Momenteel is elke marketeer gefocust op contentmarketing, storytelling en social media. Zij moeten daarbij de rest van de organisatie overtuigen van het nut, met ROI en keiharde leads. Dat is goed, want er moet new business gegenereerd worden. M...

Lees verder op Marketingfacts »

292 Facebook shares 292 0 Twitter shares 0 879
Marketingfacts

Veel organisaties zijn nog steeds huiverig als het gaat om delen van hun vakkennis. Want stel dat de concurrenten het lezen of overnemen. Ja, die kans is aanwezig. Dus als je het niet doet, bescherm je jezelf tegen je concurrentie. Kennis is tenslott...

Lees verder op Marketingfacts »

34 Facebook shares 34 0 Twitter shares 0 428
Marketingfacts

Contentmarketing, kennisdelen, inboundmarketing. Allemaal termen die je dagelijks om de oren vliegen en bottom line hetzelfde betekenen. Hot, trendy en iedere marketeer moet er mee aan de slag. En ja, dat vind ik ook. Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst...

Lees verder op Marketingfacts »

7 Facebook shares 7 0 Twitter shares 0 257
Marketingfacts

De financiële sector is goed vertegenwoordigd op LinkedIn. Met name banken beseffen dat dit platform zich uitstekend leent voor interactie en dialoog met de doelgroep. Zowel voor de particuliere als de business-to-business-sector. ABN AMRO bereikte o...

Lees verder op Marketingfacts »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 237
Marketingfacts

Sinds vorig jaar oktober is het voor elke organisatie mogelijk om uitgebreide Company Pages te maken op LinkedIn. Ondertussen zijn er wereldwijd zo al 300 miljoen pagina's aangemaakt. Vandaag voegt LinkedIn een nieuwe mogelijkheid toe voor bedrijven...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 0 Twitter shares 0 223
Marketingfacts

Okay, als marketeer ben je de laatste tijd doodgegooid met berichten over contentmarketing. En daar kwam vorige week ook nog deze blog van mij overheen. Maar hopelijk ben je nu eindelijk overtuigd dat kennissampling toch echt toegevoegde wa...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 179
Marketingfacts

LinkedIn en de gemeente Amsterdam kondigden onlangs aan samen te gaan werken om de economie en arbeidsmarkt beter in kaart te brengen met behulp van de data van LinkedIn. Op basis van deze data wil de gemeente kijken of zij deze kunnen inzetten om de regi...

Lees verder op Marketingfacts »

21 Facebook shares 21 0 Twitter shares 0 167
Marketingfacts

Waren IT-projecten voorheen altijd gestuurd vanuit de directie en de IT-afdelingen, tegenwoordig heeft de eindgebruiker een steeds belangrijkere vinger in de pap. Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat steeds meer non-ICT-disiciplines (maar liefst 74 proce...

Lees verder op Marketingfacts »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 127
Marketingfacts

Op 2 maart vindt alweer de tweede editie van het LinkedIn-congres plaats. Deze keer met als thema: social business en social selling met LinkedIn. Onderwerpen die bij steeds meer organisaties en ondernemers op de agenda staan. En terecht. De tijd van...

Lees verder op Marketingfacts »

19 Facebook shares 19 0 Twitter shares 0 78
Marketingfacts

Voor mijn trainingen en lezingen over LinkedIn doe ik regelmatig onderzoek op LinkedIn naar het gebruik in een bepaalde regio, sector of land. Dat doe ik met behulp van Sales Navigator (de betaalde sales-tool van LinkedIn). Afgelopen zomer ben ik in het t...

Lees verder op Marketingfacts »

26 Facebook shares 26 46 Twitter shares 46 72
Marketingfacts