Voorheen kon je nog prima SEO-resultaten boeken door puur te focussen op een enkel zoekwoord. Dankzij semantich search begint Google echter steeds beter onderlinge verbanden tussen woorden en zinnen te herkennen. Het doel: de zoeker krijgt een beter an...

Lees verder op Frankwatching »

110 Facebook shares 110 0 Twitter shares 0 678
Frankwatching

Moesten online marketeers voorgaande jaren nog rekening houden met meer dan 200 algemene rankingfactoren om in de organische resultaten van Google te scoren, in 2017 spelen algemene rankingfactoren een veel kleinere rol. De grote ‘Google-updateshandleid...

Lees verder op Frankwatching »

265 Facebook shares 265 69 Twitter shares 69 334
Frankwatching

De DDMA Commissie Search krijgt via haar ‘Search Vraagbaak’ regelmatig vragen binnen over de cookiewet. Opvallend is het aantal vragen over de cookiewet in combinatie met online remarketingcampagnes. Met welke programmatic privacy issues moeten bedrij...

Lees verder op Frankwatching »

33 Facebook shares 33 0 Twitter shares 0 240
Frankwatching

In de praktijk blijkt vaak dat opdrachtgevers moeite hebben met het kiezen van een online marketing- of search engine marketingbureau. Dat is ook niet verwonderlijk, want het aanbod is groot. De markt is ondoorzichtig, complex en vol nieuwe ontwikkeling...

Lees verder op Frankwatching »

38 Facebook shares 38 0 Twitter shares 0 239
Frankwatching

De kracht van online marketing zit onder andere in het feit dat veel meetbaar is. Hierdoor zijn marketeers in staat om hun online communicatiemiddelen te beoordelen op wat ze opleveren. Maar de manier waarop dit nu wordt gemeten en de wijze waarop deze re...

Lees verder op Frankwatching »

35 Facebook shares 35 0 Twitter shares 0 161
Frankwatching

“Search is binnen elk oriëntatiepad aanwezig”, zegt Maurice van Bussel, online mediamanager bij Eneco. In het kader van de serie ‘Zoekmachinemarketing bij…’ interviewt de DDMA commissie Search verschillende bedrijven binnen Nederland om...

Lees verder op Frankwatching »

47 Facebook shares 47 0 Twitter shares 0 128
Frankwatching

Wat vindt de Nederlandse Spoorwegen belangrijk bij zoekmachinemarketing? In het kader van de serie ‘Zoekmachinemarketing bij…’ interview ik verschillende bedrijven binnen Nederland om er achter te komen hoe zijn hun zoekmachinemarketing strategie he...

Lees verder op Frankwatching »

37 Facebook shares 37 0 Twitter shares 0 97
Frankwatching

Hoe ziet de zoekmachinemarketing bij UPC eruit? UPC is aangesloten bij de DDMA gezien haar verantwoordelijkheid naar de consument. DDMA is belangenbehartiger van UPC, maar ook de markt. “De sector......

Lees verder op Frankwatching »

10 Facebook shares 10 42 Twitter shares 42 85
Frankwatching

We zien in de zoekresultaten steeds vaker advertenties terugkomen met productvermeldingen. Google Shopping resultaten zijn dat, of beter gezegd: Google AdWords Product Listing ads (PLA). Google heeft voor winkeliers ook flink wat nieuwe Shopping-mogelijk...

Lees verder op Frankwatching »

21 Facebook shares 21 0 Twitter shares 0 81
Frankwatching

De online media-afdeling binnen KPN heeft een voortrekkersrol bij de aansturing en begeleiding van de service van de telecomgigant. Wat houdt deze rol in? Erik de Jong, online mediamanager bij KPN, vertelt, in deze nieuwe editie van de interviewreeks van...

Lees verder op Frankwatching »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 58
Frankwatching