Volgens het recent gepubliceerde rapport van The Economist The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue zien CMO’s wereldwijd een verschuiving als het gaat om wie de lead pakt in klantbeleving. Waar komt die verschuiving vandaan?...

Lees verder op Emerce »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 508
Emerce

Customer journey mapping maakt zichtbaar hoe een klant interacteert met een bedrijf tijdens het koop- en klanttraject. We noemen het mapping, omdat we de reis visualiseren langs alle contactmomenten en alle mogelijke kanalen. Dit proces strekt van he...

Lees verder op Marketingfacts »

75 Facebook shares 75 2 Twitter shares 2 427
Marketingfacts

Door leads te nurturen bind je klanten aan jouw bedrijf en verhoog je de kwaliteit van leads. Je bouwt een relatie op gedurende langere periode. Toch gaat het vaak verkeerd, meestal omdat er geen proces is voor het optimaal 'nurturen' van leads of klanten...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 353
Marketingfacts

Ik ben in gesprek met Mathieu Peeters, marketingdirecteur bij Canon Nederland, over customer centricity en de dilemma’s die daarbij spelen. Het gesprek is in het kader van de binnenkort te verschijnen onderzoeksresultaten van het Survey Expeditie Market...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 272
Marketingfacts

Het is donderdagavond, ik ben op de terugweg van een klant in Londen en ik mis mijn treinverbinding van Schiphol naar Ede-Wageningen. Ik strand op station Utrecht Centraal, waar ik drie kwartier op een nachttrein kan wachten die om 00:58 vertrekt. Neem ik...

Lees verder op Marketingfacts »

24 Facebook shares 24 0 Twitter shares 0 258
Marketingfacts

Kijk eens naar de complexiteit van B2B-sales en -marketing in de zin van processen, spelers, emoties en beslissingen. Als alles vervolgens goed bij elkaar komt, houd je er een betalende klant aan over. In het vorige week gepubliceerde onderzoek van spotON...

Lees verder op Marketingfacts »

14 Facebook shares 14 0 Twitter shares 0 173
Marketingfacts

Steeds vaker willen B2B-bedrijven meer inzicht de doelgroep. De koper wordt dan in kaart gebracht door middel van een klantprofiel (buyer persona) voordat de marketingplannen verder worden uitgewerkt. Klinkt gemakkelijk, maar dat is het niet. Noodzakelijk...

Lees verder op Frankwatching »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 145
Frankwatching

Aan het begin van de zomer sprak ik met meerdere (marketing-)directeuren en experts over customer centricity in de financiële sector*. Een ding werd me al snel duidelijk, de klant centraal zetten gaat veel verder dan de marketingafdeling. Marketeers moet...

Lees verder op Emerce »

13 Facebook shares 13 0 Twitter shares 0 133
Emerce

Vandaag sta ik graag stil bij de huidige en toekomstige trends in B2B. Waar we enkele jaren geleden vol waren van contentmarketing als de nieuwe succesaanpak in B2B, zijn we inmiddels behoorlijk bekend en ervaren met allerlei vormen van contentmarketing...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 121
Marketingfacts

Volgens een artikel in Volkskrant Magazine van afgelopen zaterdag ergeren we ons allemaal gemiddeld zeven keer per dag rot. Of het nu gaat om iemand die een appel eet vlak naast je oor of om iemand die tijdens jouw lievelingsprogramma op TV naar een...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 94
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/