Wekelijks probeer ik een basale, maar belangrijke vraag rond merkbouwen te beantwoorden. Vraag 7 is ditmaal simpel: waarom is eenvoud zo lastig voor merken?...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

Vernieuwende vormen van merkstrategie vind ik bijzonder interessant. Maar ik krijg ook altijd te maken met basale vragen over merkbouwen. Je herkent ze vast: "Waarom hebben we eigenlijk een merk nodig? Kunnen we niet beter ons budget in verkoop...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 13
Marketingfacts

Iedere week probeer ik een basale, maar belangrijke vraag rond merkbouwen te beantwoorden. De vierde vraag gaat over positioneren. Want denk je aan merkstrategen, dan denk je aan positioneren. Maar waarom is positioneren...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 12 Twitter shares 12 12
Marketingfacts

Digitaal verandert een hoop voor merken en Google loopt daarin voorop. Afgelopen vrijdag vertelden twee onderzoekers van Google hoe ze met simpele manipulaties de merkvoorkeur van consumenten in grote mate wisten te beïnvloeden. Claire Charron en Al...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 12 Twitter shares 12 12
Marketingfacts

Wekelijks bespreek ik op Marketingfacts een praktische vraag over merkbouwen. Ditmaal staat een verschuiving centraal die heel logisch klinkt, maar verrassend veel implicaties heeft. De kern is samen te vatten met een oude spreuk: niet lull...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 12 Twitter shares 12 12
Marketingfacts

Iedere week bespreek ik op Marketingfacts een nieuwe, primaire vraag over merkstrategie. Dit is nummer 12: framing is een belangrijk wapen in de politiek. Ook merken maken hier slim gebruik van. Maar hoe werkt framing precies? Hoe kan jouw merk hier gebru...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

Iedere week probeer ik een basale, maar belangrijke vraag rond merkbouwen te beantwoorden. Dit is de derde vraag: waarom zijn er eigenlijk merken? Het ligt voor de hand om te refereren aan status en emotie. Je...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

Wekelijks probeer ik een basale, maar belangrijke vraag rond merkbouwen te beantwoorden. Dit is de zesde. Merken draaien voor een belangrijk deel om emotie. Dat komt je vast bekend voor. Maar waarom is emotie eigenlijk belang...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

Iedere week bespreek ik op Marketingfacts een praktische vraag over merkbouwen. Merkbouwen wordt vaak gezien als communicatie. Maar je merk gaat vooral om wat je doet. Daarom ditmaal: hoe maak je de propositie van je merk sch...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 11 Twitter shares 11 11
Marketingfacts

Iedere week bespreek ik op Marketingfacts een nieuwe, primaire vraag over merken. Dit is nummer 11: merken draaien om waarde. Maar: hoe creëer je zoveel mogelijk waarde? Welke factoren zijn van invloed? Een belangrijk inzicht: die waarde h...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 10 Twitter shares 10 10
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/