Voorheen kon je nog prima SEO-resultaten boeken door puur te focussen op een enkel zoekwoord. Dankzij semantich search begint Google echter steeds beter onderlinge verbanden tussen woorden en zinnen te herkennen. Het doel: de zoeker krijgt een beter an...
Lees verder op Frankwatching »

110

0
678 Do 05 maart 2015 - 12:12Jan DirkzwagerFrankwatchingMoesten online marketeers voorgaande jaren nog rekening houden met meer dan 200 algemene rankingfactoren om in de organische resultaten van Google te scoren, in 2017 spelen algemene rankingfactoren een veel kleinere rol. De grote ‘Google-updateshandleid...
Lees verder op Frankwatching »

265

69
334 Ma 20 november 2017 - 13:01Jan DirkzwagerFrankwatchingDe DDMA Commissie Search krijgt via haar ‘Search Vraagbaak’ regelmatig vragen binnen over de cookiewet. Opvallend is het aantal vragen over de cookiewet in combinatie met online remarketingcampagnes. Met welke programmatic privacy issues moeten bedrij...
Lees verder op Frankwatching »

33

0
240 Ma 10 augustus 2015 - 11:11Jan DirkzwagerFrankwatchingIn de praktijk blijkt vaak dat opdrachtgevers moeite hebben met het kiezen van een online marketing- of search engine marketingbureau. Dat is ook niet verwonderlijk, want het aanbod is groot. De markt is ondoorzichtig, complex en vol nieuwe ontwikkeling...
Lees verder op Frankwatching »

38

0
239 Ma 27 oktober 2014 - 15:03Jan DirkzwagerFrankwatchingDe kracht van online marketing zit onder andere in het feit dat veel meetbaar is. Hierdoor zijn marketeers in staat om hun online communicatiemiddelen te beoordelen op wat ze opleveren. Maar de manier waarop dit nu wordt gemeten en de wijze waarop deze re...
Lees verder op Frankwatching »

35

0
161 Ma 01 juni 2015 - 11:11Jan DirkzwagerFrankwatching“Search is binnen elk oriëntatiepad aanwezig”, zegt Maurice van Bussel, online mediamanager bij Eneco. In het kader van de serie ‘Zoekmachinemarketing bij…’ interviewt de DDMA commissie Search verschillende bedrijven binnen Nederland om...
Lees verder op Frankwatching »

47

0
128 Vr 14 maart 2014 - 13:01Jan DirkzwagerFrankwatchingWat vindt de Nederlandse Spoorwegen belangrijk bij zoekmachinemarketing? In het kader van de serie ‘Zoekmachinemarketing bij…’ interview ik verschillende bedrijven binnen Nederland om er achter te komen hoe zijn hun zoekmachinemarketing strategie he...
Lees verder op Frankwatching »

37

0
97 Za 01 februari 2014 - 13:01Jan DirkzwagerFrankwatchingHoe ziet de zoekmachinemarketing bij UPC eruit? UPC is aangesloten bij de DDMA gezien haar verantwoordelijkheid naar de consument. DDMA is belangenbehartiger van UPC, maar ook de markt. “De sector......
Lees verder op Frankwatching »

10

42
85 Wo 26 juni 2013 - 09:09Jan DirkzwagerFrankwatchingWe zien in de zoekresultaten steeds vaker advertenties terugkomen met productvermeldingen. Google Shopping resultaten zijn dat, of beter gezegd: Google AdWords Product Listing ads (PLA). Google heeft voor winkeliers ook flink wat nieuwe Shopping-mogelijk...
Lees verder op Frankwatching »

21

0
81 Vr 31 januari 2014 - 10:10Jan DirkzwagerFrankwatchingDe online media-afdeling binnen KPN heeft een voortrekkersrol bij de aansturing en begeleiding van de service van de telecomgigant. Wat houdt deze rol in? Erik de Jong, online mediamanager bij KPN, vertelt, in deze nieuwe editie van de interviewreeks van...
Lees verder op Frankwatching »

8

0
58 Wo 23 april 2014 - 09:09Jan DirkzwagerFrankwatching