Veel communicatieadviseurs vinden het moeilijk om een leidende rol te pakken in online communicatie. Offline is dat geen probleem. Maar online vormt voor hen een gebied met onbekende, complexe regels en werkwijzen, vastgelegd door webredacties, contentma...

Lees verder op Frankwatching »

139 Facebook shares 139 0 Twitter shares 0 605
Frankwatching

Online communicatie is steeds lastiger te organiseren. Er doen steeds meer kanalen en middelen mee en daardoor spelen steeds meer organisatieonderdelen een rol. En de wirwar aan taken, verantwoordelijkheden en afhankelijkheden groeit. Als ik iets heb gele...

Lees verder op Frankwatching »

85 Facebook shares 85 0 Twitter shares 0 467
Frankwatching

Online communicatie door de overheid staat steeds meer gelijk aan online dienstverlening. Niks mis met goede service, maar we slaan een beetje door. In Zutphen speelde zich de afgelopen maanden een mooi voorbeeld af, waardoor we kunnen zien waar het toe k...

Lees verder op Frankwatching »

169 Facebook shares 169 42 Twitter shares 42 211
Frankwatching

Organisaties die een online strategie gaan formuleren, vertalen hun organisatiedoelen naar online doelen. Zo ook bij een contentstrategie. Wanneer draagt de inzet van content bij aan je organisatiedoelen? Bij het benoemen van doelen voor online gebruik, ...

Lees verder op Frankwatching »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 82
Frankwatching

Is er in jouw organisatie echte liefde tussen het online team en de rest? In mijn werk zie ik op veel plekken – overheden en corporates – juist onbegrip, geruzie en overspel rond online communicatie en content. Soms woedt er een felle machtsstrijd...

Lees verder op Frankwatching »

18 Facebook shares 18 21 Twitter shares 21 39
Frankwatching

Overheden zien internet vooral als een kanaal voor dienstverlening. Zo zijn veel gemeenten bezig hun websites in te richten als ‘digitale loketten’. Die term is (gelukkig) verdwenen, maar het concept is populairder dan ooit. Dit komt mede door de topt...

Lees verder op Frankwatching »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 30
Frankwatching