Het einde van 2018 is in zicht en er breekt een nieuw jaar vol retailinnovaties aan. Wat staat ons te wachten? Van geavanceerde augmented reality-apps tot interactieve schermen: dit zijn de trends voor online winkelen in 2019....

Lees verder op Emerce »

4 Facebook shares 4 14 Twitter shares 14 18
Emerce

Hoewel de oprichting van OppoSuits best een gok was, slaat de filosofie van de specialist in kleurrijke pakken vanaf de eerste dag aan. Het bedrijf, dat vanaf de start inzet op internationale expansie, heeft inmiddels 40 fulltimers in dienst. "OppoSuits i...

Lees verder op Emerce »

6 Facebook shares 6 10 Twitter shares 10 16
Emerce

Een gezonde mond is de basis voor een gezond lichaam. Dit was de drijfveer voor Fokke Jan Middendorp om een hoogwaardige lijn mondverzorgingsproducten te ontwikkelen. Dankzij de hulp van een bevriende kaakchirurg, goede producten en slimme IT-hulpmiddelen...

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 5 Twitter shares 5 10
Emerce

Toen Jeroen Boeve tijdens zijn studie enkele producten verkocht via Marktplaats en eBay om wat bij te verdienen, had hij nooit gedacht dat dit het startsein zou zijn van drie goedlopende webwinkels. Om het toenemende aantal orders te kunnen bijbenen moest...

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 4 Twitter shares 4 9
Emerce

Toen Arno Ruijzenaars vijf jaar geleden zijn handelsbedrijf verkocht, besloot hij om alleen nog maar te doen wat hij interessant vindt. Zijn nieuwe ondernemingsavontuur begint met het label LEFF amsterdam, waarmee hij stijlvolle horloges en klokken verkoo...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 8
Emerce

Niet veel ondernemers durfden het aan om een luxeproduct te lanceren tijdens de economische crisis. Maar Liesbeth en Violet Lotgering, oprichtsters van POM Amsterdam, zagen juist kansen. Binnen een half jaar waren hun items te koop in 40 winkels en zes ja...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 6 Twitter shares 6 7
Emerce

Waar veel spelers ervoor kiezen om losse domeinen samen te voegen tot één webshop, staat Oriqo juist op het punt om 45 nicheshops te lanceren. De Utrechtse specialist in ophangsystemen is van mening dat de afwezigheid van afleiding zorgt voor succes. "B...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 7 Twitter shares 7 7
Emerce

Nederlandse mkb-groothandels zijn Europese koplopers in e-commerce. In totaal haalt de sector veertig procent van de omzet uit online verkopen. Dit is twee keer zoveel als andere Europese landen. Om de marges op online inkomsten te vergroten, zet de hande...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 6 Twitter shares 6 6
Emerce

"Het is niet ons doel om de gevestigde orde van de troon te stoten, maar een innovatie binnen de parfumindustrie is hard nodig," vindt Martijn van Rooy, oprichter van Parfumado. De startup laat Nederlandse en Belgische consumenten op abonnementsbasis kenn...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 6 Twitter shares 6 6
Emerce

De maandelijkse services en verrassingsboxen lijken niet aan te slepen. Gemak en lage instapkosten moeten nieuwe leden aantrekken, maar lang niet alle bedrijven slaagt erin hun nieuwverworven abonnees vast te houden. De concurrentie groeit en de consument...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 5 Twitter shares 5 5
Emerce