Volgens het recent gepubliceerde rapport van The Economist The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue zien CMO’s wereldwijd een verschuiving als het gaat om wie de lead pakt in klantbeleving. Waar komt die verschuiving vandaan?...

Lees verder op Emerce »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 508
Emerce

Customer centricity is een van de topics waar de hedendaagse marketingafdeling mee worstelt en dat terwijl het niet per se een zaak of taak is van marketing; iedereen van HR tot customer service tot facturatie tot marketing heeft ermee te maken. Iedereen...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 437
Marketingfacts

Customer journey mapping maakt zichtbaar hoe een klant interacteert met een bedrijf tijdens het koop- en klanttraject. We noemen het mapping, omdat we de reis visualiseren langs alle contactmomenten en alle mogelijke kanalen. Dit proces strekt van he...

Lees verder op Marketingfacts »

75 Facebook shares 75 2 Twitter shares 2 427
Marketingfacts

De introductie van digitale trends in b2b-marketing heeft ons vak op vele manieren makkelijker gemaakt. Tegelijkertijd heeft er - mede door de digitalisering - een grote verandering plaatsgevonden in de werkwijze van een marketeer....

Lees verder op Marketingfacts »

11 Facebook shares 11 13 Twitter shares 13 399
Marketingfacts

Door leads te nurturen bind je klanten aan jouw bedrijf en verhoog je de kwaliteit van leads. Je bouwt een relatie op gedurende langere periode. Toch gaat het vaak verkeerd, meestal omdat er geen proces is voor het optimaal 'nurturen' van leads of klanten...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 353
Marketingfacts

Steeds vaker vragen we ons af wat voor content nu het best past bij de doelgroep en bij onze eigen strategie. Wanneer maak je nu een video en wanneer een artikel of blog? Lees meer over: Wanneer zet je welk soort content in?....

Lees verder op Marketingfacts »

31 Facebook shares 31 0 Twitter shares 0 308
Marketingfacts

Ik ben in gesprek met Mathieu Peeters, marketingdirecteur bij Canon Nederland, over customer centricity en de dilemma’s die daarbij spelen. Het gesprek is in het kader van de binnenkort te verschijnen onderzoeksresultaten van het Survey Expeditie Market...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 272
Marketingfacts

Het is donderdagavond, ik ben op de terugweg van een klant in Londen en ik mis mijn treinverbinding van Schiphol naar Ede-Wageningen. Ik strand op station Utrecht Centraal, waar ik drie kwartier op een nachttrein kan wachten die om 00:58 vertrekt. Neem ik...

Lees verder op Marketingfacts »

24 Facebook shares 24 0 Twitter shares 0 258
Marketingfacts

Onlangs publiceerde The Economist het rapport ‘The rise of the marketer | Driving engagement, experience and revenue’. Het is een verslag van een onderzoek onder CMO’s wereldwijd waarin is gekeken naar de manier waarop marketeers tegen de huidi...

Lees verder op Emerce »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 221
Emerce

Een van de recentere marketingcommunicatiehoogtepunten van Volvo Trucks is de campagne met de virale video met de vierjarige Sophie die een echte truck bestuurt met afstandsbediening. De campagne heeft meerdere internationale awards gewonnen, maar er is m...

Lees verder op Marketingfacts »

7 Facebook shares 7 43 Twitter shares 43 185
Marketingfacts