Er is in het verleden al veel geschreven over hoe een goed welkomstproces voor je nieuwsbrief eruit zou moeten zien. In een eerder artikel gaf ik bijvoorbeeld al verschillende tips voor een goede welkomstmail- of flow. Maar hoe doen de toppers uit de Nede...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 32 Twitter shares 32 354
Marketingfacts

Als marketeer wil je natuurlijk een zo groot mogelijke database met kwalitatieve nieuwsbriefinschrijvers. Elke nieuwsbriefinschrijver is er weer één. Om de nieuwsbriefinschrijver zo lang mogelijk vast te houden, is het belangrijk dat je een onuitwisbare...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 36 Twitter shares 36 275
Marketingfacts

Wanneer je als e-commercepartij een mooie welkomst- en winkelwagenverlatercampagne hebt gemaakt, is het een logische volgende stap om geautomatiseerd herhaalaankopen te stimuleren via e-mail. In dit artikel leg ik je uit waar je op moet letten wannee...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 34 Twitter shares 34 248
Marketingfacts

Wat doe je als een deel van je klanten niet meer bij je terugkomt voor een herhaalaankoop? De klant heeft ooit zijn eerste order bij je gedaan, misschien daarna wel meerdere herhaalorders en ineens komt hij niet meer terug. Dit is jammer en ik hoef je waa...

Lees verder op Marketingfacts »

20 Facebook shares 20 36 Twitter shares 36 228
Marketingfacts

Voor succesvolle e-commerce organisaties zijn er een aantal e-mailcampagnes die je zou moeten hebben. In mijn vorige blogpost besprak ik al de welkomstcampagne. In deze blogpost licht ik graag de winkelwagenverlater-campagne uit. Bij deze campagne komt ie...

Lees verder op Marketingfacts »

21 Facebook shares 21 28 Twitter shares 28 160
Marketingfacts

Vanaf 25 mei 2018 treedt de nieuwe Europese wet voor databescherming, de General Data Protection Regulation (GDPR), in werking. Oftewel de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG) in het Nederlands. Zoals te lezen is in een eerder artike...

Lees verder op Marketingfacts »

29 Facebook shares 29 34 Twitter shares 34 63
Marketingfacts

Het is natuurlijk jammer als mensen zich uitschrijven nadat ze je, met zorg gemaakte, e-mail hebben ontvangen. Hoe goed je mail ook is, er is altijd een percentage dat zich uitschrijft. Misschien heb je er (nog) niet over nagedacht, maar als je tijd inves...

Lees verder op Marketingfacts »

18 Facebook shares 18 20 Twitter shares 20 38
Marketingfacts

Van je nieuwsbrieven wil je natuurlijk dat ze zo goed mogelijk worden gelezen. We schenken veel aandacht aan een goede onderwerpregel, aan de inhoud en de vorm. Maar er zijn nog andere onderdelen waarmee je invloed uitoefent. De belangrijkste tips op een...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 17 Twitter shares 17 31
Marketingfacts

Elke mailbox leek de laatste weken te ontploffen vol mails met als onderwerp: "Jouw privacy is belangrijk voor ons." In de meeste gevallen was het versturen van deze mails geheel onnodig, want het is niet verplicht. Het gevolg? Geslonken e-maildataba...

Lees verder op Marketingfacts »

7 Facebook shares 7 12 Twitter shares 12 19
Marketingfacts

Transactionele e-mails zijn alle niet-commerciële mails die je verstuurt naar aanleiding van een order in je (web)shop. (E-mail)marketeers hebben vaak volle focus op het sturen van mooie, gesegmenteerde, relevante en geautomatiseerde commerciële e-...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 14 Twitter shares 14 18
Marketingfacts