Er is in het verleden al veel geschreven over hoe een goed welkomstproces voor je nieuwsbrief eruit zou moeten zien. In een eerder artikel gaf ik bijvoorbeeld al verschillende tips voor een goede welkomstmail- of flow. Maar hoe doen de toppers uit de Nede...
Lees verder op Marketingfacts »

14

32
354 Do 17 augustus 2017 - 09:09Jasmijn HemersmaMarketingfactsAls marketeer wil je natuurlijk een zo groot mogelijke database met kwalitatieve nieuwsbriefinschrijvers. Elke nieuwsbriefinschrijver is er weer één. Om de nieuwsbriefinschrijver zo lang mogelijk vast te houden, is het belangrijk dat je een onuitwisbare...
Lees verder op Marketingfacts »

12

36
275 Do 04 mei 2017 - 05:05Jasmijn HemersmaMarketingfactsWanneer je als e-commercepartij een mooie welkomst- en winkelwagenverlatercampagne hebt gemaakt, is het een logische volgende stap om geautomatiseerd herhaalaankopen te stimuleren via e-mail. In dit artikel leg ik je uit waar je op moet letten wannee...
Lees verder op Marketingfacts »

10

34
248 Di 30 mei 2017 - 13:01Jasmijn HemersmaMarketingfactsWat doe je als een deel van je klanten niet meer bij je terugkomt voor een herhaalaankoop? De klant heeft ooit zijn eerste order bij je gedaan, misschien daarna wel meerdere herhaalorders en ineens komt hij niet meer terug. Dit is jammer en ik hoef je waa...
Lees verder op Marketingfacts »

20

36
228 Wo 05 juli 2017 - 08:08Jasmijn HemersmaMarketingfactsVanaf 25 mei 2018 treedt de nieuwe Europese wet voor databescherming, de General Data Protection Regulation (GDPR), in werking. Oftewel de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG) in het Nederlands. Zoals te lezen is in een eerder artike...
Lees verder op Marketingfacts »

9

34
43 Do 05 oktober 2017 - 06:06Jasmijn HemersmaMarketingfactsHet is natuurlijk jammer als mensen zich uitschrijven nadat ze je, met zorg gemaakte, e-mail hebben ontvangen. Hoe goed je mail ook is, er is altijd een percentage dat zich uitschrijft. Misschien heb je er (nog) niet over nagedacht, maar als je tijd inves...
Lees verder op Marketingfacts »

4

20
24 Di 21 november 2017 - 10:10Jasmijn HemersmaMarketingfactsTransactionele e-mails zijn alle niet-commerciële mails die je verstuurt naar aanleiding van een order in je (web)shop. (E-mail)marketeers hebben vaak volle focus op het sturen van mooie, gesegmenteerde, relevante en geautomatiseerde commerciële e-...
Lees verder op Marketingfacts »

2

15
17 Di 28 augustus 2018 - 09:09Jasmijn HemersmaMarketingfactsElke mailbox leek de laatste weken te ontploffen vol mails met als onderwerp: "Jouw privacy is belangrijk voor ons." In de meeste gevallen was het versturen van deze mails geheel onnodig, want het is niet verplicht. Het gevolg? Geslonken e-maildataba...
Lees verder op Marketingfacts »

0

12
12 Di 12 juni 2018 - 09:09Jasmijn HemersmaMarketingfactsOver het algemeen beschikken webshops over aanvullende databronnen, zoals gedragsdata en aankoopgedrag. Maar hoe gebruik je deze data om je e-mailmarketing verder te optimaliseren en hoe bouw je met deze data relevante segmenten? En hoe realiseer één-op...
Lees verder op Marketingfacts »

0

8
8 Vr 05 februari 2021 - 07:07Jasmijn HemersmaMarketingfactsIn dit artikel vertellen we je meer over hoe je belangrijke data kunt verzamelen, zodat je stap voor stap kunt bouwen aan relevantie in je e-mails. We starten met een belangrijk aspect hierin, namelijk profielverrijking....
Lees verder op Marketingfacts »

0

6
6 Vr 12 februari 2021 - 07:07Jasmijn HemersmaMarketingfacts