 9 GooglePlus shares 9 1241
Frankwatching

Hoe ontwikkel je een effectieve strategie waarmee je het hele jaar door content maakt waarmee je scoort bij je doelgroepen? Er valt veel te leren van de makers van ‘De Wereld Draait Door’, de meest succesvolle talkshow in de Nederlandse geschi...

Lees verder op Frankwatching »

349 Facebook shares 349 0 Twitter shares 0 795 LinkedIn shares 795 15 GooglePlus shares 15 1159
Frankwatching

Zijn er nog mensen die durven te twijfelen aan het ‘why’ van Simon Sinek? En hebben ze dan ook het lef om dat te erkennen? Het zullen er niet veel zijn. Jammer. Juist in contentmarketing is het ‘why’ helemaal niet zo’n effectief instrument om s...

Lees verder op Frankwatching »

73 Facebook shares 73 112 Twitter shares 112 548 LinkedIn shares 548 0 GooglePlus shares 0 733
Frankwatching

Visual content vraagt veel van de makers. Een perfecte combinatie van tekst, audio, beeld (al dan niet bewegend) en infographics (al dan niet geanimeerd) is niet zo gemakkelijk te maken als het lijkt. Het wordt al snel een hutspot van informatie, waarin d...

Lees verder op Frankwatching »

104 Facebook shares 104 0 Twitter shares 0 611 LinkedIn shares 611 7 GooglePlus shares 7 722
Frankwatching

Social media zijn hard op weg hun status als sociale verbinder tussen mensen te verliezen. Al een jaar of twee loopt de interactie tussen de gebruikers van media als Facebook en Twitter hard terug. De dynamiek bestaat anno 2017 vooral nog uit talloze prof...

Lees verder op Frankwatching »

54 Facebook shares 54 84 Twitter shares 84 295 LinkedIn shares 295 0 GooglePlus shares 0 433
Frankwatching

2014 was ongetwijfeld een topjaar voor infographics. Op elke communicatieafdeling is het besef doorgedrongen dat een infographic de aandacht weet te trekken, waar andere contentvormen het laten afweten. In dit visuele aanzien van 2014 zet ik twaalf gebeu...

Lees verder op Frankwatching »

142 Facebook shares 142 0 Twitter shares 0 264 LinkedIn shares 264 7 GooglePlus shares 7 413
Frankwatching

Zelf infographics maken lijkt makkelijk. Er is inmiddels veel gratis online software voorhanden waarmee de geïnteresseerde leek direct aan de slag kan. Maar een goede infographic voldoet aan een flink aantal eisen, meestal goed aan te geven, maar net zo...

Lees verder op Frankwatching »

124 Facebook shares 124 0 Twitter shares 0 220 LinkedIn shares 220 12 GooglePlus shares 12 356
Frankwatching

Column – De reacties waren niet mals toen de directie van het groene energiebedrijf Qurrent onlangs naar buiten kwam als de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord. Ze zullen wel hebben gejuicht, daar in de directiekamers van Qurrent, toen ‘hun cluppie...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 57 Twitter shares 57 290 LinkedIn shares 290 0 GooglePlus shares 0 347
Frankwatching

We horen het steeds vaker: voor sterke content heb je de creativiteit van journalisten nodig. Tegelijk is er veel kritiek op deze beroepsgroep, die door vrijwel iedereen diep wordt gewantrouwd. Om een rol te kunnen spelen in contentmarketing, zullen journ...

Lees verder op Frankwatching »

50 Facebook shares 50 0 Twitter shares 0 257 LinkedIn shares 257 13 GooglePlus shares 13 320
Frankwatching

De rubriek met de meest opvallende infographics van de maand, in de laatste maand van het jaar, kan bijna niet anders zijn dan… een jaaroverzicht, precies! Nu heb je natuurlijk al heel wat jaaroverzichten en lijstjes langs zien komen tegen de tijd dat j...

Lees verder op Frankwatching »

23 Facebook shares 23 0 Twitter shares 0 261 LinkedIn shares 261 7 GooglePlus shares 7 291
Frankwatching