Met de komst van nieuwe onlineplatformen wordt de customer journey steeds complexer. Het is inmiddels heel gewoon dat een customer journey een aantal touchpoints op verschillende platformen omvat voorafgaand aan een conversie. De uitdaging bij deze langdu...

Lees verder op Emerce »

36 Facebook shares 36 15 Twitter shares 15 51
Emerce

Weten we eigenlijk wel waar we het over hebben als we iets betitelen als machine learning of data driven? Doorvragen leidt tot complexe antwoorden. Het begrijpen is juist vrij essentieel in het bepalen of we het nu over een hype hebben of een techniek die...

Lees verder op Frankwatching »

2 Facebook shares 2 26 Twitter shares 26 28
Frankwatching

De meeste bedrijven besteden een aanzienlijk deel van hun reclamebudget aan retargeting campagnes, maar opvallend is dat de meeste doelgroepen in deze campagnes op basis van intuïtie getarget worden. De retargeting doelgroepen worden voornamelijk samenge...

Lees verder op Emerce »

15 Facebook shares 15 11 Twitter shares 11 26
Emerce

Er is altijd wel een aantal verschillende high-level klantsegmenten te benoemen die relevant zijn voor een bedrijf. Om er maar een paar te noemen: er zijn altijd trouwe klanten, klanten die structureel op jacht zijn naar de beste deals en klanten die een...

Lees verder op Emerce »

7 Facebook shares 7 9 Twitter shares 9 16
Emerce

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer...

Lees verder op Emerce »

3 Facebook shares 3 6 Twitter shares 6 9
Emerce

Gepersonaliseerde aanbevelingen geven, van zowel producten die gelijkgestemd zijn aan de initiële zoekopdracht, als additionele producten. Dat voorkomt dat consumenten na een online zoektocht nog weken achtervolgd worden door misplaatste targeting. Het...

Lees verder op Emerce »

2 Facebook shares 2 4 Twitter shares 4 6
Emerce