TomTom heeft een goed jaar achter de rug, maar de corebusiness van het bedrijf - de verkoop van navigatiekastjes - blijft maar dalen. Verbreding naar innovatieve actiecamera’s en fitnessoplossingen moeten het tij keren, aldus medeoprichter Peter-Frans P...

Lees verder op Emerce »

33 Facebook shares 33 0 Twitter shares 0 546
Emerce

Na de overname door Liberty Global fuseerde Ziggo afgelopen voorjaar met UPC tot één Nederlandse kabelaar. Met één logistieke organisatie. Een monsterklus. Volgende project: de concurrentiestrijd aangaan met behulp van exclusieve (sport)content, aldus...

Lees verder op Emerce »

94 Facebook shares 94 0 Twitter shares 0 520
Emerce

Kijken, kijken, online kopen. Een bekende frustratie voor winkeliers, maar andersom komt ook vaak voor: op internet oriënteren, maar in een lokale winkel kopen. Op dat koopgedrag mikt de Nederlandse startup Voradius. “Na twee investeringsrondes in twee...

Lees verder op Emerce »

40 Facebook shares 40 0 Twitter shares 0 446
Emerce

Van telefoongidsen naar online marketingservices, zo transformeert DTG zijn businessmodel. De ex-monopolist strijdt tegenwoordig in een snel digitaliserende markt met duizenden concurrenten om de gunst van MKB-bedrijven. “Wij zijn completer”, aldus CE...

Lees verder op Emerce »

59 Facebook shares 59 0 Twitter shares 0 262
Emerce

Lemz, Achtung, Mangrove, Dept. De bureauwereld is weer eens in de ban van fusies en overnames. Het moet allemaal grootser, internationaler en digitaler. Om mee te veranderen met de behoeften van de markt. De vraag is echter waar deze consolidatieslag eind...

Lees verder op Emerce »

33 Facebook shares 33 31 Twitter shares 31 241
Emerce

Zeven op de tien Nederlanders maakt gebruik van kortingscodes bij het webwinkelen. Gouden business voor publishers en affiliates, maar nadelig voor de marge van menige webshop. Ook zorgen fake-kortingssites voor overlast. Rijst de vraag: wat is de toegevo...

Lees verder op Emerce »

12 Facebook shares 12 72 Twitter shares 72 224
Emerce

Over robotjournalistiek bestaat veel scepsis, maar inmiddels begint automated journalism wel echt een serieuze toepassing te worden. Forbes, Associated Press en News Corp laten algoritmen al langer artikelen schrijven. In Nederland participeren mediabedri...

Lees verder op Emerce »

49 Facebook shares 49 0 Twitter shares 0 157
Emerce

"Hallo lieve Marietje, ik sta voor een volle zaal met mensen." De nieuwe KPN-commercial was afgelopen week het gesprek van de dag. Superschattig of tenenkrommend? Daarover waren de meningen sterk verdeeld. Maar wat doet de tv-spot voor het merk KPN?...

Lees verder op Marketingfacts »

120 Facebook shares 120 19 Twitter shares 19 139
Marketingfacts

"Hallo lieve Marietje, ik sta voor een volle zaal met mensen." De nieuwe KPN-commercial was afgelopen week het gesprek van de dag. Superschattig of tenenkrommend? Daarover waren de meningen sterk verdeeld. Maar wat doet de tv-spot voor het merk KPN?...

Lees verder op Marketingfacts »

120 Facebook shares 120 17 Twitter shares 17 137
Marketingfacts

Het verkopen van opgeknapte tweedehands producten gaat een nieuwe fase in. Naast grote partijen als eBay zetten ook gespecialiseerde re-commercepartijen inmiddels miljoenen om. Bedrijven als reBuy en het Nederlandse Leapp zijn zelfs al bezig met Europese...

Lees verder op Emerce »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 111
Emerce