Stel: je bent directeur van een technische organisatie in de b2b-markt. Jullie hebben je bestaansrecht bewezen en mooie producten, er wordt doorlopend geïnnoveerd, de relaties met klanten zijn over algemeen prima en je bedrijf doet het, ondanks dat d...

Lees verder op Marketingfacts »

41 Facebook shares 41 0 Twitter shares 0 337
Marketingfacts

Relevant zijn voor klanten is de grote uitdaging voor b2b-bedrijven op dit moment. Een effectieve samenwerking tussen marketing en sales is daarin cruciaal. Met contentmarketing als katalysator. Het B2B Marketing Event van Vakmedianet bood het publie...

Lees verder op Marketingfacts »

28 Facebook shares 28 0 Twitter shares 0 206
Marketingfacts

Mensen die mij wat beter kennen weten dat ik een grote muziekfreak ben, ik luister een groot deel van de dag muziek, ben verzamelaar, ga regelmatig naar concerten en doe met vrienden fanatiek mee aan popquizzen. Iets minder mensen weten dat ik een audiofi...

Lees verder op Marketingfacts »

31 Facebook shares 31 0 Twitter shares 0 196
Marketingfacts

Customer engagement, het is een relatief nieuwe term voor iets wat al heel lang wordt geroepen: het centraal stellen van de klant. En laat dat nou urgenter dan ooit zijn. Zeker in de b2b-markt valt hier nog een flinke slag te maken. Is customer engagement...

Lees verder op Marketingfacts »

18 Facebook shares 18 0 Twitter shares 0 187
Marketingfacts

Customer engagement is een relatief nieuwe term voor iets wat al heel lang wordt geroepen: het centraal stellen van de klant. Maar urgenter dan ooit. Zeker in b2b-markt valt hier nog een flinke slag te maken. Maar hoe pak je zo’n traject aan en wat...

Lees verder op Marketingfacts »

26 Facebook shares 26 0 Twitter shares 0 172
Marketingfacts

B2B-bedrijven zijn niet sexy. Enthousiaste klanten, superpromoters en echte fans vind je alleen bij consumentenmerken, zoals Heineken, Apple of Harley-Davidson. Toch? Een misvatting. Want waarom zouden klanten ook niet enthousiast worden over een installa...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 144
Marketingfacts

T-Mobile Zakelijk is al zeven kwartalen op rij de snelst groeiende zakelijke provider in Nederland. Belangrijke succesfactor is dat het bedrijfsonderdeel extreem klantgericht is en dat customer experience hoog op de agenda staat. Ik sprak Boris...

Lees verder op Marketingfacts »

19 Facebook shares 19 40 Twitter shares 40 59
Marketingfacts

Regelmatig spreek ik mensen over de veranderingen in de b2b-markt en de gewijzigde marketingaanpak bij bedrijven. Zo had ik een geanimeerd gesprek met marketingmanager Henk Goede van Boon Edam Nederland. Ook bij hen is de marketing de laatste ja...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 57 Twitter shares 57 57
Marketingfacts

Met producten of diensten maak je tegenwoordig als organisatie niet meer het onderscheid, zelfs niet als deze door de Koning hoogstpersoonlijk zijn goedgekeurd. Simpelweg omdat organisaties geen slechte producten of diensten meer leveren. Tegenwoordig dra...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 32 Twitter shares 32 44
Marketingfacts

Steeds minder mensen vertrouwen de media, zo blijkt uit recent onderzoek. Technologie blijkt ook niet de heilige graal. Waar liggen de uitdagingen voor bedrijven en hoe kunnen zij het vertrouwen van hun doelgroep versterken? ...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 24 Twitter shares 24 38
Marketingfacts