Dit is een uitdagende tijd voor merkbouwers. Gelden de gevestigde principes voor merkbouwen nog? Hoe groot is het potentieel van big data echt? En werkt een focus op conversie ook op de lange termijn?...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 15 Twitter shares 15 15
Marketingfacts

Elke week kijk ik voor Marketingfacts naar een nieuwe vraag over merkstrategie. Deze week: growth marketing daagt gevestigde principes van merkbouwers uit. Geïnspireerd op het succes van startups met growth hacking passen steeds meer marketeers...

Lees verder op Marketingfacts »

3 Facebook shares 3 12 Twitter shares 12 15
Marketingfacts

Digitaal verandert een hoop voor merken en Google loopt daarin voorop. Afgelopen vrijdag vertelden twee onderzoekers van Google hoe ze met simpele manipulaties de merkvoorkeur van consumenten in grote mate wisten te beïnvloeden. Claire Charron en Al...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 15 Twitter shares 15 15
Marketingfacts

Wekelijks bespreek ik op Marketingfacts een primaire merkvraag. Deze gaat over reclame: vernieuwende, digitale merken gebruiken slimme growth hacking, met hun bijzondere innovaties zorgen ze voor rumoer en met slimme conversie trekken ze klanten...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 15 Twitter shares 15 15
Marketingfacts

Elke week beantwoord ik op Marketingfacts een basale vraag over merkbouwen. Ditmaal deel twee van een simpele, maar lastige vraag: hoeveel geld kost merkbouwen eigenlijk? ...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

Wekelijks probeer ik een basale, maar belangrijke vraag rond merkbouwen te beantwoorden. Vraag 7 is ditmaal simpel: waarom is eenvoud zo lastig voor merken?...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

Wekelijkse behandel ik een elementaire merkvraag voor Marketingsfacts. Ditmaal: je hebt flink je best gedaan op je merkstrategie en ziet een toekomst vol mogelijkheden. Toch verandert er weinig, ondanks de leuke brainstorms, de mooie Powerpoints en de sch...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

Wekelijks beantwoord ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkstrategie. Ditmaal: je merk is ontwikkeld, de verandering is zichtbaar en de buzz is voelbaar. Maar hoe meet het effect? Ik behandel klassieke principes, veelgebruikte me...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

Er was een tijd dat elke briefing voor elk reclamebureau hetzelfde was. De samenvatting: ‘Doe ons een viral’. Merkstrategie draaide even geheel om gekke, opvallende filmpjes, die spontaan leken te gebeuren en een hoog ‘voor de gebruiker, door d...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

Vernieuwende vormen van merkstrategie vind ik bijzonder interessant. Maar ik krijg ook altijd te maken met basale vragen over merkbouwen. Je herkent ze vast: "Waarom hebben we eigenlijk een merk nodig? Kunnen we niet beter ons budget in verkoop...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 13
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/