Vroeger was de markt van online display advertising nog simpel en overzichtelijk: als je een banner op een andere website wilde laten zien belde je de eigenaar van die website op, e-mailde je wat code heen en weer en maakte je prijsafspraken. En voilà; t...

Lees verder op Emerce »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 84
Emerce

Vaak worden wijzigingen en nieuwe targeting mogelijkheden in DoubleClick Bid Manager  (DBM) en DoubleClick Campaign Manager (DCM) niet groots naar buiten gebracht zoals dat wel vaak gebeurt bij bijvoorbeeld AdWords. Hierdoor is de verrassing altijd extra...

Lees verder op Traffic Builders »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 63
Traffic Builders

In dit tweede deel van mijn blog over het display landschap ga ik je vertellen wat de ad exchange is en welke partijen nog meer een belangrijke rol spelen in het display advertising landschap. Natuurlijk vertel ik je ook welke veranderingen we het komend...

Lees verder op Emerce »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 44
Emerce

Als we denken aan e-commerce, denken we vaak direct aan het binnenhalen van zoveel mogelijk conversies. Zeker in Q4, met al die belangrijke dagen waarop je veel conversies moet binnenhalen. Denk aan Black Friday, Cyber Monday, pakjesavond en de kerstdagen...

Lees verder op Frankwatching »

11 Facebook shares 11 33 Twitter shares 33 44
Frankwatching

Video-advertising was in de afgelopen jaren een groeiend kanaal in het medialandschap en mag dan ook niet ontbreken in de moderne mediastrategie. Video-content is een perfecte manier om met beeld en geluid je merk of product in een korte boodschap duideli...

Lees verder op Marketingfacts »

7 Facebook shares 7 20 Twitter shares 20 27
Marketingfacts

Hoe maak je een goede landingspagina? Onderstaand geef ik een aantal praktische tips en voorbeelden die je kunt gebruiken om de eerste indruk die een bezoeker op je site of landingspagina heeft een goede opvolging te geven....

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 13 Twitter shares 13 18
Emerce

De wondere wereld van Display & Video 360: een vernieuwde interface in Google's ad server DoubleClick, met als doel meer synergie tussen verschillende disciplines van online marketing te creëren. Lees alles over de nieuwe features en hoe je ze d...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

Overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 2. Welkom terug bij het tweede deel van mijn blog over het display landschap! Mocht je het eerste deel nog niet hebben gelezen? Lees dan hier >>> Het display landschap...

Lees verder op Traffic Builders »

13 Facebook shares 13 0 Twitter shares 0 13
Traffic Builders

De term header bidding is niet nieuw binnen programmatic advertising. Vooral in de Verenigde Staten is de adoptie vergevorderd. Daar gebruikt 71,6% van de uitgevers de techniek al. Steeds meer Nederlandse uitgevers bekijken nu ook de mogelijkheden. Zo o...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Frankwatching

In het vorige deel van mijn blog (die je hier kunt lezen) heb ik het gehad over het belang van een goede eerste indruk met behulp van display advertising. Zo vertelde ik dat het belangrijk is om goed na te denken over de creatives die je gaat gebruiken, j...

Lees verder op Traffic Builders »

6 Facebook shares 6 3 Twitter shares 3 9
Traffic Builders