In 2009 maakte Karolien Kempen een proefschrift over de mogelijkheden van 3D-printing. Nu zetten communicantjes zelfs al 3D-printer op hun verlanglijstje, maar toen was het nog een gloednieuwe en piepjonge technologie. “Dat we nu voeding en zelfs...

Lees verder op Bloovi »

323 Facebook shares 323 13 Twitter shares 13 336
Bloovi

Terwijl bedrijven en merken nog zwoegen om Generatie Y (de millennials) te doorgronden, staat Generatie Z al op de deur te bonken. De eerste échte digital natives zijn volgens ‘next gen’ expert Joeri Van den Bergh van InSites Consulting extree...

Lees verder op Bloovi »

188 Facebook shares 188 50 Twitter shares 50 238
Bloovi

Als ambtenaar zag Nadja Desmet vanop de eerste rij hoe sociale media in de publieke sector lang onontgonnen terrein bleven. Ze sprong in het gat in de markt, en richtte met Socialemediaburo een onderneming op die vooral in de (semi)-overheidssect...

Lees verder op Bloovi »

128 Facebook shares 128 27 Twitter shares 27 155
Bloovi

Vergeet de marketinggoeroes die je bedrijf vanuit hun ivoren torens dure spitstechnologie aansmeren, je kan maar beter teruggaan naar de kern van je verhaal. Back to basics. Dat is heel kort door de bocht samengevat waar de filosofie achter ‘co...

Lees verder op Bloovi »

127 Facebook shares 127 27 Twitter shares 27 154
Bloovi

Professoren die zelf een start-up uit de grond stampen: in de Verenigde Staten is het de normaalste zaak van de wereld, maar in Vlaanderen zijn het witte raven. Bart Goethals zette na twintig jaar aan de universiteit de stap, en combineert onderzoe...

Lees verder op Bloovi »

113 Facebook shares 113 31 Twitter shares 31 144
Bloovi

Jasna Rokegem (25) heeft met haar alter ego Jasna Rok de fashion tech op de kaart gezet. Maar haar revolutionaire ambities reiken nog veel verder. Als het van haar afhangt, mogen we onze volledige kleerkast buiten zwieren en houden we in de toekoms...

Lees verder op Bloovi »

111 Facebook shares 111 27 Twitter shares 27 138
Bloovi

Een geslaagde revenge of the nerds, zo beschrijft de Nederlandse onderzoeker Rob Van Kranenburg - oprichter van de ‘Internet of Things Council’ - de huidige toestand van de wereld. “De mensen die eeuwenlang spullen bedachten en maakten voor d...

Lees verder op Bloovi »

54 Facebook shares 54 32 Twitter shares 32 86
Bloovi

In zijn laatste boek ‘The Phoenix and the Unicorn’ zoomt nexxworks-oprichter, serie-ondernemer en keynote speaker Peter Hinssen in op grote, traditionele bedrijven die zich compleet heruitvinden. In normale tijden zou hij de hele wereld rondr...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 51 Twitter shares 51 51
Bloovi

AB Inbev, Swatch, Unilever,… Allemaal doen ze via het platform Parklu een beroep op Chinese influencers met miljoenen volgers op populaire netwerken als WeChat en Weibo. Zo geeft Parklu merken – waarvan zeven op de tien Westerse bedrijven – t...

Lees verder op Bloovi »

34 Facebook shares 34 16 Twitter shares 16 50
Bloovi

Bestaat er een beter rolmodel om meisjes warm te maken voor wetenschap en technologie dan een ingenieur die schoenen ontwerpt? De Vlaamse Katrien Herdewyn verzoent met haar merk Elegnano – schoenen die nooit vuil of nat worden - (nano)technologie...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 48 Twitter shares 48 48
Bloovi
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/